Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har hatt spontan abort 2 ganger før med flere års mellomrom. Første gang i uke 7, da kom det brått med sterke kramper, så ingen tvil om hva som skjedde. Andre gang var i fjor, da var jeg i uke 5, da kjente jeg stikkinger i magen hele dagen til jeg på kvelden begynte å blø smått, men da var jeg veldig usikker på om det i det hele tatt var en spontan abort, noe jeg på natten skjønte det var. 

Nå er jeg gravid igjen, og litt ømhet i magen er greit, men med en gang jeg kjenner noe mer så blir jeg bekymret. Er knapt 4 uker på vei, så veldig tidlig enda. 

Noen som har noen beroligende ord? 🙈 

Anonymkode: 636fb...0d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folkens. Dette er ett seriøst tema, så vær så snill og ikke trolle nå - om noen skal finne på det. Varsel på forhånd.

TS er helt seriøs.

Anonymkode: 6e941...2f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen kontroll over dette. Forsøk å la tankene gli forbi, ihvertfall ikke la deg selv dyrke dem. Hold deg opptatt med masse annet fremover, så går tida fram til 2. trimester litt kjappere :) 

Anonymkode: 7075c...317

AnonymBruker
Skrevet

Forstår angsten, jeg brukte sjekket denne linken ofte, fant den beroligende.

https://datayze.com/miscarriage-chart

ellers er det bare å prøve å fylle dagene så er du plutselig i 2. trimester 😊

Anonymkode: 1aa5c...318

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at du bør ikke kontrollere med strimmeltester noe mer, jeg gjorde det og ble litt stressa når streken ble litt svakere. Blodprøver viste uansett en strålende økning (ble tatt fordi jeg også hadde litt blødnkng)

Anonymkode: 1aa5c...318

Skrevet

Utrolig vondt å gå slik som du gjør nå, vært der selv!

For meg hjalp det å ta ultralyd i uke 6, jordmor sa at hvis en kunne se hjertet banke da, så var det veldig liten sjanse for å miste ❤

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for gode ord ❤

Jeg tenker litt på når man skal kontakte lege. Føler liksom ikke det er noe vits i det før det har gått noen uker og man er mer sikker. 

Hva anbefaler dere? 😊

Anonymkode: 636fb...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet selv i uke 7 i MA (ble ikke oppdaget før i uke 10). Jeg er nå 7+1, og var til legen tidligere i uken. Fikk tilbud om TUL fordi jeg mistet sist. Jeg syns det var veldig betryggende å ha noen å snakke med, for det er ikke til å legge skjul på at det er tøft for psyken for å bli gravid på nytt (for meg vertfall). Vi bestemte oss for å ikke ta første svangerskapskontroll når jeg var hos legen nå, og vente til etter TUL. Dette for at jeg er redd for å miste igjen og ønsker å vite at fosteret lever før vi setter igang med kontroller. 

Anonymkode: 495e6...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...