AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #21 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (11 minutter siden): Du må forbrenne mer energi enn du inntar ja.. så hvordan få opp forbrenningen? Ved og velge mat og som øker forbrenningen framfor og senke den . Trening er lurt, men det er allikevel hva vi forbrenner når vi sitter stille og sover som er det viktigste. Smør og makrell er lurt, når kroppen får livsviktig fett vil den forbrenne, og ikke spare. Supert at du ikke fikk « fettangst « når du talte kalorier, for det er det de fleste bommer på. Og dette har du dokumentasjon på? Anonymkode: cf910...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #22 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Mener du at kroppen ikke sparer på fett,men forbrenner det. Og at om man unngår fett så forbrenner man ikke det man inntar? Anonymkode: 13fc7...f08 Selvfølgelig. Kroppen er helt avhengig av fett . Når en får i seg lite mat og fett generelt, vil kroppen tro det er krise, og spare på fettet for alt det er verdt. Dette har reddet mange liv når vi faktisk har vært i krigs/ mat mangel situasjoner gjennom historien. Det er helt nytt at vi sulter oss med vilje, og det skjønner ikke kroppen , den går i overlevelsesmodus. Når kroppen får det fettet den trenger, da er det gode tider , og forbrenningen holdes oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #23 Del Skrevet 25. april 2021 Kommer helt an på hva du spiser resten av dagen, enkelt og greit Anonymkode: 27560...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #24 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette har du dokumentasjon på? Anonymkode: cf910...28d Massevis. Google, les en bok, eller les skolepensum fra heimkunnskap , kost/ ernæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #25 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer helt an på hva du spiser resten av dagen, enkelt og greit Anonymkode: 27560... Endret 25. april 2021 av laPistola Siterte feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. april 2021 #26 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (20 minutter siden): Du må forbrenne mer energi enn du inntar ja.. så hvordan få opp forbrenningen? Ved og velge mat og som øker forbrenningen framfor og senke den . Trening er lurt, men det er allikevel hva vi forbrenner når vi sitter stille og sover som er det viktigste. Smør og makrell er lurt, når kroppen får livsviktig fett vil den forbrenne, og ikke spare. Supert at du ikke fikk « fettangst « når du talte kalorier, for det er det de fleste bommer på. Trening øker muskelmassen som igjen medfører høyere forbrenning. I tillegg til at man forbrenner ved å trene. Som igjen medfører at man kan unne seg noe godt / spise mer selv om man slanker seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #27 Del Skrevet 25. april 2021 Brunello skrev (26 minutter siden): Trening øker muskelmassen som igjen medfører høyere forbrenning. I tillegg til at man forbrenner ved å trene. Som igjen medfører at man kan unne seg noe godt / spise mer selv om man slanker seg. Ja, muskelmasse øker forbrenningen, også når man er i ro. Jeg mener at uansett om en trener eller ikke, så er trening en liten del av døgnet i forhold til når en sitter i ro. Styrketrening som gir muskler er fint for og øke forbrenningen hele døgnet. Også annen trening , som gåtur osv er bra, men det vil ikke ha så mye og si for vektnedgangen. Så ja, høyere forbrenning gjør at en kan spise mer/ unne seg noe godt og fortsatt gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #28 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (51 minutter siden): Massevis. Google, les en bok, eller les skolepensum fra heimkunnskap , kost/ ernæring. Ja det var gode kilde. Jeg har utdanning innenfor feltet og har aldri lest om dette i fagbøkene Anonymkode: 13fc7...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #29 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja det var gode kilde. Jeg har utdanning innenfor feltet og har aldri lest om dette i fagbøkene Anonymkode: 13fc7...f08 Ja, det er gode kilder. Ja vel, hva slags utdannelse innenfor hva slags felt? Du må jo gjerne sender kilder selv, hvis du har kilder på at fett ikke er viktig , at hodet ditt ikke består av fett, at du ikke har indre organer som lever av fett, at kroppen ikke sparer på fett og energi dersom den ikke får nok osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #30 Del Skrevet 25. april 2021 Smør er fy-fy for meg, og jeg ELSKER smør(smør, IKKE margarin, så noe lettere alternativ er uaktuelt). Når jeg så hvor lite «en porsjon» smør var, 5 gram er ikke nok til å dekke et knekkebrød til meg, så skjønte jeg hvor kaloririk knekkebrød og brødmåltidene(spiser sjelden brød egentlig, maks en gang annenhver uke) mine har vært😬 Så nå er det kun bittelitt smør til steking. Og ALT veies og telles. Har allerede gått ned over to kg på tre uker(fra 61 til 58ish, varierer fra dag til dag). Kalorier fra smør er noe jeg er villig til å ofre for å få plass til mer mat. Anonymkode: c30a1...