AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Hei dere! Har en liten jente som blir 4,5 mnd. Vi samsover og hun ammes i søvn, men jeg kjenner at det er på tide å etablere noen nye rutiner. Hun våkner veldig hyppig og må ha pupp for å finne tilbake til søvnen. Antar at dette har blitt hennes søvnassosiasjon. Har vel gjort meg selv en bjørnetjeneste, men etter en lang periode med søvnmangel så ble dette en løsning som var nødvendig for at jeg skulle komme meg ovenpå. Hun tar ikke smokk så det er liksom meg hele tiden.. Vi ønsker også at hun skal begynne å sove i egen seng. Har lest litt om opp/ned metoden og vi har lyst til å gi det et forsøk. Antar at det blir litt tøft i begynnelsen, men at det vil gå seg til. Jeg lurer på om dere har noen råd om hva jeg skal starte med først. Skal jeg avvenne å amme henne i søvn først (amme i stuen, sittende osv) og fortsette med samsoving? Også når hun er blitt vandt til dette, lære henne å sove i egen seng? Setter stor pris på alle gode råd/ erfaringer dere har å komme med. Anonymkode: 1afec...076
kaleidoskop Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Vi ammet i søvn til ca 7 mnd mener jeg det var. Baby sov i egen seng frem til den ville ha nattmat i 3 tiden en gang, samsoving etter det, da jeg var for trøtt til å legge baby tilbake. Nå er ungen snart to år, har sovet på eget rom siden ca 1 år gammel. Vi har ikke stresset med ting og tatt det i vårt og baby sitt tempo. Alle overgangene gikk veldig fint. Vi grua oss mest til å kutte ut nattmating. Men det var to netter, så sov babyen hele natta gjennom. Han ville nok bare ha nærhet og kos når det ble litt småvåkning midt på natta. Skjønte fort det ikke kom noe mer.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Tenker du avvenne amming på natt eller amming i søvn? Hvis det er det siste ville jeg kjørt på med både egen seng og ny søvnassosiasjon, det henger litt sammen. Vi hadde ikke amming som søvnassosiasjon, men byssing, det tok faktisk ikke veldig lang tid å bli avvent med. Amming kan være litt værre, så det er bare å stå i det. Gi det i alle fall en uke med konsekvent endring i rutinene, gjerne tar det to uker før det er helt innkjørt så ikke gi opp når du først har begynt. Anonymkode: 0f898...cd8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Baby holder seg mett lenger med fast føde, så det er lettere å vente til du har innført dette. Anonymkode: aa966...e04
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tenker du avvenne amming på natt eller amming i søvn? Hvis det er det siste ville jeg kjørt på med både egen seng og ny søvnassosiasjon, det henger litt sammen. Vi hadde ikke amming som søvnassosiasjon, men byssing, det tok faktisk ikke veldig lang tid å bli avvent med. Amming kan være litt værre, så det er bare å stå i det. Gi det i alle fall en uke med konsekvent endring i rutinene, gjerne tar det to uker før det er helt innkjørt så ikke gi opp når du først har begynt. Anonymkode: 0f898...cd8 Vi prøver å avvenne byssing nå. Gi meg styrke.... Anonymkode: 7b8ea...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå