AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Hei! ☺️ Jeg er en kvinne på 27 år som det siste drøye halvåret har hatt et forhold til en mann på snart 50. Vi har møttes til oss begge, og har hatt det veldig fint sammen på alle mulige måter. Vi kan snakke i timesvis om alt mulig, og jeg føler vi klaffer så innmari bra! Dette har vært litt sånn hemmelig- har delt det med noen venninner og noen av mine sykepleiekollegaer, men da sier jeg bare at vi har en flørt. Sannheten er at jeg har jo blitt så forelska i han og vil bare ha han... Han sier at han er redd for å binde seg til meg, at jeg er for «ung og pen», og at jeg alltid kommer til å bli sjekket opp av andre, og at jeg etterhvert vil miste interessen for han. Jeg lurer virkelig på om jeg hadde fått han om jeg så annerledes ut, og føler jeg blir straffet for utseendet mitt, og at det er en teit ting å si. Jeg må si at jeg ser helt normal ut i følge meg selv.. Det er nok flere faktorer som gjør dette vanskelig og, slik som evt barn, sosiale relasjoner osv.. Det har han ikke nevnt så mye om enda.. Så lurer litt på det; dere som har vært i lignende situasjon. Går dere rundt og er redd noen skal «knabbe» dama/mannen din, og at dere ikke vil være attraktive lengre? Ønsker også erfaringer fra dere med slik aldersforskjell, blir glad for det❤️ Anonymkode: 8d08d...88a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Hill83 skrev (1 minutt siden): Enke når du er 60 isch ... nuvel Haha😂 Det kan jo de med jevnaldrende og bli?! Anonymkode: 8d08d...88a 3
Hill83 Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Joda , men noen liv sammen som Pensjonister blir vanskeligere da aldersforskjellen blir mer tydelig . Kan du leve med det så kjør på . 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Jeg er 39, kjæresten min er 60. Jeg har aldri vært lykkeligere med noen, men måtte tenke meg grundig om før vi innledet et forhold. Han sier og at folk sikkert tenker om oss at «hvorfor har ikke hun en yngre og kjekkere mann»? Men for meg er jo han den kjekkeste av alle, jeg vil ikke ha andre. Har datet veldig mye i perioder, og følt meg tom og ulykkelig, ensom. Da jeg møtte kjæresten hadde vi gnistrende magisk kjemi jeg aldri trodde jeg kunne oppleve. Han gjør meg lykkelig, så jeg klarte ikke velge han bort pga aldersforskjellen. Vet han vil bli gammel og sannsynligvis dø lenge for meg, men hva med alle de lykkelige årene vi faktisk kan få sammen? De betyr alt, og for meg er dette forholdet det lykkeligste, sunneste og fineste jeg har opplevd. Det er kun du som vet hva som er riktig for deg. Anonymkode: e4bc1...80a 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er 39, kjæresten min er 60. Jeg har aldri vært lykkeligere med noen, men måtte tenke meg grundig om før vi innledet et forhold. Han sier og at folk sikkert tenker om oss at «hvorfor har ikke hun en yngre og kjekkere mann»? Men for meg er jo han den kjekkeste av alle, jeg vil ikke ha andre. Har datet veldig mye i perioder, og følt meg tom og ulykkelig, ensom. Da jeg møtte kjæresten hadde vi gnistrende magisk kjemi jeg aldri trodde jeg kunne oppleve. Han gjør meg lykkelig, så jeg klarte ikke velge han bort pga aldersforskjellen. Vet han vil bli gammel og sannsynligvis dø lenge for meg, men hva med alle de lykkelige årene vi faktisk kan få sammen? De betyr alt, og for meg er dette forholdet det lykkeligste, sunneste og fineste jeg har opplevd. Det er kun du som vet hva som er riktig for deg. Anonymkode: e4bc1...80a Dette var rørende å lese! Kan jeg spørre om hvor gamle dere var når dere innledet det? Hadde han barn? Min har ei datter på 10 år som jeg ikke har møtt, forståelig nok☺️ Hvordan tok venner og familie det? En ting er når man bare «holder på», det er vel noe annet når man skal bli seriøse.. Mine venninner synes dette er spennende, men spenningen er vel i at de tror vi kun møtes for sex. Om jeg skulle sagt at dette er mannen jeg vil ha tror jeg de ville blitt sjokkert!! Kan man reise på venne- par tur når det er slik, kan man ha felles middager.. Slik vil vel de tenke ☺️ Anonymkode: 8d08d...88a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Jeg er 31 og kjæresten min er 47, og vi har det kjempefint sammen. Samboere på 3. året nå. Svært få har reagert negativt, det ble noen få kommentarer fra venner i starten men dette har helt gitt seg når de ble kjent. Foreldrene mine derimot tok han godt i mot fra første stund. Jeg vil ikke kaste bort et bra forhold fordi vi kanskje får problemer senere eller at jeg blir alene tidlig. Jeg kjenner unge folk som har gått bort av sykdom og jeg kjenner 80 åringer som fremdeles flyr rundt og nyter livet. Jeg kjenner par som er jevnaldrende som virkelig ikke har det bra sammen. Livet er for kort og man aner ikke hva som er rundt neste sving, derfor velger jeg å være med han som gjør meg glad her og nå ☺️ https://www.kk.no/livet/jeg-har-mistet-halve-hjertet-mitt/73672167?fbclid=IwAR0s9ZWRvGgYrjuZQiwNy7K1s-Y4oTW6pmNpKCIeK3rRzmGlfbBwclPrt9E Anonymkode: df103...73f 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 3 hours ago, Hill83 said: Enke når du er 60 isch ... nuvel De fleste forhold holder ikke så lenge likevel, så den må du lenger ut på landet med. Anonymkode: 677da...b73 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Hehe jeg ble sammen med en på 55 når jeg var 32. Lurte litt på hvordan et sånt catch kunne være singel, følte meg så heldig.. helt til et par mnd uti forholdet hvor jeg innså at han var bare en egoistisk drittungene som håpet jeg ikke skulle oppdage hvor ansvarsløs og konfliktsky han var. Anonymkode: 50cc8...f62 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Vær obs på hans redsel for at du skal være utro/forlate, i kombo med å ikke ville binde seg til deg. Én av dem kunne vært krevende nok. Anonymkode: a2d92...d13 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Er han lege? Anonymkode: 5c516...370 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 Har du tenkt over at det er andre ting som gjør at han ikke vil binde seg, men at "du er for ung og pen" i hans hode er den hyggeligste unnskyldninga? Kanskje har han ikke lyst på seriøst forhold, kanskje føler han at dere to er på forskjellige steder i livet, kanskje er det helt andre ting enn alder som gjør at han er usikker på om dere passer sammen? Anonymkode: bf692...e1a 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Hans redsel går nok ut på at aldersforskjellen blir for merkbar i årene som kommer. Og det er heller ikke så rart. Det er forskjell på å være sammen med en mann på 48 og en på 60. Veldig mange menn som holder seg godt kan være flotte i 40-årene, men alderen vil bli veldig mye mer synlig i årene som kommer, spesielt etter 55. Jeg har selv en stefar som er mange år eldre enn min mor, men hun var allerede i slutten av tredveårene da de møttes. Nå som han er gammel (og hun er middelaldrende), så føler hun nok litt på det. Han er veldig sprek og oppegående for alderen, men alder er alder. Jeg er selv sammen med en attraktiv mann som er 15 år eldre enn meg selv, og har tatt det valget. Han var rundt 40 da vi traff hverandre. Selv om han er en særdeles kjekk og sprek mann, så har han også tenkt over hvordan dette vil være for meg. Vi har hatt mange runder på dette; hva jeg tenker om å få barn med en mann som er såpass godt voksen, hvordan det vil være for meg å være yrkesaktiv med en mann som er pensjonist, og så videre. Alt dette blir desto viktigere for dere med 20 års forskjell. Så nei, det har egentlig ingenting å si hvordan du ser ut, problemet er forskjellen mellom dere, og han lurer på om du vil angre når du er 