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #31 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (33 minutter siden): Ja, det er gode kilder. Ja vel, hva slags utdannelse innenfor hva slags felt? Du må jo gjerne sender kilder selv, hvis du har kilder på at fett ikke er viktig , at hodet ditt ikke består av fett, at du ikke har indre organer som lever av fett, at kroppen ikke sparer på fett og energi dersom den ikke får nok osv. Jeg sier ikke at fett ikke viktig,så nå er det du som ror Anonymkode: 13fc7...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #32 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier ikke at fett ikke viktig,så nå er det du som ror Anonymkode: 13fc7...f08 Ror? Hva var det du ville ha dokumentert , som var feil i forhold til utdannelsen din, som jeg ror fra? Beklager hvis jeg svarte annerledes enn du ønsket, jeg vet ikke nøyaktig hva du vil ha svar på, så still konkret spørsmål, så svarer jeg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #33 Del Skrevet 25. april 2021 Anbefaler denne boken: https://www.bokklubben.no/dietter-og-slanking/the-big-fat-surprise-nina-teicholz/produkt.do?produktId=10966940 Anonymkode: 29f71...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #34 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (56 minutter siden): Ror? Hva var det du ville ha dokumentert , som var feil i forhold til utdannelsen din, som jeg ror fra? Beklager hvis jeg svarte annerledes enn du ønsket, jeg vet ikke nøyaktig hva du vil ha svar på, så still konkret spørsmål, så svarer jeg gjerne. Du vet selv veldig godt hva jeg og en til reagerte på og det var ikke en påstand om at man trenger fett,så når du kommer på hva det var for noe så kan vi kanskje ta opp tråden igjen Anonymkode: 13fc7...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #35 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du vet selv veldig godt hva jeg og en til reagerte på og det var ikke en påstand om at man trenger fett,så når du kommer på hva det var for noe så kan vi kanskje ta opp tråden igjen Anonymkode: 13fc7...f08 Kommer ikke på hva du og en annen reagerte på. Er ikke så viktig for meg heller. Dere får jo bare reagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. april 2021 #36 Del Skrevet 25. april 2021 Enig med deg TS, leverpostei og makrell i tomat er best med smør! Jeg unner meg smør, men maks 4 g per skive/knekkebrød, og maks to skiver per måltid. Dropper bare smør hvis jeg skal ha majones. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #37 Del Skrevet 25. april 2021 Å få nok fett er da viktig for å bli mett! (I hvert fall for meg, det er godt mulig at det er annerledes for andre.) Jeg har derfor aldri vært gjerrig med fettet, enten det gjelder (meieri)smør, kaldpresset olivenolje, fettet under kyllingskinnet, eller i en god entrecote. For meg er det viktig å spise en god del fett, og sannsynligvis er det også derfor at jeg aldri er sulten mellom måltidene (jeg spiser vanligvis bare lunsj og middag, ettersom det er sånn jeg trives best) Jeg er 50 år og har alltid vært slank og har aldri strevd med vekta. Tilsatt sukker, derimot, det spiser jeg bare når jeg får servert mat som inneholder det. Jeg spiste for eksempel kake for et par måneder siden, men bare bittelitt, fordi sukker gjør at jeg føler meg uvel. Anonymkode: 1560f...c69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #38 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (43 minutter siden): Kommer ikke på hva du og en annen reagerte på. Er ikke så viktig for meg heller. Dere får jo bare reagere. Det vet du også om du hadde brukt huet Anonymkode: 13fc7...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #39 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet du også om du hadde brukt huet Anonymkode: 13fc7...f08 Hva hadde jeg visst om jeg hadde brukt huet? Hva du reagerte på? Hva en annen reagerte på? Hva som er viktig/ ikke viktig for meg? Hvorvidt dere får reagere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #40 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (23 minutter siden): Hva hadde jeg visst om jeg hadde brukt huet? Hva du reagerte på? Hva en annen reagerte på? Hva som er viktig/ ikke viktig for meg? Hvorvidt dere får reagere ? Gir opp Anonymkode: 13fc7...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå