AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hei, Jeg har noen spørsmål ang. soning i lavrisikofengsel som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg lurer egentlig på alt da jeg aldri har vært eller kjent noen som har vært i fengsel. Alle erfaringer, tips og råd mottas med stort takk! 1. Hvordan er døgnrytmen i fengsel? Vekketid, måltider, arbeid, fritid, leggetid? 2. Hva skjer i helgene? Må man da bare få dagene til å gå? 3. Kan man ringe så ofte man vil? Leser at dette er fryktelig dyrt til mobil. Hvor dyrt snakker vi per minutt? Kan man bruke Skype e.l. for billigere minuttpris? Gjøres det unntak når barn er involvert med tanke på lengde og pris? 4. Hva gjør man på fritiden? 5. Det aktuelle fengselet kan innvilge besøk utenfor fengselet, tror det var 5 timer i strekk. Hvordan foregår dette? Hvor ofte kan man få det? 6. Kan man få snakke med terapeut/psykolog der inne? 7. Får man dekket utgifter til frisør/tannlege/optiker? 8. Jeg vet at ting ikke forløper som i amerikanske fengselsfilmer/serier, men uønskede hendelser o.l forekommer jo. Hva er typisk ting som kan skje der inne? Utfrysing? Vold? 9. Hva er sjansen for å få innvilget fotlenke med 6 måneder igjen av antatt soningstid dersom man er dømt for seksuallovbrudd? Det er snakk om en person som aldri før har vært i kontakt med politiet. Alle erfaringer, råd og tips mottas som sagt med et stort takk. Anonymkode: f9a46...b79
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Man kan ende i samme cell med en dude som kaller seg «Kjell Kriminell» Anonymkode: 67e01...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå