Gjest Lilleulv Skrevet 1. september 2005 #1 Skrevet 1. september 2005 Hele tiden hører jeg om hvordan partiene ligger an, meningsmålinger, og etter en undersøkelse så viser det seg ditt og datt... "en meningsmåling viser at 70% av nordmenn er misfornøyd med...." Jeg er ALDRI med på noen undersøkelser jeg!! Altså er jeg ikke med å påvirke sånne resultater hva folket mener... og det vil jeg!! hvordan får man vært med på sånne undersøkelser da?
Arkana Skrevet 1. september 2005 #2 Skrevet 1. september 2005 Jeg vet ikke helt hvordan du kan bli med, men jeg har blitt kontaktet (mail, telefon e.l.) og er med på forskjellige panel hvor man svarer på slike undersøkelser. Alt fra hvor man står politisk til vår mening om nye produkter som skal komme på markedet (f.eks. det nye Flexus-kortet il Sporveien, det fikk jeg spørreskjema om i fjor, og jeg var med og bestemme navnet på den nye Pepsi'en for å nevne noe). De samler nok sammen et såpass stort antall forskjellige mennesker at det blir noenlunde representativt for befolkningen, men det vil selvsagt aldri bli 100% realistisk.
Gjest Lilleulv Skrevet 1. september 2005 #3 Skrevet 1. september 2005 Jeg vet ikke helt hvordan du kan bli med, men jeg har blitt kontaktet (mail, telefon e.l.) og er med på forskjellige panel hvor man svarer på slike undersøkelser. Alt fra hvor man står politisk til vår mening om nye produkter som skal komme på markedet (f.eks. det nye Flexus-kortet il Sporveien, det fikk jeg spørreskjema om i fjor, og jeg var med og bestemme navnet på den nye Pepsi'en for å nevne noe). De samler nok sammen et såpass stort antall forskjellige mennesker at det blir noenlunde representativt for befolkningen, men det vil selvsagt aldri bli 100% realistisk. ← Så heldig!!! Jeg tror jeg må gjøre meg selv litt mer tilgjengelig rett og slett
Arkana Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 (endret) Forresten, jeg kom på en ting. Et av de panelene jeg er med på kontakten meg fordi jeg hadde svart på en undersøkelse på internet, muligens via en avis. Så svar på slike undersøkelser når du ser dem. Her er forresten siden til en av de jeg er med på, her kan du melde deg på selv. Du får poeng for undersøkelsene du svarer på, og så kan du bruke poengene i nettbutikken deres. Og her er en annen. Endret 1. september 2005 av Arkana
LilleBille Skrevet 1. september 2005 #6 Skrevet 1. september 2005 Jeg er med flere steder jeg .. og mener noe stadig vekk - og har også tydeligvis havnet i målgruppen for Norsk Gallup og MMI osv. - så jeg mener noe gjerne flere ganger i uken jeg - enten på telefon på nettet eller i feks. gruppesamtaler.
Arkana Skrevet 1. september 2005 #7 Skrevet 1. september 2005 Ja, jeg får også telefoner om diverse undersøkelser og meninger. Senest i går var det en om biler. Synes det er gøy å svare på slikt.
LilleBille Skrevet 1. september 2005 #8 Skrevet 1. september 2005 Her er det også en. .. og jeg mente også noe om biler i går
Gjest Lilleulv Skrevet 1. september 2005 #9 Skrevet 1. september 2005 Jeg har registrert meg på denne CIAO! nå, LilleBille, men så spør de etter kontonummeret mitt... Har du oppgitt dette? Sånne ting synes jeg er skummelt!! Kan man tjene noen vesentlig sum penger på dette da?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #10 Skrevet 1. september 2005 MMI var på telefonen her om dagen og spurte om masse greier, bl.a. om jeg likte den nye kyllingposteien til Stabburet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå