Gå til innhold

Skjeggkrefeller

Selma1984

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet i helt nytt hus nå nettopp. For tre uker siden så jeg et stort kre på vaskerommet, jeg kverka det så fort og gæli at jeg ikke helt fikk med meg om det var skjegg- eller sølvkre. Jeg kjøpte deretter en haug med limfeller m/ åte og plasserte i vaskerommet, de har nå stått der i ca to uker. Det er ingen dyr som har gått i fellene, bortsett fra en stakkars edderkopp. Jeg har heller ikke sett noen flere kre verken på vaskerommet eller i andre rom. Er det sannsynlig at kreet var et enkeltindivid som hadde fulgt med en pappeske? Hvor vanlig er det at skjeggkreene faktisk går i fellene om de står fremme og med åte? 

Mvh skjeggkrehysteriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huff. Det er ganske usannsynlig at det var et enkeltindivid. Det tar ofte tid før du ser dem i fellene. Gjerne flere uker. 

Anonymkode: 9b588...4fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har skjeggkre. Da jeg ble oppmerksom på det hev jeg ut endel limfeller med åte, men etter et par måneder var det ikke mye fangst å skryte av, jeg drepte flere selv. Jeg har nå droppet fellene og satser på hyppig støvsuging, strødd Insekt-Nix i sprekker og kroker som er vanskelig å komme til.

Men, det er lurt å la fellene stå en god stund til, om ikke annet så for å hjelpe å identifisere eventuelle kre som snubler innom.

Anonymkode: 3297f...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...