AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 I utgangspunktet skulle flybillett bestilles og reise finne sted i juni. Pga karantenehotell har jeg valgt å vente med turen. Tenker derfor å reise ned i august. Tror dere karantenehotell fortsatt er i bruk innen den tid? Skal til et land utenfor Europa om dere lurer. Anonymkode: f9a98...b1e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Når det ikke er behov for det lengre. Kanskje i år, kanskje ikke. Anonymkode: 6a161...cfa 3
Fru Uperfekt Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I utgangspunktet skulle flybillett bestilles og reise finne sted i juni. Pga karantenehotell har jeg valgt å vente med turen. Tenker derfor å reise ned i august. Tror dere karantenehotell fortsatt er i bruk innen den tid? Skal til et land utenfor Europa om dere lurer. Anonymkode: f9a98...b1e Det er den klassiske hvor lang er en hyssing problematikken. Mao ingen kan si noe sikkert pr d.d 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Vanskelig om ikke umulig å si, men regjeringen snakker om karanteneplikt frem til trinn 3 så vi snakker vel minst juni. Anonymkode: 79d74...9ca
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Umulig å si. Hvis vaksinetempoet går opp og smittetallene går ned tror jeg karantenehotell er avviklet før august Anonymkode: 14ef8...f65 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Avhengig av valget, ønsker erna solberg fremstå som streng mot corona vil det ikke avvikles før i september. Det blir en politisk avgjørelse basert det som størst politisk gevinst. Anonymkode: 56495...437 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Om 10 år kanskje. Fremtiden ser ikke lys ut. Anonymkode: 8c410...412 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I utgangspunktet skulle flybillett bestilles og reise finne sted i juni. Pga karantenehotell har jeg valgt å vente med turen. Tenker derfor å reise ned i august. Tror dere karantenehotell fortsatt er i bruk innen den tid? Skal til et land utenfor Europa om dere lurer. Anonymkode: f9a98...b1e Når folk slutter å dra på unødvendige reiser mens en pandemi herjer Anonymkode: 04a17...529 12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når folk slutter å dra på unødvendige reiser mens en pandemi herjer Anonymkode: 04a17...529 Det skjer aldri. Alle skal til Thailand, Spania og alpene. Anonymkode: 525bf...59c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Så lenge dumme nordmenn bare måååååå reise til syden, håper jeg det tar lang tid før disse hotellene blir avviklet. Kan dere ikke ha sommerferie i Norge for engangs skyld? Anonymkode: 15044...cc2 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Når folk slutter å dra på unødvendige reiser mens en pandemi herjer Anonymkode: 04a17...529 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så lenge dumme nordmenn bare måååååå reise til syden, håper jeg det tar lang tid før disse hotellene blir avviklet. Kan dere ikke ha sommerferie i Norge for engangs skyld? Anonymkode: 15044...cc2 Haha måtte le nå. Sorry as, men jeg elsker å reise! Opplevelser, varmen, utadvendte mennesker, fri fra hverdagens plikter og mas, deilig mat, godt selskap, shopping, the list goes on. Må legge til at jg har fulgt regler og tiltak, klarer dessverre ikke holde ut lenger. Håpet er derfor at karantenehotell blir skrotet, da er det takk og farvel Norge. Ts Anonymkode: f9a98...b1e 12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så lenge dumme nordmenn bare måååååå reise til syden, håper jeg det tar lang tid før disse hotellene blir avviklet. Kan dere ikke ha sommerferie i Norge for engangs skyld? Anonymkode: 15044...cc2 Jeg reiste rundt i Europa i 5 uker i fjor sommer, storkoste meg uten så mange turister. Covid-19 fikk jeg hjemme i Norge, da jeg var på min samfunnskritiske jobb. Reising betyr ikke smitte, så lenge man fortsatt er forsiktig. Anonymkode: ac09a...8db 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Når det ikke er behov for det lengre. Kanskje i år, kanskje ikke. Anonymkode: 6a161...cfa Det er ikke behov for det nå. Det er langt mindre smittefarlig å la folk ha karantene hjemme. Men det blir nok ingen store protester i befolkningen før de fleste i 40-50-årsalderen er vaksinert og det fortsatt ikke er åpnet. Med det vaksinasjonstempoet som er nå kan det drøye en stund enda. Synes stadig jeg leser om at det kommer flere vaksiner, men sist jeg sjekket vaksinekalenderen var min aldersgruppe forskjøvet med nesten en måned inn i fellesferien. Anonymkode: 9bad5...0b0 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Ingen vet noen ting enda. Men det virker som det nok i alle fall vil vare ut trinn 2. De skriver ikke spesifikt hva som gjelder videre, men til og med i trinn 4 står det at det fortsatt kan være aktuelt med innreiserestriksjoner, særlig for reisende fra tredeland (jeg vil anta at det er de som er grå, og utenfor Europa). Så jeg vil ikke si at det er veldig usannsynlig at karantenehotell fremdeles gjelder for de som reiser utenfor Europa i august, i alle fall dersom man ikke er fullt vaksinert enda. Anonymkode: 0d453...