carinaholly Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hei.. Første fødselen min har vært så dramatisk, har hatt det verste grav av revning, operasjon etter fødsel, masse plager osv. Legene skrev da at jeg kan få keisersnitt til neste fødsel, hvis jeg ønsker. Nå er jeg gravid etter 3 og halvt år, og etter lang samtale med Ahus har bestemt meg å føde vanlig! Nå nærmer det seg fødsel, er i uke 38+ Og tenker ofte om det var dumt å si nei til keisersnitt. Jeg er så redd at alt skal gå galt denne gangen også, trenger trøste ord fra dere som har hatt en god andregangsfødsel 🥺 Jeg er allerede sliten av lite søvn, bekken og ryggplager, har så lite energi. Så dette skremmer meg også i tillegg, om hvordan jeg skal takle dette.
Erosrose Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Jeg føler med deg. Hadde en traumatisk første gangs fødsel selv... Styrtfødsel uten noen form for smertestillende, og revning. Jeg var også på samtale å bestemte å føde vanlig. De forklarer at vevet er nå strukket en gang, så det går sannsynligvis lettere denne gangen. Er i uke 36 nå.. Det kommer nok til å gå veldig fint, og jeg skjønner du gruer deg. ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Hadde en jævlig første fødsel, mens barn nr 2 kom ut 13 minutt etter pressingen startet, og ikke en eneste rift. Fantastisk å få en sånn opplevelse. Helsepersonell sier at fødsel nr 2 som oftest er «enkel». Anonymkode: 62b48...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Hadde også en vond fødsel med nr 1. Tok et døgn, hun satt fast og jeg måtte klippes. Kunne ikke sitte på en måned og hadde det generelt vondt lenge etterpå. Nr 2 gikk lett som en plett! Anonymkode: efd97...e9a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Fødte nettopp nr 2 i går og var redd slik du er. Men jeg fikk epidural, noe som gjorde hele åpningsfasen til en drøm, og fra jeg fikk helt overkommelige pressrier så var babyen ute på 12 minutter. Jeg ble klippet men kjente ingenting og stingene gjør ikke vondt i det hele tatt denne gangen, noe de gjorde første gang. Første gang måtte jeg ha hjelp til å få ut babyen og revnet i vinkel og klarte såvidt å gå på en uke etterpå. Mens denne gangen var det mye enklere 😊 Anonymkode: e7fb5...afa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte nettopp nr 2 i går og var redd slik du er. Men jeg fikk epidural, noe som gjorde hele åpningsfasen til en drøm, og fra jeg fikk helt overkommelige pressrier så var babyen ute på 12 minutter. Jeg ble klippet men kjente ingenting og stingene gjør ikke vondt i det hele tatt denne gangen, noe de gjorde første gang. Første gang måtte jeg ha hjelp til å få ut babyen og revnet i vinkel og klarte såvidt å gå på en uke etterpå. Mens denne gangen var det mye enklere 😊 Anonymkode: e7fb5...afa Gratulerer masse!🥰 så fint å høre at det har gått bra. Håper det skal gå den veien for meg også Anonymkode: 32e19...158
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde også en vond fødsel med nr 1. Tok et døgn, hun satt fast og jeg måtte klippes. Kunne ikke sitte på en måned og hadde det generelt vondt lenge etterpå. Nr 2 gikk lett som en plett! Anonymkode: efd97...e9a Veldig trøstende å høre, takk! Anonymkode: 32e19...158
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Generalisert virker det som det store flertallet av de jeg kjenner hadde en lettere fødsel nr 2 enn første gang. Masse lykke til!!! Og ikke minst gratulerer med at du snart får en liten en 😊😊😊 Anonymkode: ae402...206
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Har du bestemt sykehus alt? Kanskje søke Ullevål, som er best i landet ift til revning, pga de praktiserer «finske grepet» - eller å massere barnet ut på slutten, mellom riene. Jeg hadde to greie fødsler, sånn egentlig, korte, uten revning, Men alikevel stor forskjell, ikke at fødsel nr to var mindre vondt, det tror jeg egentlig ikke. Men utdrivingsfase var mye kortere, tok mye mindre tid, vi snakker to presserier - pluss at jordmor ba meg å vente der, pga det jeg beskrev lengre oppe. Jeg hadde også en operasjon imellom mine to fødsler, bihule/neseoperasjon, ikke utseende på nesa men funksjon, tiden etter den operasjon var så smertefull, at jeg skjønte på en måte at fødsel ikke er så ille, sammenliknet med mye annet. Altså, jeg skriver jo det fordi jeg håper det hjelper, men hvem vet. 😅 Anonymkode: 20a7d...6c6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Generalisert virker det som det store flertallet av de jeg kjenner hadde en lettere fødsel nr 2 enn første gang. Masse lykke til!!! Og ikke minst gratulerer med at du snart får en liten en 😊😊😊 Anonymkode: ae402...206 Ja ikke sant, har også hørt mange ganger at fødsel nr 2 er lettere, er akkurat derfor jeg valgte vanlig fødsel. Takk skal du ha 🥰 Anonymkode: 32e19...158 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bestemt sykehus alt? Kanskje søke Ullevål, som er best i landet ift til revning, pga de praktiserer «finske grepet» - eller å massere barnet ut på slutten, mellom riene. Jeg hadde to greie fødsler, sånn egentlig, korte, uten revning, Men alikevel stor forskjell, ikke at fødsel nr to var mindre vondt, det tror jeg egentlig ikke. Men utdrivingsfase var mye kortere, tok mye mindre tid, vi snakker to presserier - pluss at jordmor ba meg å vente der, pga det jeg beskrev lengre oppe. Jeg hadde også en operasjon imellom mine to fødsler, bihule/neseoperasjon, ikke utseende på nesa men funksjon, tiden etter den operasjon var så smertefull, at jeg skjønte på en måte at fødsel ikke er så ille, sammenliknet med mye annet. Altså, jeg skriver jo det fordi jeg håper det hjelper, men hvem vet. 😅 Anonymkode: 20a7d...6c6 Tenkte også Ullevål i begynnelsen, men ble Ahus likevel, denne gangen også, siden de kjenner til historien min, og har lovet å passe på 😄 Så jeg stoler på dem, og får se hvordan fet går. Takk for svar🥰 Anonymkode: 32e19...158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå