AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Skal fikse et gammelt skråningsbed jeg har overtatt, som eier ikke har vært i stand til å ta hånd om de siste årene. Mye ugress har spredd seg mellom de fine plantene, blant annet fagerfredløs som er vanskelig å håndtere (og generelt uønsket). Lurer på om det er mulig å spa opp plantene jeg vil ha videre, plante disse i potter midlertidig, for deretter å legge barkduken direkte oppå det som gjenstår (ser for meg at det som ligger under uansett vil dø)? Eller må jeg fjerne ugresset først? Setter pris på andre tips og råd også! Anonymkode: 4bf1e...96b
Sokkar Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Mye ugress vil dø dersom du legger duk. Det er en veldig rask måte å "luke" ugress på 👌 Men noen slyngplanter vil lete og lete til de finner et lysglimt.. Er mye av den dritten her i Bergen, og tar knekken på trær og busker... Det må du fjerne kontinuerlig.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Om du vil fjerne ugress, så legg på gress fra når du klipper det. Legg det rundt plantene og det det er ugress, så neste år er alt ugresset borte. Det ser ikke pent ut første året, men utrolig effektivt. Da slipper du å grave opp plantene. Anonymkode: 04018...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå