Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det hele livet. Hatt mange bra opplevelser i livet men jeg føler at jeg generelt har mest av ganske negative og frastøtende energier. At folk innerst inne ikke liker meg. Uansett miljø jeg har vært i så føler jeg en avstand til andre. Jeg føler aldri noe fellesskap! Jeg er forsiktig med å tro på det alternative for det er mye farlig der, lett å bli hjernevasket og jeg har prøvd det. Men jeg tar meg i å føle på det likevel, at vi er født med energier rundt oss som avgjør hvem vi tiltrekker oss, hva slags økonomi vi får, hva vi føler om oss selv og hvordan livet generelt blir. Som om vi trakk noen kort da vi skulle velge liv. Jeg har tydeligvis fått "alenekortet" eller "avvist/unngåttkortet". Jeg føler at ingen liker meg. Jeg hater å gå tur i hjembyen min fordi jeg føler at folk slenger dritt når de kjører forbi. Alle jeg følte var venner før har gått videre med livet sitt og de har barndomsvennene som de fremdeles har sterkt bånd til. Det har ikke jeg. Jeg har alltid vært flyktig og følt på et visst fellsskap der jeg har vært, men så blir jeg fort glemt når vi ikke lenger er i samme miljø. Jeg føler virkelig at ingen liker meg. noen ganger er energien min veldig sterk kjenner jeg og da opplever jeg at folk vinker til meg, smiler mer også osv, men stort sett så føler jeg småsure blikk, at folk snakker dritt og at folk helst ikke vil ha meg med. Hvordan forandrer man energiene sine? 
er lei av å føle så avstand til folk? At jeg aldri får bånd til noen.

Anonymkode: 14fe8...806

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke forstår hva dette faktisk handler om, og skylder på «energier», kommer du til å ha det slik for alltid. Herregud.

Anonymkode: b3e66...690

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har hatt det hele livet. Hatt mange bra opplevelser i livet men jeg føler at jeg generelt har mest av ganske negative og frastøtende energier. At folk innerst inne ikke liker meg. Uansett miljø jeg har vært i så føler jeg en avstand til andre. Jeg føler aldri noe fellesskap! Jeg er forsiktig med å tro på det alternative for det er mye farlig der, lett å bli hjernevasket og jeg har prøvd det. Men jeg tar meg i å føle på det likevel, at vi er født med energier rundt oss som avgjør hvem vi tiltrekker oss, hva slags økonomi vi får, hva vi føler om oss selv og hvordan livet generelt blir. Som om vi trakk noen kort da vi skulle velge liv. Jeg har tydeligvis fått "alenekortet" eller "avvist/unngåttkortet". Jeg føler at ingen liker meg. Jeg hater å gå tur i hjembyen min fordi jeg føler at folk slenger dritt når de kjører forbi. Alle jeg følte var venner før har gått videre med livet sitt og de har barndomsvennene som de fremdeles har sterkt bånd til. Det har ikke jeg. Jeg har alltid vært flyktig og følt på et visst fellsskap der jeg har vært, men så blir jeg fort glemt når vi ikke lenger er i samme miljø. Jeg føler virkelig at ingen liker meg. noen ganger er energien min veldig sterk kjenner jeg og da opplever jeg at folk vinker til meg, smiler mer også osv, men stort sett så føler jeg småsure blikk, at folk snakker dritt og at folk helst ikke vil ha meg med. Hvordan forandrer man energiene sine? 
er lei av å føle så avstand til folk? At jeg aldri får bånd til noen.

Akkurat sånn har jeg det og 😕

Anonymkode: 20dcc...fd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge du ikke forstår hva dette faktisk handler om, og skylder på «energier», kommer du til å ha det slik for alltid. Herregud.

