Gå til innhold

Nasjonalt ID kort?

stan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaste førerkortet?😅

3547hw.png

Anonymkode: 0cfa9...b60

Ja. Du har førerkortet på app. Du trenger bare nasjonalt ID-kort.

Anonymkode: 9cd68...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
jabx skrev (28 minutter siden):

Hva skal man med ID-kort hvis man har pass og førerkort egentlig?

Hvordan skal en identifisere seg om en ikke har førerkort eller pass?

Ikke alle kan, vil eller får lov å kjøre bil. (Sykdom, alderdom osv). Ikke alle reiser utenlands og har bruk for pass, og det er uansett fryktelig upraktisk å bære med seg til daglig.

Banken har varslet at nytt bankkort vil bli uten bilde.

For meg kommer nasjonalt id-kort i grevens tid. 

Anonymkode: d6f43...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hverken pass eller id kort. Har bare bankkort med bilde som bevis. Trenger ikke mer.

Anonymkode: d4127...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har vel fått med deg at førekortet vil ikke gis ut som plastkort lenger, på sikt skal bli erstattet med nasjonalt ID-kort?

Anonymkode: 9cd68...f00

Tull. Digitalt førerkort er kun gyldig i Norge og derfor vil man selvfølgelig få plastkort slik at man kan kjøre i utlandet.

Jeg ser ikke poeng med id-kort når man ser det som erstatning for pass, det gjelder i EU/EØS men ikke resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skaffet meg dette og kommer heller ikke til å gjøre det med mindre jeg må.

Fikk det med meg da de fleste bankene ikke deler ut kort med bilde i de siste 5 årene, nettopp fordi det skulle komme id kort, for sånn ca 4 år siden, (prosessen har jo bare blitt forsinket og forsinket). Men hele prosessen har vært veldig rotete og ekstremt vanskelig. Så bankene fikk ikke tillatelse til å dele ut bankkort med bilde, men en kunne få bot av politiet når en ble stoppet uten id (og hvem er det av oss som går med pass 24/7).. Idiotiske greier... Hele greien har bare vært en ekstrem uorganisert prosess, så jeg venter til det lengste å skaffe meg dette. Har skaffet meg pass for 2 år siden, som nesten var umulig fordi jeg ikke hadde id, fordi banken fikk beskjed om å ikke ha id kort fordi de skulle komme. Så ja, for min del har hele id kort greien vært en lang papirmølle, der den ene etaten ikke har snakket med den andre..For min del blir jeg bare irritert når id'en min før (bankort) blir intratt før noe annet faktisk er kommet og det går ut over meg med at det har vært vanskelig å identifisere meg selv.. Rotete, uorganisert, rart, og forbarska upraktisk:raven:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om politiet ønsker at folk skal skaffe seg det så kan de jo begynne med å legge ut nok timer for avtale for å ta bilde og utlevering av ID kort. Etter å ha sjekket 5-10 ganger, så har det ikke vært en eneste ledig time i måneder fremover, og vi bor et forholdsvis sentralt sted. 

Anonymkode: 24931...32c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...