Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det var  beste tiden å være gravid, og hjemme i permisjonen nå under koronatiden 😄

(mener ikke at jeg er glad for korona!) 

Det er bare deilig å ikke tenke at jeg blir glipt av alt.
Venner  som maser og vil treffes, familien som vil på besøk (når du ikke orker å reise deg opp fra senga engang, og har masse plager) 

Hva tenker dere? Hvordan går det  med dere som er gravide og er i permisjonen?

Anonymkode: af89b...c83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er gravid nå, helt i slutten omtrent.. må si at det har vært fantastisk å være gravid nå!

Føler jeg ikke har gått glipp av noe! I tilegg har jeg vært dårlig så har vært mye hjemme uansett.

angrer ikke ett sekund på st vi valgte denne tiden.

Etter fødsel så kommer jeg til å treffe andre i barsel, er ikke redd for det ,så blir ikke isolert :)

Anonymkode: 4e711...050

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå og håper innreise fortsatt blir begrenset slik at jeg slipper plagsomt besøk av svigers i sommer. Har termin til høsten, og har gitt klar beskjed om at besøk i tredje trimester er utelukket. Jeg har hjemmekontor og skal ikke ta vaksinen siden den ikke er anbefalt for gravide. Da får andre bare innrette seg.

Anonymkode: fcf2b...ef5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. 

Har tenkt at dette hadde vært beste året for å være høygravid, eller ha spedbarn. Dersom jeg kunne velge. 

Alle er jo bare hjemme uansett. 

Anonymkode: 258cd...993

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat ferdig med å være gravid da koronaen kom til landet, men det hadde passet meg også bra å gå gravid denne tiden. Jeg var så plaget av kvalme og oppkast at jeg gjorde ikke noe som helst sosialt uansett. I permisjonen syns jeg det har vært litt kjipt. Jeg har savnet familie, inkludert svigermor, og venner, særlig den perioden alt var helt stengt i fjor. Og jeg savnet barseltreff, å reise til den pensjonerte tanten min i en annen kommune eller til ei venninne som også var i permisjon samtidig. Men det er luksusproblemer, alt i alt har jeg hatt en fin permisjonstid. 

Anonymkode: 1710e...52f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå vært i permisjon i 10 mnd med min baby i en kommune med mye smitte. Familie bor andre steder i landet. Synes det har vært utrolig kjipt og alt annet enn det jeg så for meg. Ikke er det barselgrupper, ingen babysang eller annet å drive på med. Har vært utrolig kjedelig og vanskelig å ikke kunne ha besk eller gå på besk uten å være redd for smitte. 

Anonymkode: 55c81...0e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann kan jeg nevne at det er svært sårt å ikke få være med som i et normalt svangerskap, mpt kontroller. Kommer an på hvor du bor hen da, og om du og han bryr dere.

Anonymkode: 273b2...576

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Gravid. Savner familien🙂 jeg er ikke så syk, og liker å dele gleder med dem. Derfor er det sårt for meg. Desverre så har vi ikke så mye kontakt av andre grunner enn korona, korona var bare er påskudd tilå ikke treffes🙄

Anonymkode: 9a140...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Gravid i uke 27.

Vært deilig å ha hjemmekontor for å si det sånn 😅 ellers føler jeg verken for eller imot på noe måte 🤷🏼‍♀️ var gravid i 2016 også. 

Anonymkode: 88292...510

AnonymBruker
Skrevet

Fødte for to uker siden og så frem til en rolig permisjon med lite besøk. Ville gjerne ha tid og fred til å komme meg etter tøff fødsel og bli kjent med babyen og finne rutiner uten forstyrrelser, og tenkte at corona ville gjøre at det skjedde naturlig. Den gang ei. Familiemedlemmer maser som bare det for å treffe den lille, og de blir sure når vi sier nei. Helt utrolig. 

Anonymkode: 90ab1...6f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 10 mnd siden og synes permisjonen har vært veldig tung. Ingen barselgruppe, lite sammenkomster med venner og familie. Barnet mitt har heller ikke fått omgås med jevnaldrende. 

Anonymkode: fb302...e78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også det har vært helt greit å være gravid under korona og uansett ikke gå glipp av noe. Men ble sykemeldt pga vond bekkenløsning og bor i en av de strengeste kommunene så de siste månedene har vært veldig lange og ensomme. Håper at permisjonstiden blir bedre! 

Anonymkode: d5bd4...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...