Anonymkode: b3e66...690

kan du skrive noe mer enn bare "herregud"? 
Hva er det det handler om?? Når jeg føler dette forfølger meg hele livet. Det er som et lokk som legger seg over meg og stenger for alt det positive. Det er ikke meningen at jeg skal ha venner, være likt. Jeg skal visst være ensom, misslikt og underdanig andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

kan du skrive noe mer enn bare "herregud"? 
Hva er det det handler om?? Når jeg føler dette forfølger meg hele livet. Det er som et lokk som legger seg over meg og stenger for alt det positive. Det er ikke meningen at jeg skal ha venner, være likt. Jeg skal visst være ensom, misslikt og underdanig andre.

Anonymkode: 3097f...b0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Akkurat sånn har jeg det og 😕

Anonymkode: 20dcc...fd9

Jeg også. Tenkt på psykolog, men vet ikke hvor jeg skulle ha begynt.  

Anonymkode: b2314...79c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også. Tenkt på psykolog, men vet ikke hvor jeg skulle ha begynt.  

Da mannen min døde så forsvant alle hans venner og felles venner. Stefamilien var som blåst bort.  Mine tidligere venner har jeg også klart å skremme bort.

AnonymBruker
Skrevet

å se slike videoer er veldig tidkrevende. Kan du heller forklare?
Jeg vil som sagt være forsiktig med å gå inn i slike teorier for det er lett å bli hjernevasket. 
Ellers sier jeg bare, helvetes følsomme sjel. Den får slutte å være så følsom og ødelegge for meg i kommende/nåværende liv. Høysensitivdritt. Forbanna høysensitivdritt. Drittsjel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drittsjel.

Forstår hva og hvordan du føler.

Jeg har lenge lurt på om det ikke finnes noen måte man kan bruke det der med høysensibilitet til noe positivt. Det jo bare ha noe positivt ved seg å være så vàr alle svingningene rundt seg, vel? Kan man på noen måter bruke den sensitiviteten, og oppnå en kontakt til andre mennesker på ett annet plan, hvis du forstår hva jeg mener.. 

Men jeg har ikke funnet noen strategi foreløpig dessverre.. 

Anonymkode: 683b7...c15

AnonymBruker
Skrevet

Ok, du skrev du ikke ville ha videoer så da lar jeg vær å poste flere nyttige.

Jeg skal forsøke å fatte meg kort og enkelt. Alle mennesker er traumatiserte i en eller annen grad, det er en naturlig del av å være menneske. 99,9 prosent av traumene kommer fra vår indre opplevelse av interaksjoner med verden og menneskene rundt oss da vi var små, det meste husker vi ikke en gang. Det er fullt mulig å løse opp i dette, det er ikke gjort over natten, likevel kan det gå ganske kjapt. Måten å gjøre det på er bevisst å være villig til å føle alle følelsene man har. Alt som skjer på innsiden, alt som ligger lagret fra tidligere tider på innsiden. Uten motstand. Lytte til alle disse delene, forstå beskjedene, forstå hva de tidligere versjonene av deg selv trengte, og gradvis ta nye valg på bakgrunn av informasjonen som blir delt med deg. Det nytter ikke å gå inn med motstand, man må vite at alle følelser er gyldig, det er en grunn til at deler av bevisstheten din føler det den føler, og når du lytter fra en stille væren av nysgjerrighet og omtenksomhet vil du forstå mer og mer. Og få livet ditt tilbake.

Det er verdt det. Det er faktisk ikke noe annet valg, feel it to heal it som de sier.

Anonymkode: 68844...747

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, du skrev du ikke ville ha videoer så da lar jeg vær å poste flere nyttige.

