Gå til innhold

Hvor mye skal man måtte tilpasse seg i et nytt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en mann over tid som jeg liker veldig godt, men det er noen ting ved han som er litt vanskelig å forholde seg til. Jeg kan jo ta gårsdagen som et eksempel. Vi skulle vi ut å spise middag og han kom hjem til meg noen timer før vi skulle dra. Jeg tok på meg en av favorittkjolene mine som jeg tenkte var passende for anledningen. Men den falt tydeligvis ikke i smak hos han og han kom med sterke antydninger om at jeg burde skifte til noe mer passende. Den var ikke spesielt utringet eller kort og en kjole jeg fint kunne brukt i familieselskaper. Men jeg skiftet og vi dro ut. Når vi skulle bestille mat og drikke bestilte han på vegne av begge to, selv om jeg egentlig ikke hadde bestemt meg for hva jeg ville ha. Føler jeg ikke si noe på det når det er han som betaler. Synes bare det er litt merkelig å gjøre. 

Senere på kvelden når vi kom hjem igjen var jeg på badet og skulle jeg gjøre meg klar for sengen, men gikk ut på kjøkkenet for å hente noe. Idet jeg går forbi stuen ser jeg at han sitter med telefonen min. Han la den vekk med en gang og når jeg spurte om hvorfor han satt med den sa han at han bare var  nysgjerrig på hvilke apper jeg hadde. Jeg synes personlig det er litt ufint å gå inn på andres telefoner uten å spørre. Søvnen er også et problem sammen med han. Jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke sover godt når han holder rundt meg hele natten. Jeg føler det blir så varmt og klaustrofobisk, men han gjør det likevel. Han sier at jeg blir vant til det etterhvert.

Han er veldig snill og god ellers og gir meg masse komplimenter og oppmerksomhet. Men føler ikke alltid at han ser mine behov eller ønsker. Hvis jeg kommenterer eller sier i fra får jeg ofte høre at jeg overreagerer og han ler det gjerne litt vekk. God mulig det er jeg som er blitt sær. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 5b725...68f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syntes nok dessverre dette ikke virker som en god start. Kanskje ikke det du vil høre nå når mye annet er så fint, men det å kommentere dine klær på en måte som gjør at du ender opp med å skifte og snoke på telefonen din er for meg noen kraftige gule flagg. 

Det hadde ikke betydd så mye at han bestilte mat før du fikk bestemt deg og holdt rundt deg litt for mye egentlig, men sett i sammenheng med de andre tingene så tyder det på at dette er en ganske kontrollerende person. 

Anonymkode: 11ee6...72f

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Det høres langt over grensen for kontrollerende! Røde flagg som bare juling.

Anonymkode: 2be6d...7f2

• Liker 49
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg har lest mange triste historier om sjalusi, og det blir sjelden bedre.  Jeg har også skjønt det på noen damer som prater sammen.  Den ene har ikke egne meninger, men svarer alltid noe som «Ole sa». «Ole mener». «Jeg må høre med Ole».  De har vært gift i mange år.  Lurer på hva som hadde skjedd hvis hun selv hadde tatt en beslutning om hvilken plante de skulle kjøpe til kirkegården f.eks

Skrevet

Jeg ville heller gått ut av dette forholde en inn. Du kan møte en bedre fyr en dette 

• Liker 26
Skrevet

Jeg hadde kastet fyren på dør lenge før han satt med telefonen min og snoket, hadde løpt i motsatt retning av det der.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Alle de tre tingene du nevner hadde vært røde flagg for min del. 

Men jeg stusser litt over at du ikke sier noe der og da. Slike ting må jo tas tak i, og du må kommunisere hva du mener. 

At han ikke var overbegeistret for kjolen kan være en grei sak i seg selv, men jeg synes ikke det er høflig å bemerke med mindre du aktivt spør hva han synes eller vurderer to alternativer.

Når han bestiller for deg uten å ha spurt hva du vil ha, så må du jo bare si høflig "hei du! Jeg har ikke bestemt meg ennå".

Å sitte og snoke på mobilen din er ikke greit. Jeg ville forøvrig hatt kode på den om du ikke har det.