35, forelskelsen har lagt seg, og du kanskje tenker annerledes og blir bitter for å ha brukt dine mest attraktive år med ham, når du kunne ha funnet en yngre. Han har levd lenger, så han har vært gjennom mer, og vet at forelskelsen du føler nå går over. Han vil nok ikke bli sittende med en som kan ende opp med å være bitter. Og han vil vel neppe ut på markedet enda en gang når han er 55-60. Anonymkode: 5c7f6...5a1 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Anonymkode: 5c7f6...5a1 Mye bra i det innlegget der. Jeg synes synd på mannen, det er ikke lett å gi avkall på noen du er glad i. Men han er trolig ganske realitetsorientert, og tenker konsekvenser og framtid. Det kan bli mange gode år, men det blir også mange år å gå med tanken om hvor forskjellige dere er, og stigmaet utenfra, som dere begge møter. Det han sier for å argumentere, er ikke nødvendigvis noe å bry seg om. Pen eller ikke, er neppe problemet her. Han greier ikke å se en happy ending på dette uansett. M52 Anonymkode: e3927...73c 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han greier ikke å se en happy ending på dette uansett. M52 Anonymkode: e3927...73c Da får han date jevnaldrende og ikke kaste vekk ts' tid. Anonymkode: a2d92...d13 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 Har en kjæreste som er 17 år eldre, relativt ferskt forhold, men vi har pratet mye om vår fremtid sammen. Og da kommer sånt som dette naturlig inn, synes det er en betimelig bekymring. Jeg tror ikke du skal henge deg opp i at du liksom er for attraktiv, selv om det jo er et hyggelig kompliment å få. Men det er ikke din skjønnhet som er greia her, det er din alder. Han frykter den dagen du vil merke aldersforskjellen på kroppen og kanskje begynne å se på yngre, sprekere menn der ute. Han tenker kanskje at det derfor er litt dødfødt, at dette forholdet har en naturlig utløpsdato. Min kjæreste vet godt at jeg elsker han, og går ikke rundt og er redd for at noen andre skal knabbe meg. Men akkurat nå på dette punktet i livet så merker vi jo ikke aldersforskjellen heller. Han er litt bekymret for at en dag så blir han en gammel mann, han blir mindre attraktiv fysisk, kanskje han ikke kan holde tritt med meg hverken i senga eller på fritiden, kanskje han blir syk og pleietrengende mange år før meg. Han er redd for at han ikke kan tilby meg alt jeg vil ha og trenger på et punkt. At selv om jeg ikke ser aldersforskjellen nå, så kommer jegikke bare til å se den, men virkelig kjenne den på kroppen en dag. Det er jo som du sier mange andre faktorer også som spiller inn og kan gjøre det litt vanskeligere å satse når det er såpass stor aldersforskjell. Jeg synes det er viktig å prate om alt dette, stort som smått. Du tenker jo også litt på hvordan venninnene dine tar det osv. Han har også mange tanker rundt dette. Snakk sammen Anonymkode: bef4b...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da får han date jevnaldrende og ikke kaste vekk ts' tid. Anonymkode: a2d92...d13 De er jo to om dette? Jeg vil formode at forholdet startet som noe mer lettvint, der ts ikke tenkte 5-10-20 år fram i tid. Anonymkode: e3927...73c 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! ☺️ Jeg er en kvinne på 27 år som det siste drøye halvåret har hatt et forhold til en mann på snart 50. Vi har møttes til oss begge, og har hatt det veldig fint sammen på alle mulige måter. Vi kan snakke i timesvis om alt mulig, og jeg føler vi klaffer så innmari bra! Dette har vært litt sånn hemmelig- har delt det med noen venninner og noen av mine sykepleiekollegaer, men da sier jeg bare at vi har en flørt. Sannheten er at jeg har jo blitt så forelska i han og vil bare ha han... Han sier at han er redd for å binde seg til meg, at jeg er for «ung og pen», og at jeg alltid kommer til å bli sjekket opp av andre, og at