Jeg skal forsøke å fatte meg kort og enkelt. Alle mennesker er traumatiserte i en eller annen grad, det er en naturlig del av å være menneske. 99,9 prosent av traumene kommer fra vår indre opplevelse av interaksjoner med verden og menneskene rundt oss da vi var små, det meste husker vi ikke en gang. Det er fullt mulig å løse opp i dette, det er ikke gjort over natten, likevel kan det gå ganske kjapt. Måten å gjøre det på er bevisst å være villig til å føle alle følelsene man har. Alt som skjer på innsiden, alt som ligger lagret fra tidligere tider på innsiden. Uten motstand. Lytte til alle disse delene, forstå beskjedene, forstå hva de tidligere versjonene av deg selv trengte, og gradvis ta nye valg på bakgrunn av informasjonen som blir delt med deg. Det nytter ikke å gå inn med motstand, man må vite at alle følelser er gyldig, det er en grunn til at deler av bevisstheten din føler det den føler, og når du lytter fra en stille væren av nysgjerrighet og omtenksomhet vil du forstå mer og mer. Og få livet ditt tilbake.

Det er verdt det. Det er faktisk ikke noe annet valg, feel it to heal it som de sier.

ok, takk, men jeg føler jo det jeg føler. Altså følelsene er der så jeg ser ikke meningen i dette. 
Jeg irriterer meg over frykt. Det må isåfall være moren som er mye av grunnen her. Viktigste jeg lærte i livet var å være redd for ting. Redd og alvorlig over alt annet. Eneste som skjer da er at folk ikke gidder å bruke tid med deg lenger eller synes du er teit som begrenser deg selv med mye frykt. 
Jeg tror jeg kanskje bare må provosere vettet av folk da, for det virker som at mange blir provosert av den jeg egentlig er. derfor blir jeg heller trykket ned slik at jeg ikke skal tørre å gjøre så mye ut av meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ok, takk, men jeg føler jo det jeg føler. Altså følelsene er der så jeg ser ikke meningen i dette. 
Jeg irriterer meg over frykt. Det må isåfall være moren som er mye av grunnen her. Viktigste jeg lærte i livet var å være redd for ting. Redd og alvorlig over alt annet. Eneste som skjer da er at folk ikke gidder å bruke tid med deg lenger eller synes du er teit som begrenser deg selv med mye frykt. 
Jeg tror jeg kanskje bare må provosere vettet av folk da, for det virker som at mange blir provosert av den jeg egentlig er. derfor blir jeg heller trykket ned slik at jeg ikke skal tørre å gjøre så mye ut av meg.

Det er forskjell på å begynne å være klar over at man har følelser på innsiden, til å velge å møte dem bevisst. Du skriver "jeg irriterer meg over frykt". Det er motstand. Og dette er lagvis, vi har hundrevis av deler invendig. Kanskje du da først må jobbe med den delen av deg som er irritert. Deretter kan du jobbe med delene av deg som føler frykt.

Og det kan ta tid før delene blir trygg på at du ønsker dem vel. Du kan ikke gå inn i arbeidet med en holdning om at nå gjør jeg dette for at følelsen skal forsvinne. Da vil den ikke slippe eller møte opp, fordi du møter den med avsky. Du må se at hver følelse er et barn som trenger din hjelp og kjærlighet, du må ha tålmodighet og trygghet på at de ikke vil deg vondt heller, det eneste de ville var å overleve. Alle delene er deg - det er dette å lære å elske seg selv betyr i praksis. Å være i stand til å lytte til alle deler av seg selv, også de vonde, den som er skamfull, den som hater, den som er frossen av angst, den som er voldelig, den som er druknet i sorg, osv.

Det finnes såklart hjelp man kan få, eller man kan gjøre prosessen alene. Det er etterhvert flere gode ressurser på dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som heter stengte og frastøtende energier! Energi er evnen til å gjøre arbeid. Det har ingen ting med hva du føler å gjøre!!!! Vi er heller ikke født med energier rundt oss som bestemmer hvem vi er!!! Om du tror det. Greit, men ikke presenter det som en fasit. Det er nærmere humbug og overtro.

Men for all del, om du ønsker å tro at du har trukket kort du ikke kommer deg ut av. Kjør på

Anonymkode: dfaec...be6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...