Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett lån på litt over 400 000 kr som gikk til inkasso for 2 måneder siden. Fikk beskjed om at jeg må betale minst 6000 kr pr måned for at det ikke skal øke. Det meste er renter.Men det klarer jeg ikke. Har betalt 1000 kr pr måned nå. Regner med at de sender inn til lønnstrekk. Hvor fort gjør de det? Jeg har flere forbrukslån som jeg betaler på. Blir det lønnstrekk så går disse også til inkasso 

Anonymkode: ed9ed...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ett lån på litt over 400 000 kr som gikk til inkasso for 2 måneder siden. Fikk beskjed om at jeg må betale minst 6000 kr pr måned for at det ikke skal øke. Det meste er renter.Men det klarer jeg ikke. Har betalt 1000 kr pr måned nå. Regner med at de sender inn til lønnstrekk. Hvor fort gjør de det? Jeg har flere forbrukslån som jeg betaler på. Blir det lønnstrekk så går disse også til inkasso 

Anonymkode: ed9ed...d34

Har opplevd alt fra 3-9 måneder.  Husk å fyll ut skjemaet du får når de kommer varsel om utleggstrekk så at du ikke blir trekt for mye. 

Anonymkode: 907f5...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Er det umulig å få ting til å gå rundt prøv å få gjeldsordning. 

Anonymkode: de6c0...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Betaler du etter evne og ikke forfordeler noen, er det ikke hjemmel for lønnstrekk. Les dekningsloven 2-7.

Anbefaler å søke gjeldsordning hvis rentene overstiger det du har å betjene

Anonymkode: e9c1a...649

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Betaler du etter evne og ikke forfordeler noen, er det ikke hjemmel for lønnstrekk. Les dekningsloven 2-7.

Anbefaler å søke gjeldsordning hvis rentene overstiger det du har å betjene

Anonymkode: e9c1a...649

Får ikke GO ut av det blå. Det skal være gammel gjeld, og ts må være fullstendig ute av stand til å betjene den i overskuelig framtid (15 år). Ts må forhandle med jreditorene, klarer hun ikke betale kravet ila 15 år med en rente på rundt 8% kan hun søke. Om hun ikke har mulighet til å øke inntekten. Hun må isåfall leve på et minumum jfr livsoppholdssatser. Og gjelden må være gammel. Over 3 år. Og private forhandlinger forsøkt. Er ikke bare å leve villmann og søke GO etterpå.

Anonymkode: 1966d...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...