Gå til innhold

Jeg har blitt gravid, men forholdet vårt er ikke så bra om dagen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt det ganske dårlig de siste to månedene. Før denne dårlige perioden begynte prøvde vi aktivt i fem måneder for å bli gravide, men ble aldri dette. Jeg har siden ikke gått på prevensjon, og dette vet han. Likevel kom han inni meg ved samleie for snart to uker siden... Jeg ble litt satt ut da han gjorde det, og han tok på seg ansvaret etter på. Likevel har han uttrykket at han vil vente med barn etter alt som har skjedd de siste to månedene. Vi trenger å jobbe med forholdet vårt først, noe som jeg absolutt er enig i. Men nå, så testet jeg positivt i dag tidlig. Jeg har ikke fortalt han noe enda, da jeg ikke vet hva jeg skal si. Jeg vil ikke gjennomføre noen abort på grunn av dette, men jeg vet at han vil det... Tenk om forholdet vårt ryker, og jeg må gå gjennom graviditeten alene? Eller om jeg tar abort, også må jeg leve resten av livet med det valget... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå. Jeg er så langt nede fra før grunnet våre utfordringer i forholdet, også nå må jeg mentalt forberede meg på en potensiell abort.. 

Anonymkode: 1282b...008

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar abort på grunn av hans ønske er det bare et tidsspørsmål før forholdet ryker uansett, så her er det bare å finne ut av hva du ønsker deg mest. Unge eller mann? Kan du vurdere å bestille time til parterapi? Og så fortelle ham både at du har gjort det og at du har blitt gravid. 

Hvis det er utelukket så foreslår jeg at du bare sier det når du selv har fått fordøyd nyheten.Og så, selv om han klikker eller presser på for abort - la ham også fordøye nyheten før du tar deg nær av noe av det hans sier. Når dere begge har tenkt gjennom saker og ting, så snakker dere en gang til. 

Husk at babyen kommer til å få to foreldre uansett om han går eller ikke. Du er ikke aleine i alt dette. 

Anonymkode: eb4ed...711

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du gikk ikke på prevensjon/dere brukte ikke dette, hadde sex og du ble overrasket fordi han kom inni deg? Man kan jo bli gravid uten at mannen kommer inni deg hvis man ikke bruker prevensjon. Det er jo begges ansvar! 

Anonymkode: 5692e...09e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke ønsker å bli gravid, så må en selvsagt bruke prevensjon. Å hoppe av i svingen er svært usikkert.

Anonymkode: bd55c...25a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde tatt abort også enten prøvd å fikse forholdet eller gått hvert til vårt. 

Anonymkode: 8a02b...14f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold som allerede skranker vil aldri bli bedre under graviditet eller med baby i hus dessverre..

Anonymkode: e5a83...142

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har hatt det ganske dårlig de siste to månedene. Før denne dårlige perioden begynte prøvde vi aktivt i fem måneder for å bli gravide, men ble aldri dette. Jeg har siden ikke gått på prevensjon, og dette vet han. Likevel kom han inni meg ved samleie for snart to uker siden... Jeg ble litt satt ut da han gjorde det, og han tok på seg ansvaret etter på. Likevel har han uttrykket at han vil vente med barn etter alt som har skjedd de siste to månedene. Vi trenger å jobbe med forholdet vårt først, noe som jeg absolutt er enig i. Men nå, så testet jeg positivt i dag tidlig. Jeg har ikke fortalt han noe enda, da jeg ikke vet hva jeg skal si. Jeg vil ikke gjennomføre noen abort på grunn av dette, men jeg vet at han vil det... Tenk om forholdet vårt ryker, og jeg må gå gjennom graviditeten alene? Eller om jeg tar abort, også må jeg leve resten av livet med det valget... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå. Jeg er så langt nede fra før grunnet våre utfordringer i forholdet, også nå må jeg mentalt forberede meg på en potensiell abort.. 

Anonymkode: 1282b...008

Ikke ødelegg livet til kjæresten din!! 

Anonymkode: 0d409...d88

AnonymBruker
Skrevet

Vi også hadde en tøff periode. Gikk ikke på prevensjon fordi jeg fikk beskjed om at jeg 90% sikkert ikke kunne bli gravid etter en graviditet utenfor livmor med operasjon (han visste også dette). Ble gravid, og da ting roet seg valgte vi å beholde til tross for utfordringene! Vi kom enda nærmere hverandre og lever nå som foreldre til verdens fineste unge på 15 måneder og er enda sammen. Er selvsagt problemer her og der som for absolutt alle, men er veldig glad jeg ikke tok abort. Det var egentlig uaktuelt fordi dette mest sannsynlig var min sjanse til å bli mamma! Ikke sikkert det fungerer for dere, mange klarer jo ikke komme gjennom den første tiden som foreldre (var veldig hardt, men det ble mye bedre til slutt) men tenk deg om veldig nøye. De fleste har tøffe perioder, nå må dere ta konsekvensen av at dere droppet prevensjon og snakke sammen. Han kan ikke tvinge deg til abort hvertfall! Men ønsker du å ta en abort, gjør du det. 

Anonymkode: cf925...739

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et forhold som allerede skranker vil aldri bli bedre under graviditet eller med baby i hus dessverre..

Jeg og samboer er et levende bevis på at dette utsagnet ikke alltid stemmer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg og samboer er et levende bevis på at dette utsagnet ikke alltid stemmer. 

Samme her.

Anonymkode: 4e8ea...81d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS.

Jeg er på en måte litt i samme situasjon som deg, kanskje.. Har vært sammen med mannen min i 8 år, og vi forsøkte å bli gravid i høst. Etter flere måneder ble jeg gravid, men mistet tidlig i svangerskapet. Min mann har de siste månedene slitt mye med angst og vil derfor vente med barn, og er faktisk ikke sikker på om han ønsker flere barn (vi har begge barn fra før, ingen sammen). 

Han vet selvsagt at jeg ikke bruker prevensjon, og likevel kom han inni meg. Jeg venter mensen om to dager, og er livredd for at jeg er gravid. Selv om jeg ønsker meg flere barn, er jeg usikker på hvor smart det er, situasjonen tatt i betraktning. Vi har gått i parterapi de siste månedene, da vi har blitt som fremmede for hverandre. Han har trukket seg så inn i seg selv pga angsten, og vi kommuniserer veldig dårlig for tiden. 

Nå går jeg rundt med klump i magen hele dagen, veksler mellom å være veldig trist og irritert. 

Du må fordøye denne nyheten, og så fortelle det til mannen. Snakk med en utenforstående, enten alene, eller som par. 

Lykke til!

Anonymkode: b7f34...6e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Håper du kødder 😅 hva med ts sitt liv? 

Ts, her er det bare du som vet hva som er riktig. Tar man risikoen med å komme inni noen når man vet at de ikke er på noe form for prevensjon får man jaggu tåle steken. 

En abort er nok tøff nok og invaderende i seg selv når man ønsker å utføre det. Å kreve at andre skal ta en abort bare fordi man plutselig synes det passer dårlig til tross for at man bevisst tok risikoen er helt bak mål. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være sikker på at han VIL at du skal ta abort? Kanskje han overrasker deg. Han har uttalt at han ønsker å jobbe med forholdet, som er et veldig positivt tegn. Alle må jobbe med forholdet, selv de som har vært gift i 40 år. En har aldri garantier for hva fremtiden bringer. 

Anonymkode: 82d7c...29e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ihvertfall ikke bedre hvis den ene presser den andre til abort, mot den sistes ønske.  

Ts må tenke: vil jeg ha barnet? Vil jeg ha det selv om partner ikke vil? 

For hvis hun blir presset til abort er forholdet over uansett, i løpet av forholdsvis kort tid. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

ødelegg livet? De vsr jo før problemene startet igang med å prøve da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...