Gå til innhold

Har mennesker i helsevesenet for liten respekt for sykepleierne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bioingeniører, radiografer, helsefagarbeidere, helsesekretærer osv. for liten respekt for den viktige jobben sykepleierne gjør? Det virker som de ikke forstår hvor viktig og hard jobben til sykepleierne er?

Anonymkode: 54756...db6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke 🤷🏼‍♀️

kan iallefall si at jeg var innlagt i høst 2020 og sykepleieren og sykepleier studentene var helt utrolig fantastiske!

Anonymkode: 39134...8ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helsefagarbeider er vel likestilt med sykepleie nå? Uansett, skjønner ikke hva du vil med dette. 
For meg sier det mer om DIN respekt til andre profesjoner innenfor yrke. 
Om du ikke føler du er blitt hørt i en evt sak/ting. Suck it up, get over it! 

Anonymkode: 44233...747

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måter mener du Ts at de ikke forstår? 

Anonymkode: 8c2b7...3cc

Skrevet

man får respekt for det man gjør ikke nødvendigvis tittel 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker har vel generelt lite respekt for andre mennesker.

Anonymkode: c519a...24d

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helsefagarbeider er vel likestilt med sykepleie nå? 

Jaha, på hvilken måte da? VGS vs høyskole lissom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber skulder til skulder med sykepleierne, hver dag. Er radiograf. Vi har generelt veldig godt forhold til hverandre. Respekterer hverandre og jobber godt sammen. Selvfølgelig er det mange som har "dere trykker bare på knappen-holdning" men er også radiografer som har "dere tørker bare rumper-holdning" til sykepleierne. Dette går begge veier. Men generelt opplever jeg gjensidig respekt

Anonymkode: 06ba9...b4a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du fått det inntrykket? 

Anonymkode: 9479f...d49

• Liker 1
Skrevet

noen sykepleiere som vil svare  på pm 

AnonymBruker
Skrevet
Lama_Drama skrev (5 timer siden):

Jaha, på hvilken måte da? VGS vs høyskole lissom. 

At de gjør en like viktig jobb🤷‍♀️

Anonymkode: 7ffbd...95a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi dere alltid maser mer lønn. Når dere tjener 560.000 kroner i året, slik NRK skriver det.

Anonymkode: 246ab...488

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes ikke det. Er generelt veldig bra samarbeid mellom yrkesgruppene synes jeg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, fordi dere alltid maser mer lønn. Når dere tjener 560.000 kroner i året, slik NRK skriver det.

Hvem er dere? Spesialsykepleiere med 10 års ansennitet? Jeg er spes.spl med 4 års ansennitet og har 485.000 i året.

Anonymkode: 23131...fa8

• Liker 2
Skrevet

Lol! Nei det er vel heller tvert imot, slik tolkes innlegget ditt også. Det er kun dere som er samfunnsnyttige og får et sykehus til å gå rundt, de eneste dere innehar en smule respekt for er leger. Få huet ut av ræva! Innbilske skrulle.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har bioingeniører, radiografer, helsefagarbeidere, helsesekretærer osv. for liten respekt for den viktige jobben sykepleierne gjør? Det virker som de ikke forstår hvor viktig og hard jobben til sykepleierne er?

Anonymkode: 54756...db6

Jobbet som sykepleier gjennom 19-20 år. All den tiden har jeg kun jobbet på en avdeling, og det er barneavd. Barnepleiere (barne-hjelpepleier) var eksperter på denne pasientgruppen. Lærte masse fra de, som ikke gikk på det  medisinske. De lærte meg å "lese" pasientene våre bedre. Hva de forskjellige lydene var, lese verbale og non-verbale signaler, direkte visuelt fremover fra en bok. De lærte meg masse, som en ung nyutdannet sykepleier i 20-årene.  min erfaring som har vært på et sykehus hele veien, og aldri opplevd respektløshet fra mine kollegaer som har gått direkte på meg som sykepleier el min etnisitet. Alle yrkesgrupper på en sykehusavdeling, fungerer veldig bra og respektfull med hverandre. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helsefagarbeider er vel likestilt med sykepleie nå? Uansett, skjønner ikke hva du vil med dette. 
For meg sier det mer om DIN respekt til andre profesjoner innenfor yrke. 
Om du ikke føler du er blitt hørt i en evt sak/ting. Suck it up, get over it! 

Eh, som mennesker er vi likestilte, men helsefagarbeidere og sykepleiere er faglige ikke likestilte. Lønnsmessig er vi ikke likestilte, ansvarsmessig er vi ikke likestilte. Akkurat som sykepleiere og leger. Leger er ikke mere "verdt" el trenger større respekt enn andre, men likestilte ift faglig, lønnsmessig og ansvarsmessig, er vi IKKE. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det heller som motsatt. Vi trenger alle yrkesgruppene du nevner for å få sykehuset for å gå rundt. Likevel er det veldig mange her på KG nå i det siste som påstår sykepleiere er sykehusets desidert viktigste yrkesgruppe. Noe som er helt feil da de ulike yrkesgruppene er avhengige av hverandre! For eksempel bioingeniørene helt uunværlig for å stille diagnoser. Ingen grunn til at man skal ha mer respekt og takknemlighet for en sykepleier enn for en bioingeniør.

Anonymkode: bcfc7...161

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, synes ikke det. Er generelt veldig bra samarbeid mellom yrkesgruppene synes jeg. 

Hvem er dere? Spesialsykepleiere med 10 års ansennitet? Jeg er spes.spl med 4 års ansennitet og har 485.000 i året.

Anonymkode: 23131...fa8

Dette er ikke bruttolønnen din. Det er bare grunnlønnen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så opptatt av om andre respekterer deg for en tittel? 

Anonymkode: df120...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Folk som ser ned på sykepleiere, er folk som ser ned på mange andre folk også. Dette er folk med issues, med mindre de kommer fra land der hierarkier råder. Oppegående mennesker med et godt forhold til seg selv, ser ikke ned på folk basert på yrke.
Og dere sykepleiere, hvordan tror dere disse ser på renholdere. Mao- ikke synd på dere sykepleiere!

Anonymkode: a355b...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...