jeg etterhvert vil miste interessen for han. Jeg lurer virkelig på om jeg hadde fått han om jeg så annerledes ut, og føler jeg blir straffet for utseendet mitt, og at det er en teit ting å si. Jeg må si at jeg ser helt normal ut i følge meg selv.. Det er nok flere faktorer som gjør dette vanskelig og, slik som evt barn, sosiale relasjoner osv.. Det har han ikke nevnt så mye om enda.. Så lurer litt på det; dere som har vært i lignende situasjon. Går dere rundt og er redd noen skal «knabbe» dama/mannen din, og at dere ikke vil være attraktive lengre? Ønsker også erfaringer fra dere med slik aldersforskjell, blir glad for det❤️ Anonymkode: 8d08d...88a Det er ganske stor forskjell på en mann som er 50 og en mann på 60. Større forskjell enn en kvinne på 27 og en kvinne på 37. Bekymringene hans er helt reelle, han blir ikke mer attraktiv i årene som kommer og du alltid vil være ung sammenlignet med han. Du har også minst 25 år til der du er ung og pen. Han er superheldig rett og slett! Straffet for utseendet ditt? Nei, du er heldig og kan velge å treffe yngre menn som du kan få barn med og leve sammen med i mange år. Det er ingen straff. Anonymkode: 6cda2...206
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette var rørende å lese! Kan jeg spørre om hvor gamle dere var når dere innledet det? Hadde han barn? Min har ei datter på 10 år som jeg ikke har møtt, forståelig nok☺️ Hvordan tok venner og familie det? En ting er når man bare «holder på», det er vel noe annet når man skal bli seriøse.. Mine venninner synes dette er spennende, men spenningen er vel i at de tror vi kun møtes for sex. Om jeg skulle sagt at dette er mannen jeg vil ha tror jeg de ville blitt sjokkert!! Kan man reise på venne- par tur når det er slik, kan man ha felles middager.. Slik vil vel de tenke ☺️ Anonymkode: 8d08d...88a Vi har bare vært sammen i to år, så ikke så mye yngre enn nå. Han har barn, og jeg har også barn. Han har ett barn, som er 20, og mine to er i barneskolealder. Har ikke fått noen direkte negative reaksjoner på forholdet. Barna mine godtar det også uten problemer. Han er veldig snill og omsorgsfull, hjelper både meg og barna med praktiske ting i huset, hagen, sykler etc. Vi har vært på noen små turer sammen også. Da jeg fortalte slektninger/familie at jeg har fått meg kjæreste, var deres reaksjon først og fremst at de var glade på mine vegne. Jeg har stort sett vært alene det meste av mitt voksne liv, men alltid klart meg. Tror mange slektninger, uten å si det direkte, har syntes litt synd på en loner som meg. Så reaksjonene var mer "åh, det har du virkelig fortjent, så koselig!" etc. Da jeg fortalte at han var ca 20 år eldre enn meg, var reaksjonene mer at jaja, det viktigste er at du har det bra, at han er snill etc. Men hva de tenker vet jeg jo ikke, men ingen negative reaksjoner. Anonymkode: e4bc1...80a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 Takk for svar til dere som har svart ☺️🙏 Leser og reflekterer over alt som blir skrevet, og jeg skjønner jo at dette kan bli vanskelig. Han har jo hatt lange forhold før, deriblant med eks som er mor til barnet. Han har hatt flere forhold med jevnaldrende som ikke har fungert, og det har jeg og- ikke så langvarige som han såklart ☺️. Som jeg sier til han, så var ikke det malen for et godt forhold for han eller meg 😉 Dessuten kan man jo prøve å være sammen for å se om dette kan lede til noe mer tenker jeg... Skjønner at dette kan bli vanskelig, men når vi har det så gøy og så bra, så er det vanskelig å bare avslutte. Han er redd for at jeg skal finne noen andre, eller bli sjekket opp av andre, men det er faktisk jeg om han og. Men takk for svar, det får meg til å tenke over det.. Så trist at alt skal være så vanskelig!!! Anonymkode: 8d08d...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå