Gå til innhold

"Her er snittlønnen 70 000" i mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I nettavisen.no  står det en sak om høy snittlønn. Noen som vet hvilken arbeidsplass/yrke det dreier seg om?

Anonymkode: cb5f2...7ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Systemutviklere.

Anonymkode: b0ff9...fcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull, jeg har 3 år bachelor som systemutvikler og tjener bare 42000 i mnd. 

Anonymkode: b2be7...9bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er forresten nyutdannet og Graduate i stort konsulentfirma, om det har noe å si.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange års erfaring har du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er forresten nyutdannet og Graduate i stort konsulentfirma, om det har noe å si.

Har alt å si. Snittet har vel 15 års erfaring 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Broren min har ca 75k brutto. Jobber på fiskebåt. 

Anonymkode: 081e1...a31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Broren min har ca 75k brutto. Jobber på fiskebåt. 

Anonymkode: 081e1...a31

VI brukte å være en passelig rik bygd, Mange var fiskere, og tjente relativt godt.
Et år forliste veldig mange fiskere, de døde. Etter det ble vi fortalt at vi ikke skulle bli fiskere lenger av foreldrene.
Vi gikk yrkesfag, på nye skoler som åpnet. Vi tok oss annen type utdanning ... Nå er det ingen her som er fiskere lenger.

Rart hvordan ting forandrer seg. Men det er vanskelig å være fisker, mye gjeld for å få seg kvoter, osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I nettavisen.no  står det en sak om høy snittlønn. Noen som vet hvilken arbeidsplass/yrke det dreier seg om?

Ingeniør og sivilingeniør. Konkret i artikkelen var det byggingeniør og arbeidsplassen er en norsk avdeling av et spansk entreprenørfirma som bl.a. bygger veier.

Anonymkode: 9ccc1...558

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor er det tull at en snittlønn innenfor yrket er høyere enn hva din individuelle startlønn er?
En snittlønn tar for seg ett utvalg av arbeidstakere innenfor yrket, uavhengig av bedrift og annsinitet.
En snittlønn har da aldri vært en indikasjon på hva man får i startlønn eller minstelønn...
De aller fleste går opp i lønn etterhvert som de har jobbet noen år, og det er svært få som får gjennomsnittslønn i en bransje når de er nyutdannet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lokomotivfører

Anonymkode: 0da5f...547

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Sykepleier.

Anonymkode: 831d8...34e

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men jobber in-house. Har 51 000 i mnd. Hadde deltidsjobb, sommerjobb og gode karakterer under bacheloren da.

Anonymkode: 56412...925

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Systemutviklere.

Anonymkode: b0ff9...fcf

Vi tjener da ikke 70tusen i året.

Det må være tradisjonelle statusyrker, slik som jurist, lege, advokat, arkitekt..

Anonymkode: 200cb...d3d

AnonymBruker
Skrevet
On 4/24/2021 at 10:45 PM, AnonymBruker said:

Kommer helt an på ansiennitet, blant annet. Min bedre halvdel har mange års erfaring, og har mer.

Anonymkode: 348bb...879

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...