AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Har maxi cosi pebble plus og maxi cosi pearl. Får ikke til å bestemme oss for bil. Jeg vil helst ikke ha bmw, audi og mercedes. Er suver generelt dyre sammenlignet med andre biler? Mannen er veldig ubesluttsom. Han vil ha fancy bil. I det ene øyeblikket vil han ha én bil, den har stoor plass sier han. Og så plutselig vil han ha en annen bil, den første har plutselig ikke god plass allikevel da, denne derimot....... sånn går dagene .... Det med helning mener han bare er tull, "du leser for mye". Så jeg vil gjerne vite hvilke konkrete biler de to setene passer og har bra helning i. Istedet for å se på masse biler, prøve setene og styre masse. En annen ting jeg er opptatt av er at den ikke bør være svæær. Har en 5 år gammel bmw stasjonsvogn nå, 3serie, jeg blir aldri vant med hvor svær den føles å parkere, rygge med osv. Anonymkode: d18ae...096
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Må jo være mye enklere å kjøpe den bilen man har lyst på, og heller kjøpe nye stoler. Regner med dere har råd til det når dere først skal ha ny bil.. Anonymkode: 5433a...1d0 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Må jo være mye enklere å kjøpe den bilen man har lyst på, og heller kjøpe nye stoler. Regner med dere har råd til det når dere først skal ha ny bil.. Anonymkode: 5433a...1d0 Det er ikke så nøye hvilken bil det blir. Mannen vil at bilen skal se bra ut, jeg vil at den skal ha nok plass uten å være gigantisk. Vil ha råd om bil uansett, gjerne fra noen som har de nevnte setene. maks pris ca 250 000,- Anonymkode: d18ae...096
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Uansett hvilken bil vi velger blir det jo styr og prøving med nye barneseter og. Så hvorfor ikke høre utifra de setene vi har Anonymkode: d18ae...096
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Helning bestemmes ikke av bilen. Dette justerer du jo på setene. Anonymkode: af69a...d74
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Det er vel setene i bilen som bestemmer om bilstolene passer? Det skal være en viss prosent helning i bilstolen, noen biler har seter som gjør at det blir for bratt f.eks AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helning bestemmes ikke av bilen. Dette justerer du jo på setene. Anonymkode: af69a...d74 Anonymkode: d18ae...096
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel setene i bilen som bestemmer om bilstolene passer? Det skal være en viss prosent helning i bilstolen, noen biler har seter som gjør at det blir for bratt f.eks Anonymkode: d18ae...096 Alle seter jeg har brukt på mine barn har passet i alle biler. Helning justerer du når du monterer barnesetet. Jeg har harr med isofix hvor de kan justeres med å dra ut en bøyle eller ved å trykke på en knapp på noen seter. De belte monterte justeres ved å vippe sete til ønsket vinkel før beltet strammes og festes. Anonymkode: af69a...d74
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Vi har samme seter som du har, to barn. Vi har Nissan Leaf, funker helt supert. Anonymkode: 13642...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle seter jeg har brukt på mine barn har passet i alle biler. Helning justerer du når du monterer barnesetet. Jeg har harr med isofix hvor de kan justeres med å dra ut en bøyle eller ved å trykke på en knapp på noen seter. De belte monterte justeres ved å vippe sete til ønsket vinkel før beltet strammes og festes. Anonymkode: af69a...d74 "En isofixstol har også mindre fleksibilitet i forhold til helningen på stolen ved montering. Det vil si at helningen bestemmes av hvor mye helning stolen i seg selv er bygd med, i kombinasjon med hvordan isofixpunktene i din bil er satt og hvor bratte eller flate seter du har i bilen. Det vil si at man også her må måle helningen før man kjøper stolen. Som et eksempel: har du et barn på to år, som absolutt ikke bør ha noe mer enn maks 30 graders helning, så er det dumt å kjøpe en stol som i din bil gir 25-40 graders helning. Da bør du heller velge en stol som for eksempel har 15-35 graders helning i din bil " Anonymkode: d18ae...096
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 Fornøyd med vår Skoda octavia som familiebil 😊 god plass i bagasjen og synes bilen er litt tøff utseendemessig. Men det er jo smak og behag da 😅 ingen problem med maxi cosi baby, recaro zero i size og axkid minikid som bakovervendt bilstol. Anonymkode: 91b7a...146
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 Jeg er til ingen hjelp, vi kjøpte saab 9-5. Vi måtte ha stasjonsvogn der det var plass til to bakovervendte barneseter og samtidig plass til mann på 1,90 foran. Det begrenser bilsøket mer enn man kanskje tror. Skoda superb er også alternativ, volvo v90, en modell fra ford, husker ikke hvilken... Ellers må man kjøpe suv men de er igjen dyrere. Anonymkode: f304f...6ef
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Mg zs ev. El suv Anonymkode: 9cba6...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå