Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt nyfødt eller har nyfødt nå i koronatiden, hva tenker dere om hjemmebesøk av familie for å besøke babyen? 

I vår familie er det flere som vil besøke og det er selvfølgelig forventet å få holde baby, men jeg er skeptisk til dette mtp korona smitte. 

Hva tenker dere andre mødre om dette? 

Anonymkode: a448b...54e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke bekymret for baby så lenge de var friske. Veldig få spedbarn har blitt alvorlig syke av korona. RS, rhino og andre "vanlige" forkjølelsesvirus sender babyer på pustestøtte hver vinter, så de bekymrer meg mer, derfor må de være friske.

Anonymkode: 2c104...e89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har både reist på besøk og fått besøk, babyen min er snart 12 uker. Har fulgt de anbefalingene og påbudene som har vært gjeldene fra uke til uke, men de som har vært på besøk eller de vi har vært hos, har så klart fått holde baby og mate hvis de ønsket (flaskebarn). 

Anonymkode: ce840...019

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter barn snart og vi kommer til å ønske nærmeste familie på besøk, så lenge de er friske og vasker hender osv som man uansett alltid skal når man besøker småbarn. Men vi kommer til å holde oss til smittevernsregler. Vi bor i streng kommune i Viken der det ikke er anbefalt å besøke i det hele tatt, men håper de åpner for noe besøk snart. Om det skulle være ikke anbefalt med besøk når barnet kommer så retter vi oss etter det. 

Håper at smittetrykket letter litt, det har vært et ensom svangerskap da jeg er veldig lite mobil pga bekkenløsning, og jeg håper at barselstiden blir bedre og mer sosial :)

Anonymkode: 18f11...b41

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på babyen har jeg ikke vært bekymret for besøk av familie uten luftveissymptomer og med god håndhygiene. Vi har et eldre barn i barnehage, så det har vært den mest sannsynlige smittekilden. Jeg grudde meg litt til vinterbaby mtp. alle luftveisinfeksjonene storesøsteren har pleid å dra i hus i løpet av høst og vinter, men hun har nesten ikke vært syk i fjor og år, kanskje pga. at smitteverntiltakene virker på alle virus. Når det gjelder covid-19 og familiebesøk har jeg vært mest bekymret for bestefedrene i risikogruppe. Men nå er de vaksinerte :) 

Anonymkode: 58210...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man burde ikke la andre holde babyen uansett om det er korona eller ikke. Så lenge ammingen er under etablering burde mor og far være de som kjenner hudkontakt med babyen. Stort sett mor hele tiden, med unntak fra når mor trenger pause. Det er ingenting naturlig ved å la andre mennesker holde babyen sin, korona gir bare en fantastisk unnskyldning som andre godtar. 

Anonymkode: 118e8...d09

AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn i januar, og vi hadde besøk hjemme. Alle var friske og vasket hender med en gang de kom inn døren. 

Alle fikk holde henne også. 

Anonymkode: d0f74...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.... snakk om å være hysteriske. Ja, selvfølgelig får venner og familie holde baby.

Anonymkode: 9004b...5d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man burde ikke la andre holde babyen uansett om det er korona eller ikke. Så lenge ammingen er under etablering burde mor og far være de som kjenner hudkontakt med babyen. Stort sett mor hele tiden, med unntak fra når mor trenger pause. Det er ingenting naturlig ved å la andre mennesker holde babyen sin, korona gir bare en fantastisk unnskyldning som andre godtar. 

Anonymkode: 118e8...d09

KGs merkeligste svar forøvrig. 

Helt på bærtur. 

Anonymkode: d0f74...9ba

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...