Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har venninne som har kjæreste og de har vært kjæreste lenge, men de bor ikke sammen, og hun vil heller ikke bo sammen med han under samme tak. Det fordi hun har dårlige erfaringer fra før med menn når hun har bodd sammen med de. 

Hvilke råd finnes til det? er frykten for å bli elsket for stor? og har hun fått en tanke at alle menn er aggressive?

Anonymkode: fc833...d00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun egentlig lyst til å bo sammen uten å våge/klare det da? Min nåværende samboer og jeg bodde hver for oss, til og med i hver vår kommune i flere år. Vi flyttet sammen da vi bestemte oss for å prøve å få barn sammen etter hvert. Det var av praktiske årsaker, men jeg trivdes egentlig godt med det. Jeg kjenner også et par som har valgt å bo hver for seg, og som ikke skal ha felles barn (de er godt voksne og har voksne barn på hver sin kant) og flere som ventet lenge med å flytte sammen av ulike årsaker. 

Anonymkode: 93f06...b8a

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en fin løsning, har ikke hatt dårlige erfaringer med menn, men foretrekker å bo hver for oss, fordi jeg liker å ha tid for meg selv også

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor MÅ du blande deg i det og spørre etter råd på en annens vegne? Høres ut som hun har det helt fint som hun har det.

Jeg synes tanken på å være kjærester men særboere høres helt utmerket ut. Man slipper å rydde og vaske etter andre. Menn er OFTE (men ikke alltid) dårlige på å gjøre sin del av husarbeidet....

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi mange menn ikke evner å ta ansvar for husarbeid og annet. Så damene blir som moren deres. Forstår henne godt 🙂

Anonymkode: ab10a...9a5

Fordi mødrene deres gjorde alt for dem frem til de flyttet og kanskje etter de hadde flyttet også🙂 Det er som dag og natt.

Anonymkode: 653ce...f1b

• Liker 1
Skrevet

Før syns jeg det var rart.  Nå ser jeg på særboere som en drøm😍

• Liker 18
Skrevet

Det er mange som ønsker å være særboere, og det forstår jeg godt. Jeg tror også det opprettholder forelskelsen. Man trenger litt savn. ❤️ 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge ønsker å være særboere ser jeg ikke noe galt i det. Egentlig er det bedre for forholdet også siden du får litt alenetid og tid til å savne hverandre. Den "eneste" grunnen til å bo sammen er på grunn av barn

Anonymkode: 3caff...fe4

• Liker 5
Skrevet

Jeg skal aldri ha samboer igjen! Det handler ikke om frykten for å elske noen eller slippe noen inn. Men etter to lange samboerskap bak meg, så er det ikke noe drøm akkurat. Når hverdagens stress tar overhånd, så forsvinner romantikken og spenningen. Man får ikke like lyst til å hoppe til køys med noen når hele dagen har gått med til diskusjon om økonomi eller han sitter der og fiser så det buldrer i veggene. 😛

poenget mitt er vel, ikke bland deg! Hvis det funker for dem, så la de være. Hvorfor er det så viktig for deg at hun skal flytte sammen med han?

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor er det din sak, og attpåtil noe du føler du må analysere og be om råd om, hvilke valg hun tar i sitt forhold? Å flytte sammen er ikke noe mål eller ønske for alle, uten at det betyr at de har problemer av noe slag. Jeg elsker å bo alene, har gjort det i mange år og har vaner deretter (la meg bare si at det er ikke bare menn som slurver med husarbeide...) - terskelen min for å flytte sammen med noen nå er særdeles høy.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjæreste og er alenemor. Bor ikke sammen for jeg tar hensyn til sønnen min. Han har egne barn selv. Holder å være kjærester og om vi skal flytte sammen blir det når barna flytter for seg selv. Har ikke behov for å etablere meg med en mann da jeg har brent meg nok på menn fra før. Så da holder jeg det enkelt med å kun ha kjæreste. 

Anonymkode: f3f08...fe3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har venninne som har kjæreste og de har vært kjæreste lenge, men de bor ikke sammen, og hun vil heller ikke bo sammen med han under samme tak. Det fordi hun har dårlige erfaringer fra før med menn når hun har bodd sammen med de. 

Hvilke råd finnes til det? er frykten for å bli elsket for stor? og har hun fått en tanke at alle menn er aggressive?

Hvorfor trengs det råd?

Anonymkode: 66971...ed2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener ts at man må være samboere? Er det frykten for å være alene?

Anonymkode: 46935...d1a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bry deg med det? Særboere er gull for mange forhold, å jeg er bombesikker på at mange forhold kunne blitt reddet om man bestemte seg for å bli særboere, ikke nødvendigvis resten av livet, men for en periode, uten at man slår opp. 

Anonymkode: dab75...d84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med denne tråden.

Din venninne er frivillig særboer - hvorfor trengs det råd?

Anonymkode: f8c00...a59

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sikkert fordi at ts ikke kan se for seg at det faktisk er en ting som fungerer. Låst til et A4 syn på livet. 

Anonymkode: dab75...d84

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

trenger ikke råd i den forstand, men kun forstå hva som skjer med ett menneske som ikke kan bli elsket mer og våger å slippe inn på en mann igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

trenger ikke råd i den forstand, men kun forstå hva som skjer med ett menneske som ikke kan bli elsket mer og våger å slippe inn på en mann igjen. 

Hvorfor må man bo sammen? Hva har boforhold å si på hvor høyt en elsker en annen?? Ser ikke sammenhengen. 

Anonymkode: 46935...d1a

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...