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 19.06): Haha måtte le nå. Sorry as, men jeg elsker å reise! Opplevelser, varmen, utadvendte mennesker, fri fra hverdagens plikter og mas, deilig mat, godt selskap, shopping, the list goes on. Må legge til at jg har fulgt regler og tiltak, klarer dessverre ikke holde ut lenger. Håpet er derfor at karantenehotell blir skrotet, da er det takk og farvel Norge. Ts Anonymkode: f9a98...b1e De fleste elsker jo å reise, så dette her går hardt utover alle. Selv har jeg ikke besøkt familien min I NORGE siden november. Jeg har sittet på en hybel alene i jula og påsken. Hvis jeg hadde dratt hjem hadde jeg ikke kunne følge obligatorisk undervisning. Så jeg skjønner jo deg veldig godt, men jo flere som følger tiltakene, jo raskere er vi tilbake til normalen. Jeg tipper at karantenehotell avvikles i august/september til de aller fleste er vaksinert, men det er jo ren gjetning. Det kan hende at økt press før sommeren gjør at det avvikles allerede før fellesferien. Anonymkode: 5cf85...c47 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 19.16): Jeg reiste rundt i Europa i 5 uker i fjor sommer, storkoste meg uten så mange turister. Covid-19 fikk jeg hjemme i Norge, da jeg var på min samfunnskritiske jobb. Reising betyr ikke smitte, så lenge man fortsatt er forsiktig. Anonymkode: ac09a...8db Uansett om man er forsiktig kan man bli smittet. Det vet du jo selv angående smitte på jobb. Realiteten er det at importsmitte rangerer høyest på lista, og da er minimal reiseaktivitet et utrolig viktig tiltak. Anonymkode: 5cf85...c47 4
Millimani Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 18.17): Det skjer aldri. Alle skal til Thailand, Spania og alpene. Anonymkode: 525bf...59c Nei. Det er mange som skal andre steder. Det er også mange som skjønner at de ikke skal. Så lenge pandemien herjer skal man ta hensyn, og ikke dra til det store utland. Fornuftige folk klarer vel å innse at de må vente. Jo lengre pandemien holder på, jo lengre karantenehotell. Det skal folk forstå - og akseptere. AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 19.06): Haha måtte le nå. Sorry as, men jeg elsker å reise! Opplevelser, varmen, utadvendte mennesker, fri fra hverdagens plikter og mas, deilig mat, godt selskap, shopping, the list goes on. Må legge til at jg har fulgt regler og tiltak, klarer dessverre ikke holde ut lenger. Håpet er derfor at karantenehotell blir skrotet, da er det takk og farvel Norge. Ts Anonymkode: f9a98...b1e Du er ikke alene om å elske og reise, og det tror jeg du vet veldig godt selv! Men det handler om å ta vare på seg selv og omgangskretsen, nærmiljøet, omverdenen, - og i det hele tatt. Du kan være fri fra plikter selv om du er hjemme i ferien også. Du har fri fra jobb i flere uker, fri fra slike plikter. Du kan dra rundt i Norge i ferien, for det er også en fin ferie. Det å kjøre gjennom hele Norge. Jeg vet at noen som tok en ferie i Sør-Norge i fjor vurderte å ta Nord-Norge i år. De ender antakelig opp med det hvis ikke de kommer seg utenlands. Du må holde ut fordi du må. De kan ikke skrote karantenehotell før pandemien nærmer seg utryddet, - og ingen vet når det skjer. Husk at å leve under andre verdenskrig må ha vært verre enn å leve i den tid vi lever i nå. De måtte holde ut, de ga ikke opp. Jo flere som følger tiltakene, jo raskere kommer vi oss videre i riktig retning. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #18 Skrevet 28. april 2021 Er det virkelig så fælt å bo og oppholde seg i Norge? Det er ikke alltid grønnere på den andre siden. Anonymkode: 86bdc...c94
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det virkelig så fælt å bo og oppholde seg i Norge? Det er ikke alltid grønnere på den andre siden. Anonymkode: 86bdc...c94 Ikke så fælt, men dårlig vær store deler av året. Anonymkode: 9e225...82f 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #20 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 19.06): Haha måtte le nå. Sorry as, men jeg elsker å reise! Opplevelser, varmen, utadvendte mennesker, fri fra hverdagens plikter og mas, deilig mat, godt selskap, shopping, the list goes on. Må legge til at jg har fulgt regler og tiltak, klarer dessverre ikke holde ut lenger. Håpet er derfor at karantenehotell blir skrotet, da er det takk og farvel Norge. Ts Anonymkode: f9a98...b1e Takk og farvel Norge? Tror du Norge har de verste reglene? Har du lest om hvordan folk har det i Italia og Frankrike? Jeg Er enig i første del av setningen, som er takk. Vi kan prise oss lykkelige for at vi kun får stygge kommentarer for å glemme munnbind i butikken og ikke flere tusen i bot slik det er i flere land eller portforbud slik som det tidvis har vært i Frankrike. Jeg hater også corona reglene og synes enkelte av dem er helt på trynet, men når jeg ser på andre land, tenker jeg at vi har sluppet lettere unna Anonymkode: ad3b8...687 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå