Gå til innhold

Svigerdatter ignorerer meg og er gravid i 7. mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med svigerdatter hvor det ble sendt en litt kvass melding fra min side. Vi bor i nærheten og hun går forbi her hver dag. Så ignorerer hun oss. Jeg er redd jeg aldri vil få et godt forhold til barnebarnet hun bærer på når hun oppfører seg slik. Hva bør jeg gjøre her? Jeg er redd for å tråkke noen på tærne.

Anonymkode: 0a4e1...463

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Du har allerede tråkket henne på tærne, si unnskyld. Vær hyggelig, raus og forståelsesfull. Slutt å gi råd om hun ikke spør etter de. 

Skrevet

Du beklager for meldingen du sendte så klart. Hun er gravid og full av hormoner og har mest sannsynlig tatt meldingen tyngre enn hun hadde gjort om hun ikke var gravid. Her må du komme på banen å legge deg helt flat.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

"Barnebarnet hun bærer på", altså barnet hennes? 

Anonymkode: bb912...668

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å komme innom med en kake når også sønnen er hjemme eller en liten gave med en kommende baby? Jeg er i 7 måned gravid og helt ærlig så har jeg ikke energi nok til å krangle. Har nok med meg selv så hadde ikke brydd meg om hva svigermor grubler på.... 

Anonymkode: f504a...9db

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du ber om unnskyldning for den idiotiske meldingen din.

Og gjentar det ikke igjen. 

Anonymkode: 4dd0d...964

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hun bærer sitt eget barn, ikke barnebarn. Min svigermor kan plutselig sende helt ut av en annen verden meldinger, jeg har distansert meg helt. Samme har samboer. Hun hadde hatt en sjanse til å ha kontakt med meg om sitt barnebarn og være i bildet ved å bare slutte med oppførselen sin. Har gitt 100 sjanser. Her må du si unnskyld og strekke ut en hånd.. Hun har i tillegg masse hormoner og er mer sensitiv enn ellers mest sannsynlig! 

Anonymkode: 38213...721

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Ring på og si unnskyld. Ikke pr melding. Ting kommer ofte feil ut pr meldinger. Jeg antar du mener at konflikten er hennes feil og at du mener dette skal løses med en løsning hvor hun ser at du har rett og unnskylder seg...?

Anonymkode: 5c738...00b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du sier unnskyld og legger av deg den holdningen at "barnebarnet hun bærer og hun oppfører seg sånn". Hun bærer sitt barn, og du var ufin. 

Anonymkode: 86f91...11e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ikke synk sålangt at du ber unnskyldning. Det er IKKE din feil!

Anonymkode: 70527...9f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🙈😂

Anonymkode: ce309...1a4

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Og det vet du fordi?

Anonymkode: 29e37...3a8

• Liker 10
Skrevet

Altså; har du oppført deg ufint mot svigerdatteren din og sendt henne ei stygg melding så bør du be om unnskyld for den meldingen. 

Når man har gjort noe dumt og såret noen andre så ber man om unnskyld, det er faktisk så enkelt. Selv om det for enkelte sitter langt inne å si ordet unnskyld. 

Men; det holder egentlig ikke bare å si unnskyld, man må også mene det og ikke la det gjenta seg. 

Som jeg ble opplært selv, og som jeg har lært mine egne barn, så telles ikke ordet Unnskyld noe som helst hvis man bare slenger det ut og ikke mener det men fortsetter å gjenta det man ba om unnskyld for. 

Man skal ikke si unnskyld og legge seg flat for enhver pris, men hvis du vet at du har gjort noe som såret svigerdatteren din (den kvasse meldingen du skrev) så er et Unnskyld på sin plass. 

For å få et godt forhold til barnebarnet ditt så må du også ha et godt forhold til både sønnen din og konen/samboeren hans. Det er ikke sikker at sønnen din er så glad for at du sendte ei stygg melding til kona hans heller. 

Jeg forstår godt at svigerdatteren din ikke orker å forholde seg til deg etter ei sånn melding. Hun ble sikkert såret, og hun har mer enn nok å tenke på nå som fødselen er nært forestående. For alt du vet så er svangerskapet tøft og hun har endel plager, det skal kjøpes inn og ordnes til den lille kommer, hun kan være sliten etter jobb.....og da orker hun ikke ei svigermor på krigsstien på toppen av det hele. Særlig ikke ei svigermor som sender kvasse meldinger. En sånn person hadde ikke jeg orket å bruke energi på å krangle med heller. Livet er for kort til krangling og negative mennesker. Svigermor eller ei 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat som henne med familien til eksen min. Det var fordi jeg syns det var vanskelig å få kontakt, og å bare skulle gå å banke på der hadde jeg aldri gjort. Selv om jeg ofte gikk forbi der. Du burde virkelig beklage deg 

Anonymkode: 1b8f8...bb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis så mener de fleste her at ts skal legge deg langflat og be om unnskyldning, men jeg tenker at det var kanskje grunner til at ts sendte en kvass mld. Ja, hun er gravid, men det gir ingen grunn til drittsekkoppførsel. 

Anonymkode: fb4d4...cd0

• Liker 4
Skrevet

Ta deg en tur bort og si unnskyld.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tydeligvis så mener de fleste her at ts skal legge deg langflat og be om unnskyldning, men jeg tenker at det var kanskje grunner til at ts sendte en kvass mld. Ja, hun er gravid, men det gir ingen grunn til drittsekkoppførsel. 

Anonymkode: fb4d4...cd0

Jaja, men da får ho ikkje like mye kontakt med barnevernet.. Er jo tvilsomt at barnemoren kommer til å ta kontakt. 

Anonymkode: 7481c...67a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...