AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Det har seg slik at en av mine ledere har brutt taushetsplikten. Jeg fortalte noe og gav klar beskjed at dette skulle ikke fortelles til noen andre. Vedkommende sa flere ganger at hen hadde taushetsplikt og dermed ikke lov til å fortelle dette videre. Lederen gikk rett til en annen leder og fortalte det, samt flere ansatte. Er det noen vits i å ta dette opp eller gå videre med det? Hva er i såfall konsekvensen av å bryte taushetsplikten på arbeidsplassen? Anonymkode: 457b8...b34
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har seg slik at en av mine ledere har brutt taushetsplikten. Jeg fortalte noe og gav klar beskjed at dette skulle ikke fortelles til noen andre. Vedkommende sa flere ganger at hen hadde taushetsplikt og dermed ikke lov til å fortelle dette videre. Lederen gikk rett til en annen leder og fortalte det, samt flere ansatte. Er det noen vits i å ta dette opp eller gå videre med det? Hva er i såfall konsekvensen av å bryte taushetsplikten på arbeidsplassen? Anonymkode: 457b8...b34 Er du organisert? Snakk med forbundet isåfall. Eller verneombud/tillitsvalgt på arbeidsplassen. Slikt skal ikke skje Anonymkode: 38b47...0e4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du organisert? Snakk med forbundet isåfall. Eller verneombud/tillitsvalgt på arbeidsplassen. Slikt skal ikke skje Anonymkode: 38b47...0e4 Er dessverre ikke organisert. Verneombudet på arbeidsplassen er god venn med personen det gjelder, samt veldig ung, så jeg ser ikke helt for meg at dette mennesket forstår alvoret. Tenker at hvis jeg tar det videre så må det bli med en av de andre lederene på arbeidsplassen, men er bekymret for at det skaper dårlig stemning og at jeg skal sitte igjen og føle meg som en dust som tok det opp. Anonymkode: 457b8...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå