Gå til innhold

Hadde du tenkt over dersom en ung kvinne gikk alene ute om nettene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det grunn til å tenke over om man stadig ser noen gå ute sånn midt på natten alene? Eller bør man ikke henge seg mer opp i det? Hva er sannsnyligheten for noe skummelt?

Anonymkode: 049b0...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva gjør du selv ute om nettene som observerer det? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (7 minutter siden):

sitter hjemme, så jeg ser ut....

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

sitter hjemme, så jeg ser ut....

Ah... Du altså.

Hva mener du med skummelt? At dem er kriminelle eller at det skjer dem noe skummelt? Aner ikke hva sannsynligheten er - jeg går aldri alene ute om natten. Tar forhåndsregler. 

Gjest NoDiablo
Skrevet
CorvusCorax skrev (13 minutter siden):

Man kan jo fint observere sånt når man er, altså i gamledager (før koronaen) var, på byen.

Ts, når det har skjedd, så tenker jeg mindre over det. Men i de tilfellene jeg har sett at vedkomne virkelig ikke var i stand til å ta vare på seg selv, så har jeg forsøkt hjelpe med tlf. , taxi, politi o.l.

Skrevet
NoDiablo skrev (Akkurat nå):

Man kan jo fint observere sånt når man er, altså i gamledager (før koronaen) var, på byen.

Ts, når det har skjedd, så tenker jeg mindre over det. Men i de tilfellene jeg har sett at vedkomne virkelig ikke var i stand til å ta vare på seg selv, så har jeg forsøkt hjelpe med tlf. , taxi, politi o.l.

Det har du rett i. Men jeg var nok i min egen verden da. På druen mest sannsynligvis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Åh, en person går forbi."

Anonymkode: 88d0b...e9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt hun var på vei hjem fra jobb eller besøk hos venner. Før pleide jeg alltid å gå hjem fra byen eller fest (opptil 20  km) for å bli edru. 

Anonymkode: 06506...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ville tenkt hun var på vei hjem fra jobb eller besøk hos venner. Før pleide jeg alltid å gå hjem fra byen eller fest (opptil 20  km) for å bli edru. 

Anonymkode: 06506...11a

hvis det er avsides... ?

AnonymBruker
Skrevet

vedkomende er forresten permittert eller ledig grunnet covid

AnonymBruker
Skrevet

Dette er postet under "skråblikk og generaliseringer".

Er det slike svar du tenkte å få, ts?

Anonymkode: 96108...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det innimellom selv, fordi jeg har lyst til å gå i fred og ro, og da passer det fint å gjøre det om natten.

Ville ikke tenkt noe særlig mer enn at vedkommende kanskje har snudd døgnet litt når h*n er permittert og er et nattmenneske av natur, hvis jeg i det hele tatt la spesielt merke til det, og det er langt ifra sikkert at jeg ville gjort. 

Anonymkode: 55581...68b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

vedkomende er forresten permittert eller ledig grunnet covid

Så du kjenner henne?

Anonymkode: 7fc72...92c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du kjenner henne?

Anonymkode: 7fc72...92c

nei, men jeg vet hvem hun er. Kjente henne litt før. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er type at hun sjanglet rundt beruset og/eller tynnkledt så ja. Da hadde jeg gått ut og pratet med henne. Men hvis hun bare går tur så er vel ikke det et problem eller noe som du har noe med? Jeg har sosial angst og har perioder hvor jeg tar gåturen min grytidlig på morgenen før byen våkner og er full av folk overalt. 

Anonymkode: 6646c...a8b

• Liker 4
Skrevet

Hva jeg vil tenkt ville nok vært avhengig av hva jeg så? Samme tid hver gang? Sannsynligvis på vei hjem fra fast avtale?

Antrekk har også litt å si, treningstøy så liker hun kanskje å gå en treningstur på den tiden av døgnet, mange liker hvor stille det er, og slippe å møte på folk.

Tøy som tilsier at hun kanskje har vært ute på noe, og da kanskje noe hun gjør ofte?

Man kan også se mye på kroppsspråket, hvordan hun går osv.... Virker hun fornøyd og klar for å komme seg hjem, virker hun sinna, lei seg, trist, redd osv...

Det kan både være ei som har det tøft, pga isolasjon fra samfunnet i lengre tid, permittering, vanskelig forhold hjemme. 

Kan være ei som har funnet noe å bruke tiden på som gjør henne godt i pandemien og jevnlig kommer hjem på nattestid.

Eller at den sene turen gjør henne godt, fordi døgnet er helt snudd på hodet etter å vært hjemme så lenge 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kvinnen er tydelig beruset og i mindre stand til å ta vare på seg selv så blir jeg bekymret. 
Ikke så lenge siden jeg observerte fra vinduet (bor ikke så langt unna skjenkesteder)  en ung kvinne sjangle seg bortover fortauet. Tenkte ikke noe mer over det før jeg en times tid senere gikk ut for å tømme søpla og så den samme kvinnen like borti gaten. Sittende mot en mur i søvne. Tynn kjole i kaldt vær. Fikk kontakt og såpass info fra henne at hun bodde for langt unna til å gå. Og ingen nattbusser. Hjalp henne inn i leiligheten min, la henne på en madrass på gulvet og bredde et pledd over henne så hun fikk sove ut rusen. 

Anonymkode: 3f874...437

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at vedkommende hadde problemer med å sove, eller at hun liker å gå tur i stillhet, alene.

Jeg går tur med hunden ca 04-05, det er utrolig fint å gå ute når det er stille og nær sagt ingen trafikk. Møter innimellom på de samme folkene, en ung dame som går tur, en mann som jogger og en annen mann som også lufter hundene sine.

Anonymkode: bfaec...688

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 0.51):

Er det grunn til å tenke over om man stadig ser noen gå ute sånn midt på natten alene? Eller bør man ikke henge seg mer opp i det? Hva er sannsnyligheten for noe skummelt?

Er folk som sliter mye med angst blant folk som heller går ute på kveld og natt for da er det ikke mange ute. Noen har også mer omvendt døgnrytme.

Jeg går ofte ute på kvelden/natt pgs angst om dagen. Takler ikke mennesker hver dag så på kveld/natt er det nesten ingen ute, er så deilig og stille, lite biler, fred og ro. Har også omvendt døgnrytme.

Noen jobber sent så går de hjemover etter jobb om de ha sene vakter f.eks. 

Er heller mer skummelt at du sitter og sniker bak gardiner på et annet menneske hver natt

Anonymkode: 58a00...29b

• Liker 2
Skrevet

Det er koselig å gå tur ute på sein kveld eller tidlig natt. Stille og rolig. God tid å klarne hodet utendørs på. Ligger lite suspekt i det vil jeg si. Aldri tenkt over at noen kunne henge seg opp i det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...