AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Jeg var 6+6 i går, og bestilte time til TUL hos gynekolog fordi jeg hadde hatt lys brun utflod i fem dager. Like før timen hos gynekologen blødde jeg ferskt, med en klump. Ble derfor veldig overrasket da jeg både fikk se og høre hjerteslag hos gynekologen. Hun kunne ikke svare på hvor blodet kom fra, og så ingen pågående blødning i livmoren. Teorien var en mulig infeksjon, evt en tvilling som gikk til grunne. Hun virket ikke bekymret, og sa det var et godt tegn at hjertet slår. Etter besøket hos gynekologen har det bare fortsatt å blø friskt, omtrent som ved menstruasjon, med en klump/koagel til. Har også menssmerter, og føler meg ganske sikker på at dette ikke går veien... Skal ta ny HCG-test over helgen for å se om verdiene har sunket. Er det noen som har opplevd noe lignende og har erfaringer å dele? Anonymkode: 2f325...8a4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Jepp, endte i MA. Men så målte gynekologen embryoet til å være to uker yngre enn det faktisk var, så skjønte fort at ting ikke stemte selv med påvist hjertelyd. Anonymkode: 165cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Takk for svar! Ble satt tilbake én uke selv, til 5+6. Fant du det ut ved å ta HCG? Kom det ut av seg selv etter hvert, eller måtte det fremprovoseres? - ts Anonymkode: 2f325...8a4
Wilma89 Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Har en venninne som blødde som du beskriver. Hun var overbevist om at det vas SA, men hun har nå en frisk 1-åring 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for svar! Ble satt tilbake én uke selv, til 5+6. Fant du det ut ved å ta HCG? Kom det ut av seg selv etter hvert, eller måtte det fremprovoseres? - ts Anonymkode: 2f325...8a4 Merket at noe var galt når jeg blødde litt hver dag fra uke fem, og var hos gynekolog for å sjekke tre ganger. Første gangen var det fosteranlegg, andre gangen hjerteaksjon, mens tredje var det ingen hjerteaksjon. Da målte jeg hcg på sykehuset opp mot en tilfeldig hcg-prøve jeg hadde hatt noen dager før hos fastlegen, og det var ingen endring i nivået da. Gynekologen fastslo derfor missed abortion, så fikk jeg piller for å få det ut. Anonymkode: 165cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Ja! Men eg hadde forliggande morkake. Blødde masse koagler fram til uke 12. Lite smerter. Barnet er 2 år nå. Anonymkode: 41fb7...b78
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Ble satt tilbake én uke selv, til 5+6. Fant du det ut ved å ta HCG? Kom det ut av seg selv etter hvert, eller måtte det fremprovoseres? - ts Anonymkode: 2f325...8a4 Da sier det seg selv at dette er en spontanabort. Anonymkode: c6929...671
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Siden du ble satt såpass lang tilbake ser det dessverre dårlig ut 😔 Dersom du er sikker på eggløsning da. Når det er sagt blødde jeg gjennom hele 1.trimester, nesten hver dag. Mest brun og lyserødt, men også et par-tre større blødninger. Dette skyldes er lite hematom som først ble påvist på ul i uke 8 ellerno. Anonymkode: b4a66...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da sier det seg selv at dette er en spontanabort. Anonymkode: c6929...671 Fordi jeg ble satt tilbake, tenker du? Tror jo det jeg også, men synes det er så rart at gynekologen var null bekymret og ikke så noen blødning fra livmoren. Anonymkode: 2f325...8a4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Jeg har to SA og to MA bak meg, men den gangen jeg VIRKRLIG blødde, og det som en foss, gikk det bra. Finnes liksom ikke noen fasit. Man må bare bite tenna sammen, og vente og se. Dessverre. Anonymkode: e0775...2cb
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Når du settes tilbake med en uke så tidlig, vil nok svangerskapet mest sannsynlig gå til grunne, iallfall hvis du er helt sikker på befruktning. Du kan jo ha hatt eggløsning senere, og at du derfor er en uke kortere på vei. Anonymkode: 086e7...f07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå