AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Jeg og samboer har et par barn hver, begge våre eldste er 11 år. Når barna hans er hos oss i helgene, så leker far med barna ganske ofte, det går i gjemsel, boksen går, fotball osv osv, og det er jo selvsagt fint, men problemet blir da at jeg orker ikke å leke med dem hele tiden, vi gjør allerede mange aktiviteter med dem og når de leker ute, så trenger jeg en pause, men siden far er med og leker stort sett hele tiden, så blir jeg sett på som den kjipe og kjedelige foreldren av barna mine. Barna klarer jo knapt å leke uten far. Da jeg var 11 år var foreldrene mine de siste jeg ønsket å ha med i leken, hvor vanlig er det egentlig å underholde sine barn hele tiden? Bør jeg liksom ha dårlig samvittighet for å ikke være med å leke hele tiden? Jeg synes egentlig at gjemsel, boksen går osv er dritkjedelig, men barna mine maser hele tiden på meg å være med siden samboer leker med de hele tiden. Jeg blir litt halvgal av all masingen, men føler jo på at jeg ikke strekker til også, selv om vi gjør mye annet med dem. Anonymkode: b4eef...402
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 De fleste barn liker at foreldrene er med i slike leker. Det er gøy og det er tid sammen😊 Hvorfor vil du ikke bli med? Anonymkode: b9983...3dc 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste barn liker at foreldrene er med i slike leker. Det er gøy og det er tid sammen😊 Hvorfor vil du ikke bli med? Anonymkode: b9983...3dc Mest fordi vi stort sett gjør noe sammen med dem store deler av dagen som feks bondegård, kafe, baker, lager ting osv, og når man endelig kan sette seg ned å ta en pause, så kommer det evige maset om å leke. Hadde vi ikke gjort noe annet i løpet av en dag så kunne jeg ha blitt med på lek innimellom, selv om det er kjedelig, og jeg blir jo med innimellom, men jeg blir ganske sliten av å leke/underholde dem hele tiden. Anonymkode: b4eef...402 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Man skal hjelpe barn i gang med lek, men ikke leke med dem hele tiden. Jeg støtter deg ts. Anonymkode: 618db...593 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal hjelpe barn i gang med lek, men ikke leke med dem hele tiden. Jeg støtter deg ts. Anonymkode: 618db...593 Fotball, boksen går, etc. er aktiviteter som er gøy å gjøre i fellesskap😊 Det er ikke akkurat rollespill med Barbiedukker vi snakker om Anonymkode: b9983...3dc 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De fleste barn liker at foreldrene er med i slike leker. Det er gøy og det er tid sammen😊 Hvorfor vil du ikke bli med? Anonymkode: b9983...3dc Enig med deg ! det er jo heller ikke rart far ønsker ønsker å leke med de om han har de bare annenhver helg. Går jo virkelig ikke an å tekke negativt om at pappa leker med barna, gkjørbmsm det bør man jobbe med egne følelser Anonymkode: 05920...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med deg ! det er jo heller ikke rart far ønsker ønsker å leke med de om han har de bare annenhver helg. Går jo virkelig ikke an å tekke negativt om at pappa leker med barna, gkjørbmsm det bør man jobbe med egne følelser Anonymkode: 05920...1d0 Jeg har ikke skrevet noen steder at jeg er negativ til at han leker med barna. Det er fint. Problemet ligger jo ikke der, men forventningen om at jeg må leke hele tiden og det evige maset om lek. Anonymkode: b4eef...402 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Og jeg er mye med på fotballbanen /lekeplassen, men ser aldri noen foreldre som er ute og leker gjemsel, boksen går osv, bortsett fra oss(mest far), så så vanlig er det ikke at foreldre er ute med barn over 10 år... Men det kan jo selvsagt være helt annerledes der de som mener det er vanlig bor 😀. Anonymkode: b4eef...402 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Min tanke er at barna skal bli voksne og dermed følger det de voksne gjør. de voksne skal ikke bli barn og følger dermed ikke det barna gjør. jeg leker aldri med mine barn. Men vi gjør mye felles ting sammen. leser, lager mat, ordner i Hagen, går tur osv osv. jeg er MYE sammen med barna, men jeg leker ikke. Det har de venner til. Anonymkode: a041e...952 7
Pinto2013 Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Jeg syns ikke at man trenger å leke med barna hele tiden, men det er jo kjempegøy for dem innimellom! Kanskje du kan leke litt mer, men også foreslå litt andre ting, f. Eks brettspill eller noe du liker. Tenker også det kommer an på hvor mye dere ser barna. Hvis det er bare 50 % eller mindre, så er det klart at de ønsker å være med dere 24/7 😅 men barn bør jo også lære å leke seg imellom. Hvordan er det hvis de har besøk osv.? Kanskje de også spør dere fordi boksen går og gjemsel er typiske leker hvor det er gøy om mange er med... 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min tanke er at barna skal bli voksne og dermed følger det de voksne gjør. de voksne skal ikke bli barn og følger dermed ikke det barna gjør. jeg leker aldri med mine barn. Men vi gjør mye felles ting sammen. leser, lager mat, ordner i Hagen, går tur osv osv. jeg er MYE sammen med barna, men jeg leker ikke. Det har de venner til. Anonymkode: a041e...952 Å spille fotball er også noe voksne gjør👌🏻😊 Anonymkode: b9983...