Gå til innhold

Rotet bort emballasje og vil returnere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som arbeider i nettbutikk og kan hjelpe?

Jeg har bestilt en del klesplagg i en nettbutikk, og disse kommer alle pakket individuelt i en liten plastpose. Nå skal jeg returnere et par av plaggene som ikke passer, og jeg finner ikke denne lille posen som skal være rundt plagget 😬

Er dette krise? Jeg har alltid pleid å åpne disse små posene forsiktig men ikke alltid det går an å åpne så fint så de får jo ofte en flenge osv. Men nå finner jeg ikke posen i det hele.

Anonymkode: 5568f...429

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med den aktuelle nettbutikken 

Anonymkode: 151cb...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ta kontakt med den aktuelle nettbutikken 

Anonymkode: 151cb...484

Ja, det skal jeg gjøre hvis ikke jeg får svar her av noen som kjenner systemet. Men greit å kanskje få et svar for å få litt ro i sjela i helga:)

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det skal jeg gjøre hvis ikke jeg får svar her av noen som kjenner systemet. Men greit å kanskje få et svar for å få litt ro i sjela i helga:)

Det er individuelt. Noen godtar en vanlig gjennomsiktig pose, type brødpose. Andre må du ha originalposen.

Anonymkode: 350bb...acb

Skrevet

Dersom du må bruke orginalemballasje ved retur, så skal det stå i returvilkår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å åpne posene ved å rive de opp (det er jo vanligvis ikke akkurat så enkelt å åpne de uten at de går i stykker) og bare returnere uten pose. :klo: 

Anonymkode: 4e3fb...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri returnert i den posen, den river jeg jo opp. Sjekk vilkårene for retur, som Taluno sier. 

Anonymkode: eae2e...559

AnonymBruker
Skrevet

Takk folkens,

jeg leser i vilkårene at det står «leveres i original emballasje», men det ser jeg står i alle nettbutikker. Så det hjelper ikke så mye. Jeg har sendt inn uten, går nok fint 😬

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sendte inn retur for sent en gang. Det gikk fint det og, tror ikke de gidder å styre så mye med sånt hvis produktet er OK :)

Anonymkode: eae2e...559

AnonymBruker
Skrevet

Jeg returnerer feks Zalando-produkter aldri i de små plastposene de kommer i. Så lenge merkelappen fortsatt er på skal det vel gå greit. De kan jo ikke bruke de plastposene som er revet opp uansett :)

Anonymkode: 24e85...1df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg leser i vilkårene at det står «leveres i original emballasje», men det ser jeg står i alle nettbutikker. Så det hjelper ikke så mye. Jeg har sendt inn uten, går nok fint 😬

'Original emballasje' tror jeg ikke omfatter de plastposene som klærne kommer i, det er vel noe butikken har puttet på selv, og som de har mange av. Det menes heller originale esker og pakker. Ofte ikke så aktuelt når det gjelder klær, men f.eks strømpebukser og undertøy kan komme pakket i egen emballasje. 

Anonymkode: 3e2a6...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...