Gå til innhold

Finnes det nybiler som ikke er jålete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med det mener jeg fravær av skjerm, som kun har CD-spiller og slike nødvendige ting. Det verste jeg vet er å knote på slike skjermer, eller å se på andre knote med skjermer. Synes det er usexy. 

En bil som ikke er i overkant ‘frekk’ eller har et ‘her kommer jeg’-utseende. 

har sett og sett og hvis de ser kule ut er de gjerne elektrisk og, men har ikke sett hvordan de ser ut inni. 

Er slike ‘grunnleggende’ biler en utdøende greie? Jeg vil ha ny bil, ikke en gammel en. Teknologien begynner å bli veldig kjedelig ... 😭

grunnleggende som i grunnleggende. 

Anonymkode: 7b643...177

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da anbefaler jeg VW UP! Hele konseptet med den bilen er at den er ribbet for unødvendige tillegg. Har hatt UP! i åtte år, er veldig fornøyd.

Anonymkode: 92602...787

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig godt spørsmål, særlig når skjermer er distraherende og ofte direkte upraktiske løsninger. Toyota ser ut til å designe bilene sine etter prinsippet "jo mindre sammenhengende linjer, jo bedre". Volkswagen lager ikke de mest pålitelige bilene, men mange har et ganske konservativt ytre. Jeg ville nok ha sett på en slik:

https://www.honda.no/cars/new/jazz-hybrid/overview.html

Anonymkode: 98a07...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VW UP og Skoda CitiGo er det jeg kan komme på av veldig små biler iallfall. Muligens Kia Picanto, men ny Kia Picanto har fortsatt en fin skjerm foran, så jeg vet ikke om den kvalifiserer som grunnleggende for din del. Da er det isåfall bare VW UP og Skoda CitiGo.

Du har også elektriske SEAT Mii Electric - det er egentlig en av tvillingene til VW UP og Skoda CitiGo. 

Alle disse er dog veldig små biler. 

En annen, ny bil som kan være aktuell er kanskje Mazda 2, innstegsmodellen. Da får du ikke engang skjerm på den, og muligens en av de billigste små Citroen / Peugeot 108 bilene, med bensin motor.

Så har du også Toyota Aygo. Bensin selvsagt. Men alle disse er ganske små biler. Mazda 2 - også bensin - er litt større og mer avansert, men fortsatt liten generelt sett.

Dacia Spring skulle også komme med en ekstremt enkel, elektrisk bil, senere i år. Tror det var snakk om 44 hestekrefter. Vet ikke om det kommer til å selge akkurat, men den skal visst til Norge kun fordi den er elektrisk. Man tipper at nybil prisen på den blir ca 125.000 kr eller kanskje enda lavere enn det.

Anonymkode: a92cb...59e

• Liker 3
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar til dette.

Vintermorgen, mod

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg leste overskriften og tenkte om det i det hele tatt finnes jålete nye biler. Ikke mange. Når ikke en gang Ford Mustang E- mach ser ut som en Mustang, så er det dårlig stell med jåleriet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...