Dersom du avslutter ting med ham, så synes jeg han bør få høre akkurat hvorfor. 

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke noe å samle på, sorry.

Anonymkode: 3a1e5...d68

• Liker 9
Skrevet

Følte meg kvalt bare av å lese dette. Det hadde ikke fungert for meg med en sånn dude

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke måtte tilpasse deg mer enn du selv ønsker og du må kommunisere grensene dine.

Anonymkode: 0a704...44b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (4 minutter siden):

Alle de tre tingene du nevner hadde vært røde flagg for min del. 

Men jeg stusser litt over at du ikke sier noe der og da. Slike ting må jo tas tak i, og du må kommunisere hva du mener. 

At han ikke var overbegeistret for kjolen kan være en grei sak i seg selv, men jeg synes ikke det er høflig å bemerke med mindre du aktivt spør hva han synes eller vurderer to alternativer.

Når han bestiller for deg uten å ha spurt hva du vil ha, så må du jo bare si høflig "hei du! Jeg har ikke bestemt meg ennå".

Å sitte og snoke på mobilen din er ikke greit. Jeg ville forøvrig hatt kode på den om du ikke har det.

Dersom du avslutter ting med ham, så synes jeg han bør få høre akkurat hvorfor. 

Jeg er litt konfliktsky, så jeg kan sikkert bli flinkere til å si i fra der og da. Ønsker bare ikke å fremstå som utakknemlig. Har kode på telefonen, men den kan han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke greit, noe av det du beskriver. Og dere er helt i starfasen, tenk deg hvordan han blir etter hvert.

Anonymkode: f68d4...7be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt konfliktsky, så jeg kan sikkert bli flinkere til å si i fra der og da. Ønsker bare ikke å fremstå som utakknemlig. Har kode på telefonen, men den kan han. 

Utakknemlig for hva da? At han er "snill" nok til å si fra at han ikke liker kjolen din?

Dersom en spanderer et måltid på noen, skal vedkommende selv bestemme hva de vil spise. Hvis ikke er det ikke generøst i det hele tatt. Jeg hadde sagt at jeg heller betaler selv for egen mat, dersom han skal bestemme maten min for å betale for den.

• Liker 11
Skrevet

Altså. Dette er jo så blodrøde som man får det.  At "han er så snill og god ellers" hjelper ikke når han viser alle tegn på å være en voldsmann ellers. Kom deg vekk. 

• Liker 17
Skrevet

Hvor gammel er han der? 150?

Han har ikke respekt for deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke kontrollende og jeg har heller aldri sett han sint. Han har mange gode sider som ikke kommer godt nok frem her, så skjønner jo at det kan fremstår som litt verre enn det egentlig er. Det er problemer som jeg tenker må kunne løses på et vis. Og jeg er ikke perfekt selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er ikke kontrollende og jeg har heller aldri sett han sint. Han har mange gode sider som ikke kommer godt nok frem her, så skjønner jo at det kan fremstår som litt verre enn det egentlig er. Det er problemer som jeg tenker må kunne løses på et vis. Og jeg er ikke perfekt selv. 

Det høres ut som en kontrollerende og sjalu fyr som har funnet seg en passende føyelig og konfliktsky kvinne som han får kontrollert akkurat som han vil. «Snill og god med mange gode sider» har alle andre sagt om sine psykopatiske kjærester også. 

Anonymkode: e1866...268

• Liker 24
Skrevet

Jøsses... Det var veldig så "fintfølende" man var her inne da :fnise:

Du er jo en voksen dame (går jeg ut i fra), TS. Om han bestiller for deg, så sier man jo bare -bestiller selv, jeg...  Det å være klegg i senga er jo en vanegreie, og nok litt vanskelig å vende seg helt av med, for det er jo gjerne noe man gjør i søvne, men selvsagt burde jo typen prøve å etterfølge ditt ønske så godt det lar seg gjøre... Titte på telefonen kan jo være litt "dodgey", men også helt uskyldig :vetikke:  Synes alle her inne virker litt vel "på vakt"... Bare min mening.. 

Man tilpasser seg akkurat så mye/lite man føler for :opplyser:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...