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 Om barna kun er med faren annen hver helg, så forstår jeg jo godt at de (og faren) vil være mest mulig sammen. Man kan ikke sammenligne de par dagene med det «normale» liv, men det blir mye mer komprimert og at alle parter har mye større behov for å være sammen hele tiden enn i situasjoner hvor man møtes mye oftere. Så, om det er et par dager hver fjortende dag de møtes; vis forståelse! I «normale» situasjoner så er jeg enig i at man ikke TRENGER å underholde/sysselsette/være med barna sine hele tiden, og at de fint kan leke selv. MEN, det virker jo som om barna og far har det helt fint med dette? Så hvorfor skal du sette kjepper i julene her? DE må jo få lov til å gjøre hva du vil, så får vel heller du si til dine barn at «mamma orker ikke», «dere klarer å leke litt selv» osv. Anonymkode: dbb93...efc 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Men kan du ikke leke gjemsel eller boksen med de da? Er jo ikke snakk om at du må leke med de hele dagen, men hvis du setter av en halvtime, f.eks, hvor du leker gjemsel, sisten, boksen går eller lignende, så er jo det bare positivt? Skjønner du synes det er kjedelig, men alle klarer jo å gjøre noe de synes er kjedelig en halvtimes tid. Anonymkode: a4f23...f25
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om barna kun er med faren annen hver helg, så forstår jeg jo godt at de (og faren) vil være mest mulig sammen. Man kan ikke sammenligne de par dagene med det «normale» liv, men det blir mye mer komprimert og at alle parter har mye større behov for å være sammen hele tiden enn i situasjoner hvor man møtes mye oftere. Så, om det er et par dager hver fjortende dag de møtes; vis forståelse! I «normale» situasjoner så er jeg enig i at man ikke TRENGER å underholde/sysselsette/være med barna sine hele tiden, og at de fint kan leke selv. MEN, det virker jo som om barna og far har det helt fint med dette? Så hvorfor skal du sette kjepper i julene her? DE må jo få lov til å gjøre hva du vil, så får vel heller du si til dine barn at «mamma orker ikke», «dere klarer å leke litt selv» osv. Anonymkode: dbb93...efc Har jeg skrevet noen steder at jeg ikke lar far leke med de? Anonymkode: b4eef...402 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men kan du ikke leke gjemsel eller boksen med de da? Er jo ikke snakk om at du må leke med de hele dagen, men hvis du setter av en halvtime, f.eks, hvor du leker gjemsel, sisten, boksen går eller lignende, så er jo det bare positivt? Skjønner du synes det er kjedelig, men alle klarer jo å gjøre noe de synes er kjedelig en halvtimes tid. Anonymkode: a4f23...f25 De vil jo at vi skal leke hele dagen hvis det ikke skjer noe annet spesielt, et evig mas... Anonymkode: b4eef...402 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min tanke er at barna skal bli voksne og dermed følger det de voksne gjør. de voksne skal ikke bli barn og følger dermed ikke det barna gjør. jeg leker aldri med mine barn. Men vi gjør mye felles ting sammen. leser, lager mat, ordner i Hagen, går tur osv osv. jeg er MYE sammen med barna, men jeg leker ikke. Det har de venner til. Anonymkode: a041e...952 Enig, det samme her. Anonymkode: b4eef...402 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min tanke er at barna skal bli voksne og dermed følger det de voksne gjør. de voksne skal ikke bli barn og følger dermed ikke det barna gjør. jeg leker aldri med mine barn. Men vi gjør mye felles ting sammen. leser, lager mat, ordner i Hagen, går tur osv osv. jeg er MYE sammen med barna, men jeg leker ikke. Det har de venner til. Anonymkode: a041e...952 For en merkelig tankegang Anonymkode: 05920...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): De vil jo at vi skal leke hele dagen hvis det ikke skjer noe annet spesielt, et evig mas... Anonymkode: b4eef...402 Ok, men hva hvis du forteller dem at nå leker dere gjemsel en halvtimes-times tid, også er det lek på egenhånd? Anonymkode: a4f23...f25
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De vil jo at vi skal leke hele dagen hvis det ikke skjer noe annet spesielt, et evig mas... Anonymkode: b4eef...402 Du sier det er dine som maser. Jeg har forstått det sånn at dine bor med dere, mens fars er på samvær annenhver helg? Hvis det stemmer foreslår jeg at du snakker med barna om forskjellen på å hos dere fast, og å være på samvær. Det kan gdt hende at dine barn opplever det sårt at du, som er deres forelder, melder deg ut, mens stefar fortsatt er "på". Barna har sannsynlig ikke tenkt så langt som at fordi stefar og hans barn ser hverandre sjeldnere enn du og dine barn, så er det ekstra viktig for dem å utnytte tiden de har sammen. Hvis du hjelper dem å reflektere rundt det er det ikke sikkert det er like sårt. Også tenker jeg at du bør være med å leke litt innimellom, kanskje d til og med kan ta initiativ til å starte lek fra tid til annen, så de føler at du har interesse for leken. Du trenger ikke nødvendigvis være med veldig lenge, selv om du drar i gang og er med i begynnelsen. Anonymkode: 71957...01b 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 Mine er 2 og 3 og jeg leker ikke med dem, så jeg hadde forventet at 11-åringer klarer seg selv. Som du sier så gjør dere mye annet sammen. Her bakes det, perles, tegnes, males, pulses, osv. Brettspill eldste er også stas. Men lek-lek er jeg ikke med på, og har ingen planer om det heller. De kan fint leke sammen mens jeg gjør andre ting i huset/hagen. Anonymkode: 97cd1...a97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå