Gå til innhold

Lønn: Hvem bør prioriteres sykepleiere eller helsefagarbeidere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem mener du bør prioriteres i årets lønnsoppgjør? Er det sykepleiere eller helfagarbeidere?

Forklar hvorfor.

Anonymkode: c375f...e40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener radiografene bør prioriteres. Vi blir rævkjørt hvert år fordi sykepleierne tar hele potten. Vi har lik utdanning, men får ALLTID mye mindre enn sykepleierne. Irriterende

Anonymkode: a00d0...459

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernspedagoger bør prioriteres. Lav lønn, sinnsyk belastning, stor turn-over i tjenestene og stort ansvar. 

Men det ender vel, som alltid, kun med fokus på sykepleiere og lærere 

Anonymkode: 43604...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener radiografene bør prioriteres. Vi blir rævkjørt hvert år fordi sykepleierne tar hele potten. Vi har lik utdanning, men får ALLTID mye mindre enn sykepleierne. Irriterende

Synes du er litt smålig her. Husk at sykepleierne gjør en av verdens viktigste jobber!

Anonymkode: c3dbd...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnevernspedagoger bør prioriteres. Lav lønn, sinnsyk belastning, stor turn-over i tjenestene og stort ansvar. 

Men det ender vel, som alltid, kun med fokus på sykepleiere og lærere 

Ikke glem at sykepleierne gjør en av verdens viktigste jobber!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du er litt smålig her. Husk at sykepleierne gjør en av verdens viktigste jobber!

Forklar hvorfor.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe! Sant så sant. Verden hadde gått under uten dem og husk: Applaus er aldri nok. 
😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe! Sant så sant. Verden hadde gått under uten dem og husk: Applaus er aldri nok. 
😂

Hvor mye burde en sykepleier faktisk tjene for å være fornøyd?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere, radiografer, bioingeniører og i fare for å utelukke noen så sier jeg alle i helse med høgere utdanning bør opp et hakk. Men synes det skal lønne seg å ta høgskole utdanning, derfor bør ikke helsefagarbeidere opp så mye. Noen står på eksamen i helsefagarbeiderutd gjennom voksen opplæring og ikke kan så mye. Det er stor forskjell på de som går skole og lærling enn de som seiler gjennom på voksen opplæring, burde vært skille der og. De gammeldagse hjelpepleiere kunne mye mer enn helsefagarbeider fra voksen oppl. Er en skam mot yrket. 

Anonymkode: ceee0...ae4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det gjør også radiografene. 

Anonymkode: d243f...b86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er siving og merker at hjemmekontor tærer på psyken. Håper vi får en solid lønnsøkning. 

Anonymkode: f1d33...5a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sykepleiere, radiografer, bioingeniører og i fare for å utelukke noen så sier jeg alle i helse med høgere utdanning bør opp et hakk. Men synes det skal lønne seg å ta høgskole utdanning, derfor bør ikke helsefagarbeidere opp så mye. Noen står på eksamen i helsefagarbeiderutd gjennom voksen opplæring og ikke kan så mye. Det er stor forskjell på de som går skole og lærling enn de som seiler gjennom på voksen opplæring, burde vært skille der og. De gammeldagse hjelpepleiere kunne mye mer enn helsefagarbeider fra voksen oppl. Er en skam mot yrket. 

Voksen opplæring eller vgs med ungdomsrett, så må man igjennom en fagprøve uansett for å få fagbrev og bli autorisert helsefagarbeider. Det går ikke an å seile seg igjennom dette, sensorene er strenge og stryker de som ikke kan faget.

Anonymkode: a4414...aba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som sykepleier gjennom denne pandemien, skulle jeg gjerne sett X-tra kr i tillegg-godtgjørelse, men den yrkesgruppe vi ikke må glemme er renhold, spesielt på helseinstitusjoner. Den jobben går på kunnskap, og det er mye mer jobb enn bare å gå over med en klut el en mopp. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
sonush skrev (1 minutt siden):

Som sykepleier gjennom denne pandemien, skulle jeg gjerne sett X-tra kr i tillegg-godtgjørelse, men den yrkesgruppe vi ikke må glemme er renhold, spesielt på helseinstitusjoner. Den jobben går på kunnskap, og det er mye mer jobb enn bare å gå over med en klut el en mopp. 

Slike sykepleiere liker jeg. Dere som viser til andre lavlønte yrkesgrupper er helter for meg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt enig med deg! 

Hilsen sykepleier 

Anonymkode: 0e3a0...760

• Liker 1
Skrevet

Jeg heier på sykepleierne. De har tatt en utdannelse og har sakket akterut lønnsmessig de siste årene. Skal vi sikre rekruttering og at folk blir i yrket er lønnen et viktig moment. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heier på helsefagarbeiderene! De snakkes det aldri om.

Anonymkode: c92ab...0cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helsefagarbeiderlønnen må være til å leve av, men det bør være et skille mellom sykepleiere og helsefagarbeidere når det kommer til lønn pga kompentanseforskjeller og ansvarsnivå.

Anonymkode: e977d...932

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes kirketjeneren kunne blitt prioritert i årets lønnsoppgjør. De har vært akterutseilt i flere år.

Anonymkode: 4d961...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Alle innen helse burde gå opp en god del prosent i år. Håper vi kan slippe konkurransene om hvem som er viktigst av oss. Jeg har jobbet innen helse i 10 år og alle er viktige, vi hadde ikke klart oss uten noen yrkesgrupper! 

Anonymkode: cc9cc...644

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...