Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan regel er det ved bud på bolig? er det standardiserte normer ved det?

Anonymkode: ae680...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og du finner de ved å google!

Anonymkode: 72ff7...862

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

og privat salg uten megler tilgjengelig, hvordan foregår det i praksis?

takk for svar! 

Det vet jeg ikke. Jeg ville ærlig talt ikke kjøpt en leilighet av noen som solgte den privat, uten bruk av hverken megler eller advokat, som kunne passe på at alt papirarbeidet og kontrakter etc gikk riktig for seg.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Det vet jeg ikke. Jeg ville ærlig talt ikke kjøpt en leilighet av noen som solgte den privat, uten bruk av hverken megler eller advokat, som kunne passe på at alt papirarbeidet og kontrakter etc gikk riktig for seg.

tenkte det samme, og det er en bolig som heller ikke har tilstandsrapport. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

og privat salg uten megler tilgjengelig, hvordan foregår det i praksis?

takk for svar! 

Kjøper kommer med et bud som enten aksepteres eller ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

tenkte det samme, og det er en bolig som heller ikke har tilstandsrapport. 

Styr unna!

Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg solgte en leilighet en gang slik. Jeg pusset opp en leilighet og fikk av en forbipasserende et bud som jeg ikke kunne si nei til. Kjøper trengte ikke låne så vi måtte ikke innom megler. Skrev bare kontrakt. Jeg fikk faktisk pengene på konto før alt papirarbeidet var ferdig. Var en enkel borettslagsleiligheter så ingen store overaskelser

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (1 minutt siden):

Jeg solgte en leilighet en gang slik. Jeg pusset opp en leilighet og fikk av en forbipasserende et bud som jeg ikke kunne si nei til. Kjøper trengte ikke låne så vi måtte ikke innom megler. Skrev bare kontrakt. Jeg fikk faktisk pengene på konto før alt papirarbeidet var ferdig. Var en enkel borettslagsleiligheter så ingen store overaskelser

til hvem sender man budpapirene til? hvilket skjema brukte dere ved kontrakt/bud?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

til hvem sender man budpapirene til? hvilket skjema brukte dere ved kontrakt/bud?

Bud overleveres selger.

Kontrakt kan finne f eks her https://www.forbrukerradet.no/kontrakter/eiendom/kjop-av-fast-eiendom/

Om kjøper skal låne med pant i eiendommer kommer du ikke unna advokat eller megler.  Selgers bank vil ikke slette pant før lånet er betalt ut og kjøpers bank vil ikke betale ut lån før det er tinglyst

I forhold til bud er det ikke noe formkrav. Jeg fikk budene muntlig

Endret av Illuminatum
AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (3 minutter siden):

Bud overleveres selger.

Kontrakt kan finne f eks her https://www.forbrukerradet.no/kontrakter/eiendom/kjop-av-fast-eiendom/

Om kjøper skal låne med pant i eiendommer kommer du ikke unna advokat eller megler.  Selgers bank vil ikke slette pant før lånet er betalt ut og kjøpers bank vil ikke betale ut lån før det er tinglyst

I forhold til bud er det ikke noe formkrav. Jeg fikk budene muntlig

jeg har medlånertaker dermed blir det ikke til å unngå  at jeg ikke kommer unna advokat, så hva kalles disse advokatene som trer inn å gjøre papirarbeidet for oss?

takk for erfaringen du formidler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

jeg har medlånertaker dermed blir det ikke til å unngå  at jeg ikke kommer unna advokat, så hva kalles disse advokatene som trer inn å gjøre papirarbeidet for oss?

takk for erfaringen du formidler. 

De kalles ikke noe spesielt. Alle med advokatbevilling har lov til å selge bolig

AnonymBruker
Skrevet

så nå det er noe som heter eiendomsadvokater. Bistår ved privat salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...