AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hei. Noen som har studert sosiologi? Jeg lurer på hvordan det er med jobbmuligheter etter endt bachelor, og hva man kan få i lønn? Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Noen som har studert sosiologi? Jeg lurer på hvordan det er med jobbmuligheter etter endt bachelor, og hva man kan få i lønn? Anonymkode: 7bbc7...0a3 Jeg har studert sosiologi (bachelor), og det er som med veldig mange andre utdanninger, at du bør belage deg på master om du vil ha relevant jobb etterpå. Hvis du bare vil ta en bachelor så bør du derfor studere noe annet. Anonymkode: f1040...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Jeg har ph.d. i sosiologi og det er ikke så lett å få seg en jobb etter bachelor. Det går dog, har noen venner som har fått det til. Hun ene fikk en jobb som ikke var relevant direkte, men hvor det var krav om at man måtte ha høyere utdanning, og hun andre jobber i NAV. Du kan selvfølgelig bedre sjansene dine ved å ta andre emner, samt ting du gjør på fritiden, som organisasjonsarbeid. Dersom du vil ha en 'relevant jobb', er det nok lurt å belage seg på master, og dersom du vil jobbe direkte med fagfeltet, kan det være lurt med ph.d. Anonymkode: c52d0...c56 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har studert sosiologi (bachelor), og det er som med veldig mange andre utdanninger, at du bør belage deg på master om du vil ha relevant jobb etterpå. Hvis du bare vil ta en bachelor så bør du derfor studere noe annet. Anonymkode: f1040...8aa Takk for svar. Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ph.d. i sosiologi og det er ikke så lett å få seg en jobb etter bachelor. Det går dog, har noen venner som har fått det til. Hun ene fikk en jobb som ikke var relevant direkte, men hvor det var krav om at man måtte ha høyere utdanning, og hun andre jobber i NAV. Du kan selvfølgelig bedre sjansene dine ved å ta andre emner, samt ting du gjør på fritiden, som organisasjonsarbeid. Dersom du vil ha en 'relevant jobb', er det nok lurt å belage seg på master, og dersom du vil jobbe direkte med fagfeltet, kan det være lurt med ph.d. Anonymkode: c52d0...c56 Ph. d? Jeg stoler ikke på meg☺️ Takk for svar. Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ph. d? Jeg stoler ikke på meg☺️ Takk for svar. Anonymkode: 7bbc7...0a3 Du stoler ikke på deg? Tenker du at du ikke orker det? For meg var bachelor bare gøy, master følte jeg meg alene, og ph.d. er jo tøft, men da kom jeg også inn i et miljø og fikk betalt og lov til å være med på spennende prosjekter, så det var egentlig ganske fint, altså Anonymkode: c52d0...c56 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Noen som har studert sosiologi? Jeg lurer på hvordan det er med jobbmuligheter etter endt bachelor, og hva man kan få i lønn? Anonymkode: 7bbc7...0a3 Alle jeg kjenner som har studert sosilogi er arbeidsledige. Anonymkode: 450af...c71 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du stoler ikke på deg? Tenker du at du ikke orker det? For meg var bachelor bare gøy, master følte jeg meg alene, og ph.d. er jo tøft, men da kom jeg også inn i et miljø og fikk betalt og lov til å være med på spennende prosjekter, så det var egentlig ganske fint, altså Anonymkode: c52d0...c56 Jeg tror ikke at jeg er "smart" nok. Og orker rett og slett ikke da jeg har to barn. Så jeg må ut i arbeidslivet så fort som mulig☺️ Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle jeg kjenner som har studert sosilogi er arbeidsledige. Anonymkode: 450af...c71 Såpass! Nå fikk jeg en rar følelse i magen. Uff. Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Sjekk ut sosionom. Det er mer spisset mot et yrke. Anonymkode: 0a72d...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sjekk ut sosionom. Det er mer spisset mot et yrke. Anonymkode: 0a72d...a0d Har også søkt sosionom som 2. ønske 🙂 Anonymkode: 7bbc7...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 sosionom, vernepleier, barnevernspedagog, sykepleier, barnehagelærer osv. tror desse gir bedre jobbutsikter enn BA i sosiologi☺️ Anonymkode: f330e...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Hva har du lyst til å jobbe med da? Anonymkode: 1c56a...c9c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva har du lyst til å jobbe med da? Anonymkode: 1c56a...c9c Jeg har lyst til å jobbe med mennesker. Anonymkode: 7bbc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror ikke at jeg er "smart" nok. Og orker rett og slett ikke da jeg har to barn. Så jeg må ut i arbeidslivet så fort som mulig☺️ Anonymkode: 7bbc7...0a3 Er ikke så 'smart' jeg heller, hehe. Bare holdt ut lenge nok Forstår godt det med at man ikke orker, det tar på. Det skal sies at det å ta en ph.d. i Norge er betalt, da, så det er en jobb. 2 hours ago, AnonymBruker said: Såpass! Nå fikk jeg en rar følelse i magen. Uff. Anonymkode: 7bbc7...0a3 Jeg kjenner naturlig nok mange sosiologer, siden jeg har vært innenfor fagfeltet mange år, og ingen av de jeg kjenner er arbeidsledige. Ikke hør på sånne ting. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har lyst til å jobbe med mennesker. Anonymkode: 7bbc7...0a3 Dersom man blir sosiolog jobber man ikke så ofte direkte med mennesker, så fremt man f.eks. ikke jobber med intervju i kvalitativ forskning eller lignende. Har som sagt en venninne med BA i sosiologi som jobber på NAV, men det kan nok være lurt å spisse fagvalgene sine litt om det er dette du vil. Bor du i Oslo? Karrieresenteret ved UiO har ofte gode råd, vil tro at det finnes flere slike instanser rundt om i landet. Anonymkode: c52d0...c56 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har lyst til å jobbe med mennesker. Anonymkode: 7bbc7...0a3 Hvordan? Å jobbe med mennesker er et like vidt begrep som det å jobbe på kontor. Hvilke arbeidsoppgaver er det du ser for deg å trives med i fremtiden? Hvilken arbeidshverdag er det du ønsker deg? Anonymkode: 1c56a...c9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå