AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Del Skrevet 25. april 2021 Jeg er glad i å ha leverpostei og makrell på knekkebrødet mitt, men nå som jeg skal ned noen kg har jeg droppet smøret. De påleggene smaker jo bare beskt og trist uten smøret. Har det så mye å si? Ser i trådene her at smør på brødskiva er tull og burde droppes men. Jeg har allerede minsket matinntaket mitt, spiser sunnere og grønnere og startet å trene. Anonymkode: 36598...3c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Del Skrevet 25. april 2021 Smør 10 g: Kalorier: 31,5 Fett: 3,5 Du kan fint spise smør, det velter ikke planen akkuratt. Alt handler om mengde Anonymkode: 53587...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smør 10 g: Kalorier: 31,5 Fett: 3,5 Du kan fint spise smør, det velter ikke planen akkuratt. Alt handler om mengde Anonymkode: 53587...6c0 Bruker forresten Vita Pro Aktiv Anonymkode: 53587...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Del Skrevet 25. april 2021 Kroppen trenger fett, så ikke fy-fy her. Selvfølgelig lurt å være obs på mengden, men fett gjør en gjerne mer fornøyd og mett. Men spis ordentlig smør og ikke plantemargarin typer. Anonymkode: 29f71...5e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Del Skrevet 25. april 2021 Det er jo mat som utelukkende gir smak, og kalorier. Men ingen metthetsfølelse. Om du har et kosthold du også kan holde deg til på sikt (ikke bare se på det som slanking) der det er rom for dise kaloriene, er det jo ingen fare. Anonymkode: b86db...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Del Skrevet 25. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo mat som utelukkende gir smak, og kalorier. Men ingen metthetsfølelse. Om du har et kosthold du også kan holde deg til på sikt (ikke bare se på det som slanking) der det er rom for dise kaloriene, er det jo ingen fare. Anonymkode: b86db...d20 Dette skjønte jeg ikke? Mener du det pålegget og knekkebrødet? Jeg spiser allerede variert og sunt, men mindre. Havregrøt, litt kjøtt, mye fisk, mye grønnsaker og kikerter, bønner. Skal jeg droppe knekkebrødet? Anonymkode: 36598...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette skjønte jeg ikke? Mener du det pålegget og knekkebrødet? Jeg spiser allerede variert og sunt, men mindre. Havregrøt, litt kjøtt, mye fisk, mye grønnsaker og kikerter, bønner. Skal jeg droppe knekkebrødet? Anonymkode: 36598...3c4 Tror vedkommende mener du kan beholde smøret så lenge det er viktig for deg i livet og det er generelt rom for disse kaloriene. Kan ta meg selv som eksempel (hvis jeg forsto rett): jeg kunne aldri levd gjennom livet mitt uten banan eller gulrøtter slik som enkelte lavkarbo dietter krever. Er det ting jeg liker, så inngår det i mitt kosthold. Viktig å holde seg til noe man kan leve med livet ut. Derfor kan det fort bli dumt og trist å nekte seg selv noe man liker godt. Så ønsker du smør, så bruk det - alt med måte 🙂 trenger ikke bruke hele boksen på en skive liksom (satt på spissen, du skjønner!) Anonymkode: 7dd82...e25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #8 Del Skrevet 25. april 2021 Smør er næringsrikt og gir deg metthetsfølelse som varer lenger. Uten fett vil kroppen gå i sparebluss . Spis smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette skjønte jeg ikke? Mener du det pålegget og knekkebrødet? Jeg spiser allerede variert og sunt, men mindre. Havregrøt, litt kjøtt, mye fisk, mye grønnsaker og kikerter, bønner. Skal jeg droppe knekkebrødet? Anonymkode: 36598...3c4 ab over her forstod hva jeg mente Er det en ingrediens som gir mye i form av matglede, så er det noe man bør finne rom for. Men samtidig forstå at det går på bekostning av andre ting. Jeg er som eksempel glad i avokado. Smør (og nøtter) gir meg imidlertid lite. Så da er det fettkilden jeg velger. Og forstår samtidig at 1 liten bit avokado tilsvarer ca 5 store biter med brokkoli. Du må finne en balanse du klarer på sikt - både med tanke på matglede, og kalorier. Om du velger smøret, er nok verken leverposdeig eller makrell i tomat riktige pålegg, da dette også er fett- og kaloririkt. Anonymkode: b86db...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Del Skrevet 25. april 2021 Okei, da skjønner jeg ☺ Tusen takk for svarene! Anonymkode: 36598...