AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hei, dere som har opplevd SA, kan dere fortelle hvordan dere viste at det var SA? Vi har en liten en på 3mnd, og bestemte oss for å ikke starte på prevensjon igjen da vi brukte ett år på å få henne. Jeg har hatt en mens, og trodde jeg fikk mensen igjen i forgårs. Nå kommer de ekle detaljene, så ikke les videre om du ikke vil! Det startet på torsdag med litt brunt i trusa, og tenkte at ja, det var på tide 6 uker siden sist. Så massiv blødning igår, med klumper, samt mye smerter i korsryggen. Og idag er det bare brunlig igjen. Hadde egentlig tenkt å ta en test i gåe, men siden jeg hadde mensen droppet jeg det. Min vanlig mens er ganske heavy og varer i 5 dager, men som sagt så er dette bare mens(?) nr 2 siden fødsel, så jeg ble brått usikker på om det kanskje er en SA? Anonymkode: 73e2d...49d
selma89 Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Jeg hadde SA nylig, og det eneste jeg kan skille det fra vanlig mens var at det gikk raskt fra spotting til blødning, og at jeg hadde veldig sterke smerter første dag (til vanlig bruker menstruasjonen min en dag eller to på å sette ordentlig i gang og er verst dag 2-3). Også var det mye klumper (ikke bare koagulert mørkerødt blod) men blanke vevgreier.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 De to gangene jeg har opplevd sa, så har det startet med småblødninger, som tok seg opp etter et par dager. Det toppet seg med at det kom ut en avlang klump på 3-4cm. Og så avtok blødningen etter et par dager. Smertene før klumpen kom ut kan sammelignes som rier. Mine smerter var like ille som da jeg hadde 6-7cm åpning, under mine fødsler. Du kan fortsatt ta en test, da hcg fortsatt vil være i kroppen i noen dager etter en sa. Anonymkode: 2d7cf...116
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Mtp kort tid siden fødsel ville jeg tatt dette med legen min asap. Min SA: Startet 5+2 etter menstermin. Dag 1. Oppdaget blod på toalettpapir i 20tiden. Rødt og friskt. Ingen smerter Dag 2. Brunlig blod og litt klumper på toalettpapir i 17tiden. Ingen smerter Dag 3 og 4. Brunlig blod og litt klumper gjennom dagen. Ingen smerter Dag 5. Litt/endel blod om morningen. Små mengder ila dagen. Rødt og friskt. Mulig murring om jeg kjenner godt etter. Mindre øm i brystene. Dag 6. Nesten ikke øm i brystene da jeg våknet. Litt vondt nedre del av magen. Type lette menstruasjonssmerter gjennom hele dagen Dag 7. Da jeg våknet var det svært lite i bind. Tørket vekk rødt blod ved toalettbesøk. Ingen smerter eller murringer. Gått mye i fornøyelsespark fra ca 8.30 til 15.00 Litt mer blod enn ellers, mer vondt. Ca kl 17.15 var jeg på do, etter en time ish med middels til sterke mensen smerter. Da var det en relativt stor slimete klump i doen. Smertene forsvant igjen og jeg blødde lett i 5-6 dager. Anonymkode: e7047...2fb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Ts her, tusen takk for svar! Jeg skal ta en graviditetstest for å være helt sikker. Men idag også er det så vidt det er noe, og det er brunt. Så da en massiv blødningsdag på fredag, litt sånn renselse type blødning og klumper.. Så er nok det SA, om ikke en super liten og spesiell mens. Om det er det, om testen er positiv når jeg tester meg i morgen, hva er forløpet videre da? Eller er det ikke noe kanskje? Anonymkode: 73e2d...49d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå