Gå til innhold

Dere med 10-åringer (jenter), har de begynt med slik sportstopp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Min bruker trøyer/singleter, men jeg har lagt et par korte topper nederstes skuffen også, så det er bare å ta fram når hun vil. Søsteren begynte å bruke slikt da hun var 11. 

Anonymkode: b0806...e49

• Liker 1
AnonymBruker

Har en 11-åring som har brukt det i litt over ett år. 

Hun er veldig aktiv og trener nesten hver dag og det er alltid både gutter og jenter tilstede og det er greit å kunne dra av seg litt klær og ikke være redd for å dra opp t-skjorta for langt så alle ser - selv om hun er like flat som gutta.   

Er flere på trinnet som ikke bruker det, virker litt som de er blant de som ikke driver med noe idrett.

Anonymkode: 2956a...c02

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har en 11-åring som har brukt det i litt over ett år. 

Hun er veldig aktiv og trener nesten hver dag og det er alltid både gutter og jenter tilstede og det er greit å kunne dra av seg litt klær og ikke være redd for å dra opp t-skjorta for langt så alle ser - selv om hun er like flat som gutta.   

Er flere på trinnet som ikke bruker det, virker litt som de er blant de som ikke driver med noe idrett.

Atte hæ? Hvorfor i all verden skal de bruke sportstopp hvis de ikke har antydning til pupper? Min 10-åring trener 4-5 ganger i uka men har ikke begynnelse på pupper og bruker derfor ikke slik sportstopp enda. Mens 12-åringen min, som har begynt å få pupper nå, bruker slik topp av praktiske grunner, både på skole og trening. 

Anonymkode: b56f6...0a1

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Atte hæ? Hvorfor i all verden skal de bruke sportstopp hvis de ikke har antydning til pupper? Min 10-åring trener 4-5 ganger i uka men har ikke begynnelse på pupper og bruker derfor ikke slik sportstopp enda. Mens 12-åringen min, som har begynt å få pupper nå, bruker slik topp av praktiske grunner, både på skole og trening. 

Like mye for at det IKKE er antydning, med sportstopp kan også DET skjules mer....

• Liker 12
AnonymBruker

Ikke begynn med sportstopp/bh før det er behov for det. Noen får pupper når de er 9, og andre er 15.

Husker jeg selv ikke fikk pupper og mensen før jeg var 15. Var høy og slank. 

Min bestevenninne fikk pupper og mensen da hun var 9, altså, det året hun fylte 10 år. 

Anonymkode: bee9c...bd7

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke begynn med sportstopp/bh før det er behov for det. Noen får pupper når de er 9, og andre er 15.

Husker jeg selv ikke fikk pupper og mensen før jeg var 15. Var høy og slank. 

Min bestevenninne fikk pupper og mensen da hun var 9, altså, det året hun fylte 10 år. 

Anonymkode: bee9c...bd7

Det er behov for det den dagen de ønsker det selv. 

Anonymkode: 883f1...c67

• Liker 10
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jenta her ville ha det, og det er helt i orden det altså. Bare lurte på om det er vanlig å starte med det rundt denne alderen?

Anonymkode: 19316...5db

Ja her startet hun når hun var 9år da hun begynte å få bryst.Helt vanlig.

Anonymkode: 1885a...f21

Annonse
AnonymBruker

Liten avsporing, min 10-åring har ikke nevnt det enda, men kommer nok snart. Kan dere anbefale noen?

Anonymkode: ed294...804

Cubus,Lindex,Kappahl og H&M har flerr gode som hun her liker Der de andre i klassene kjøper og. Spesielt H&M

Anonymkode: 1885a...f21

• Liker 1
Gjest Lama_Drama

Behovet styres da ikke av puppene, men å føle seg lik alle andre. Synes 9-10 år er en perfekt alder å begynne med sportstopper. Om noen år er det BH. Ikke bli sånn mor som nekter ungene undertøy fordi «putt inn dustete regel fra 19pilogbue».

Begge jentene her har brukt det daglig fra rundt den alderen, mulig de var 9 også, husker ikke nøyaktig.

Før de får pupper kan det være litt sårt og ømt, de blir bevisst at ting "stikker litt ut" osv. Har hørt at folk sier "det er for tidlig", men det er da faktisk ikke den voksne som bestemmer det. Ikke har det noe med seksualitet å gjøre heller. Det finnes i alle kjedebutikker (gjorde ihvertfall), så hvis du tar en tur (hvis det er åpent hos dere) eller bestiller, så kan hun avgjøre hvilke hun liker best.

• Liker 2

Ofte har det noe med å være lik de andre å gjøre også. Husker selv at moren min sa at jeg ikke trengte da jeg var 10-12, og jeg spurte aldri igjen. Det var ganske sårt når alle de andre jentene hadde begynt med det for lengst, og jeg var den siste med både pupper, mensen og sportstopp. Det er en tid med mye følelser, så sånne ting er ikke vits i å mene noe om hvis barnet selv spør.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...