AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Trenger så inderlig hjelp og tips til å møblere min veranda. Har bodd her noen år, men hver sommer forsøker jeg å få det fint og innbydende, uten at jeg lykkes noe særlig. Verandaen er vel typisk for en del eldre hus, den har vinkelform - som en L. Kortsiden av L’en en grei, der er det en lun huk og der har jeg laget sittebenk/sofa, bord osv. Koselig sted å sitte å lese eller drikke kaffe. Det er langsiden av L’en jeg sliter med. Der er verandaen ca 7x2 meter, den vender inn mot stuen, det er glass fra gulv til tak hele lengden. Dessuten er rekkverket av glass slik at dersom jeg plasserer noe der så sperrer det for utsikten inne fra huset. Samtidig ser det så nakent og trist ut når det er helt tomt. Har så lyst på en innbydende og bugnende veranda, kanskje med trær i krukker, urter osv. Har fått noe inspirasjon fra «Moseplassen» men det blir ikke helt sammenliknbart. Jeg har lett på Instagram og Pinterest uten å finne noe som likner. Er det noen som kan hjelpe? 🙏🏻 Enten med egne tips eller med tips til bilder i SoMe? Anonymkode: dbb8a...a00
Zooey Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Jeg synes lys på verandaen er hyggelig, særlig på sene sommerkvelder. Og så hjelper det så klart å ha litt grønt. Kanskje ta en tur på plantasjen for å få litt inspirasjon? Selv har jeg solcellekurver fra Clas Ohlsson innimellom plantene og en lysklynge som også lades av solcelle. https://www.clasohlson.com/no/Northlight-solcellekurv-46-cm/p/36-9021
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Zooey skrev (14 minutter siden): Jeg synes lys på verandaen er hyggelig, særlig på sene sommerkvelder. Og så hjelper det så klart å ha litt grønt. Kanskje ta en tur på plantasjen for å få litt inspirasjon? Selv har jeg solcellekurver fra Clas Ohlsson innimellom plantene og en lysklynge som også lades av solcelle. https://www.clasohlson.com/no/Northlight-solcellekurv-46-cm/p/36-9021 Takk for tips 😊 Bor i Nord Norge, her er det lyst hele døgnet på sommeren, lys kommer dessverre ikke til sin rett. Har ikke plantasjen i nærheten, men annet plantesenter. De har mye fint, men jeg får ikke noen flere ideer eller tips til hvordan møblere selve verandaen. ts Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Har du sett en av de siste episodene av Tid for hage? Denne - https://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/tid-for-hage/sesong-3/tid-for-hage-3-episode-4-1634154.html?showPlayer=true der syntes jeg var en del tips. Er tilgjengelig akkurat nå i tv2sumo, i rikstv, i teliatv-appene.. Eller på tv2. Anonymkode: 3bb71...00f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du sett en av de siste episodene av Tid for hage? Denne - https://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/tid-for-hage/sesong-3/tid-for-hage-3-episode-4-1634154.html?showPlayer=true der syntes jeg var en del tips. Er tilgjengelig akkurat nå i tv2sumo, i rikstv, i teliatv-appene.. Eller på tv2. Anonymkode: 3bb71...00f Har kun riks tv og der ligger det kun en episode som ikke er relevant ts Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Har kun riks tv og der ligger det kun en episode som ikke er relevant ts Anonymkode: dbb8a...a00 Familiehagen episode som er tilgjengelig nå, er jo den jeg snakker om. Sjekk, de lager ingen trampoline eller noe slikt for barna. Men de pynter med veldig mange potter, også bygger de «hagebuer» for klatreplanter, eller hva skal man kalle det.. Anonymkode: 3bb71...00f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 https://www.instagram.com/reel/CODwDwXHn_Q/?igshid=1d9c7n9iq0bsd litt sånn? Anonymkode: 3cab0...0d8 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Trenger så inderlig hjelp og tips til å møblere min veranda. Har bodd her noen år, men hver sommer forsøker jeg å få det fint og innbydende, uten at jeg lykkes noe særlig. Verandaen er vel typisk for en del eldre hus, den har vinkelform - som en L. Kortsiden av L’en en grei, der er det en lun huk og der har jeg laget sittebenk/sofa, bord osv. Koselig sted å sitte å lese eller drikke kaffe. Det er langsiden av L’en jeg sliter med. Der er verandaen ca 7x2 meter, den vender inn mot stuen, det er glass fra gulv til tak hele lengden. Dessuten er rekkverket av glass slik at dersom jeg plasserer noe der så sperrer det for utsikten inne fra huset. Samtidig ser det så nakent og trist ut når det er helt tomt. Har så lyst på en innbydende og bugnende veranda, kanskje med trær i krukker, urter osv. Har fått noe inspirasjon fra «Moseplassen» men det blir ikke helt sammenliknbart. Jeg har lett på Instagram og Pinterest uten å finne noe som likner. Er det noen som kan hjelpe? 🙏🏻 Enten med egne tips eller med tips til bilder i SoMe? Anonymkode: dbb8a...a00 Kan vi få se bilder at selve uteplassen ? Da er det lettere å komme med råd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 14.32): Der er verandaen ca 7x2 meter, den vender inn mot stuen, det er glass fra gulv til tak hele lengden. Dessuten er rekkverket av glass slik at dersom jeg plasserer noe der så sperrer det for utsikten inne fra huset. Anonymkode: dbb8a...a00 Har samme type balkong, langsiden som vender inn mot stuen var en et problem for meg og. Har to lave "tilbakelente" solstoler der, lave nok til at de ikke ødelegger sikt eller lyset inn til stuen. Og koselige utelamper som henger fra taket. (Høyt nok til at de ikke påvirker sikten.) Om solstoler ikke er er aktuelt, hva med en stilig solseng? Et koselig teppe med en lyslykt stående ved siden av? En fargerik puff? Et superlavt lite rundt bord, typ marokkansk stil i høyden 30 cm, med en lav plante på? En fin vannfontene? Anonymkode: f6f00...7a3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Takk til dere som har svart 😊 Mulig jeg forklarte litt «knotete» i HI, men utfordringen min er ikke møblering av verandaen sånn generelt, men det at det er store vinduer hvor jeg mister utsikten hvis jeg setter noe foran. Jeg har ikke lyst å legge ut bilde av min veranda, men fant et bilde på nett som er nesten helt lik min. Det er ganske smalt med store vinduer på den ene siden og glassrekkverk på den andre siden. Jeg har i tillegg fantastisk utsikt som jeg ikke vil sperre helt 😊 Rundt hjørnet nede har jeg et lunt område med sitteplasser, så det er det ikke behov for. Men hadde ønsket meg en «godstol», et lite bord og blomster. Har forsøkt å flytte både møbler og blomsterpotter rundt, men det blir ikke bra. Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Familiehagen episode som er tilgjengelig nå, er jo den jeg snakker om. Sjekk, de lager ingen trampoline eller noe slikt for barna. Men de pynter med veldig mange potter, også bygger de «hagebuer» for klatreplanter, eller hva skal man kalle det.. Anonymkode: 3bb71...00f Veldig fint, men ikke overførbart hos meg 😊 Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (3 timer siden): Kan vi få se bilder at selve uteplassen ? Da er det lettere å komme med råd Se post ovenfor 😊 Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har samme type balkong, langsiden som vender inn mot stuen var en et problem for meg og. Har to lave "tilbakelente" solstoler der, lave nok til at de ikke ødelegger sikt eller lyset inn til stuen. Og koselige utelamper som henger fra taket. (Høyt nok til at de ikke påvirker sikten.) Om solstoler ikke er er aktuelt, hva med en stilig solseng? Et koselig teppe med en lyslykt stående ved siden av? En fargerik puff? Et superlavt lite rundt bord, typ marokkansk stil i høyden 30 cm, med en lav plante på? En fin vannfontene? Anonymkode: f6f00...7a3 Mange gode tips, takk 😊 Anonymkode: dbb8a...a00
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): https://www.instagram.com/reel/CODwDwXHn_Q/?igshid=1d9c7n9iq0bsd litt sånn? Anonymkode: 3cab0...0d8 Ikke helt, se post ovenfor 😊 Men takk for tips Anonymkode: dbb8a...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå