AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Det er hcg-hormonet men reagerer på. Det har man bare når man er gravid, der er det testene sjekker for. Det stiger veldig raskt og er skyhøyt i første trimester, og avtar så med nærmere 80%. Hvor sterkt man reagerer på det er individuelt. 80% av gravide blir kvalme i første trimester, når hcg er på det høyeste. Rundt 1% får hyperemesis, og er kvalme hele graviditeten. Anonymkode: 52658...b4e 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Her får du nok bedre svar på Google. Anonymkode: c8f82...236
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er hcg-hormonet men reagerer på. Det har man bare når man er gravid, der er det testene sjekker for. Det stiger veldig raskt og er skyhøyt i første trimester, og avtar så med nærmere 80%. Hvor sterkt man reagerer på det er individuelt. 80% av gravide blir kvalme i første trimester, når hcg er på det høyeste. Rundt 1% får hyperemesis, og er kvalme hele graviditeten. Anonymkode: 52658...b4e Tusen takk😃 Anonymkode: a3024...25d
Arkana Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 De første ukene av svangerskapet produserer kroppen din store mengder hormoner for å holde svangerskapet gående. Disse kan for mange gi alle slags symptomer som kvalme, tretthet, småblødninger osv. Fra ca uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og det er årsaken til at mange merker at de verste symptomene letner rundt den tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Arkana skrev (2 timer siden): De første ukene av svangerskapet produserer kroppen din store mengder hormoner for å holde svangerskapet gående. Disse kan for mange gi alle slags symptomer som kvalme, tretthet, småblødninger osv. Fra ca uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og det er årsaken til at mange merker at de verste symptomene letner rundt den tiden. Tusen takk☺️ Hvorfor er noen da feks kvalm hele svangerskapet? Klarer ikke kroppen tilpasse seg alle hormonene? Anonymkode: a3024...25d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Ingen fasit her; jeg har tre barn og har ikke vært kvalm en eneste dag. Ikke bittelitt uvel engang😊 Anonymkode: 71693...d03
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk☺️ Hvorfor er noen da feks kvalm hele svangerskapet? Klarer ikke kroppen tilpasse seg alle hormonene? Anonymkode: a3024...25d Dette vet man ekstremt lite om. Veldig rart - og mystisk som mye annet vedrørende svangerskap og fødsler. Jeg var ikke kvalm i det hele tatt, kastet ikke opp en eneste gang. Min søster (biologiske helsøstre) kastet opp daglig hele svangerskapet. Vår mor var midt i mellom - kvalm første trimester så ferdig. Why? Ingen vet. Jeg og min søster burde jo hatt ganske like svangerskap og fødsler, men alt var stikk motsatt. Min fødsel ble dramatisk med masse skader og stort blodtap, hennes enkel og hun trillet tur neste dag. Kvinnekropper er rare 🤭 Anonymkode: 4cb16...8a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå