Gå til innhold

Mens hver 2. mnd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter at jeg sluttet på hormonprevensjon har mensen min gått helt løpsk.. det siste halvåret kommer den bare hver 2. mnd... hver mnd kjennes det ut som jeg skal få den, altså mensmurringer... men så kommer det liksom ingenting hver mnd.

Er dette vanlig eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

hm, ei jeg kjenner hadde det, og hun fant ut at det skyldtes at hun bare hadde én eggstokk...

Skrevet
:overrasket: oj shit. Kanskje best jeg sjekker det ut da.
Gjest Lilleulv
Skrevet
:overrasket:  oj shit. Kanskje best jeg sjekker det ut da.

Ja jeg ville sjekket... Mente ikke å skremme deg. og du hadde jo mensen normalt før og, så det er jo et godt tegn. hun her hadde aldri oftere enn annenhver mnd...

Skrevet

Hehe neida går bra det Lilleulv.

Takk for svaret uansett. Må dra til legen etter hvert og få det sjekket ut tror jeg.

Skrevet

Dette er muligens vanlig, men ikke normalt. Det er noe som trenger å reguleres... Jeg har hørt om flere som får problemer etter å ha brukt hormonpreparater.

Gjest mille vannille
Skrevet

Kanskje du har PCO-PCOS? ei venninde av meg har dette syndromet. Det gjør at hun har sykluser på 40-100 dager.

Skrevet
Kanskje du har PCO-PCOS?  ei venninde av meg har dette syndromet. Det gjør at hun har sykluser på 40-100 dager.

Oj har jeg ikke hørt om engang... er det noe de kan finne ut hos legen da? Kan spørre om det med det samme jeg er der.

Skrevet

Hvis legen ikke finner noe spes galt ved deg, kan jeg varmt anbefale deg å forsøke alternativ behandling som tar hensyn til flere sider ved deg :klem:

Skrevet

Takk for det Ling.

:klem:

Skrevet

Bare hyggelig! Ikke bekymre deg - det blir det bare mer ureglemessigheter av! ;)

Skrevet

Sorry, jeg kupper traaden din litt, jeg...jeg har 40 dager (ca.) mellom hver mens, og hadde veldig uregelmessig mens til jeg var ca. 20 aar...betyr det at man kan ha PCO? Noen andre symptomer?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg skulle også gjerne hatt mens bare hver 2 måned. Skal vi bytte? :ler: Det er helt vanlig at mensen er i litt berg og dalbane etter slutt av f.eks p-piller. Etter at jeg sluttet på p-plasteret har jeg mens bare hver 5 uke og bare 3 - 4 dagers blødning! Juhu! :)

Skrevet

Har ikke saa mange av symptomene - men har/har hatt problemer med kviser, tretthet, humoersvinginger... Tusen takk for linkene.

Skrevet

ååååå så heldig du er som får mens hver andre måned..

Skrevet
ååååå så heldig du er som får mens hver andre måned..

Heldig og heldig fru blom. Så lenge det er ingenting galt med meg så er jeg vel heldig.. men det vet jeg ikke enda, så jeg tar ikke den gleden enda.

Skrevet (endret)

Hvis du noen gang har hatt en gynekologisk undersøkelse eller ultralyd av underlivet ville du fått beskjed om du manglet en eggstokk. Man mister ikke eggstokker sånn uten videre ;)

Det er ikke så unormalt at kroppen sliter etter hormonkutt. Jeg tåler hormonpreparater særdeles dårlig og slet fremdeles etter 1,5 år.

Hadde det vært opp til meg hadde disse preparatene vært bannlyst :forvirret:

Men ta deg en tur til legen. Bedre å få det sjekka ut enn å gå å bekymre seg.

Endret av ~Alwa~
Skrevet (endret)
Hvis du noen gang har hatt en gynekologisk undersøkelse eller ultralyd av underlivet ville du fått beskjed om du manglet en eggstokk. Man mister ikke eggstokker sånn uten videre ;)

:ler::ler: Nei det er jo sant.

Ja jeg tok ultralyd ifjor og da sa de at jeg hadde "nydelige eggstokker" :overrasket::ler: ... hadde jeg helt glemt.... puhhhh da er det ihvertfall ikke det som er feil..

Det er ikke så unormalt at kroppen sliter etter hormonkutt. Jeg tåler hormonpreparater særdeles dårlig og slet fremdeles etter 1,5 år.

Hadde det vært opp til meg hadde disse preparatene vært bannlyst  :forvirret:

Men ta deg en tur til legen. Bedre å få det sjekka ut enn å gå å bekymre seg.

Takk :klem:

Jeg skal til legen i morgen for noe annet - så jeg skal spørre da med det samme jeg er der. Kanskje jeg har PCO eller noe. Vel det er bare ett år siden jeg sluttet på hormoner så kanskje kroppen bare er i ubalanse fortsatt.

Endret av ~sikka~
Skrevet

Ok da har jeg vært hos legen. Han sa det ikke var noe vits å sjekke om jeg har PCO engang :P .. jeg sjekket eggstokkene ifjor og det var usannsynlig at noe PCO hadde utviklet seg i mellomtiden. Og jeg er altfor slank, ikke overvektig på en flekk. Så det er jo bra :D

Da er det sikkert bare hormonforstyrrelser som plager meg fortsatt.

Greit for meg ja! = )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...