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Del Skrevet 25. april 2021 Du kan helle droppe brødskiva. karbo er noe dritt Anonymkode: bb1ba...917 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om du velger smøret, er nok verken leverposdeig eller makrell i tomat riktige pålegg, da dette også er fett- og kaloririkt. Uenig! makrell i tomat inneholder dessuten mye som er bra for kroppen. Anonymkode: 2087a...234 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig! makrell i tomat inneholder dessuten mye som er bra for kroppen. Anonymkode: 2087a...234 Ps. Jeg spiste mye brødmat med smør og makrell i tomat og mye havregrøt med melk, og jeg trente mye, da jeg gikk ned 25% av kroppsvekten på 9 måneder. Antall kcal pr dag (og gjerne trening) er det som er viktig når man skal ned i vekt. Anonymkode: 2087a...234 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Uenig! makrell i tomat inneholder dessuten mye som er bra for kroppen. Anonymkode: 2087a...234 Enig i at det er sunt. Men i kalorier utgjør det ganske mye av hva du kan spise på en dag. Trener man hardt, slik du gjorde, er selvfølgelig regnestykket et annet. Men må man holde seg på 1500 kalorier på en dag er markell i tomat en urimelig stor andel av dagsbehovet. Anonymkode: b86db...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Del Skrevet 25. april 2021 Smør kan være alt fra 30-75 kalorier for ti gram, men så lenge du er klar over det, er det bare å kjøre på. Jeg bruker heller litt mindre og litt mer fornuftig smør og tenker at det utgjør en såpass stor forskjell i hvor god jeg synes frokosten er at det får være verdt det Anonymkode: 583f9...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ps. Jeg spiste mye brødmat med smør og makrell i tomat og mye havregrøt med melk, og jeg trente mye, da jeg gikk ned 25% av kroppsvekten på 9 måneder. Antall kcal pr dag (og gjerne trening) er det som er viktig når man skal ned i vekt. Anonymkode: 2087a...234 Helt korrekt. Mange forstår ikke hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: cf910...28d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. april 2021 #17 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ps. Jeg spiste mye brødmat med smør og makrell i tomat og mye havregrøt med melk, og jeg trente mye, da jeg gikk ned 25% av kroppsvekten på 9 måneder. Antall kcal pr dag (og gjerne trening) er det som er viktig når man skal ned i vekt. Anonymkode: 2087a...234 Du må forbrenne mer energi enn du inntar ja.. så hvordan få opp forbrenningen? Ved og velge mat og som øker forbrenningen framfor og senke den . Trening er lurt, men det er allikevel hva vi forbrenner når vi sitter stille og sover som er det viktigste. Smør og makrell er lurt, når kroppen får livsviktig fett vil den forbrenne, og ikke spare. Supert at du ikke fikk « fettangst « når du talte kalorier, for det er det de fleste bommer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #18 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal jeg droppe knekkebrødet? Ikke meg du spurte. Men knekkebrød er bra, og spesielt bra hvis du velger Husman knekkebrød. Anonymkode: 2087a...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #19 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo mat som utelukkende gir smak, og kalorier. Men ingen metthetsfølelse. Om du har et kosthold du også kan holde deg til på sikt (ikke bare se på det som slanking) der det er rom for dise kaloriene, er det jo ingen fare. Anonymkode: b86db...d20 Fett gir faktisk metthetsfølelse. Jeg går forøvrig helt fint ned i vekt med smør på skiva. Anonymkode: eecea...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Del Skrevet 25. april 2021 Anonyminist skrev (8 minutter siden): Du må forbrenne mer energi enn du inntar ja.. så hvordan få opp forbrenningen? Ved og velge mat og som øker forbrenningen framfor og senke den . Trening er lurt, men det er allikevel hva vi forbrenner når vi sitter stille og sover som er det viktigste. Smør og makrell er lurt, når kroppen får livsviktig fett vil den forbrenne, og ikke spare. Supert at du ikke fikk « fettangst « når du talte kalorier, for det er det de fleste bommer på. Seriøst? Mener du at kroppen ikke sparer på fett,men forbrenner det. Og at om man unngår fett så forbrenner man ikke det man inntar? Anonymkode: 13fc7...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå