Gå til innhold

Elsker du barnet ditt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker du barnet ditt like høyt som voksent enn når det var barn? For meg kan det virke som at foreldre elsker barna sine på det høyeste når de er små men når barnet er blitt voksen elsker de det ikke like høyt. 

Hvor ærlig klarer du å være når du svarer? 

Anonymkode: 4b2f0...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er snart 21, ble student og flyttet til studiested ca 130 mil unna høsten 2019. Vet ikke om du beregner ham som voksen, siden han fremdeles er hjemme skoleferier og slikt og har rommet sitt her enda. Men uansett: jeg elsker ham like høyt som da han var en liten gutt. Det samme gjelder min datter på snart 17. Jeg føler også at mine foreldre er like glad i meg og søsknene mine nå som da vi var barn, vi er nå fra 37-47 år gamle. 

Beskytterinstinktet er like sterkt som da de var små; feks plager det meg veldig at dattera min IKKE kommer til å få koronavaksine i denne omgang siden hun er under 18. Det føles feil at jeg som mor 'beskytter meg' ved å ta vaksine som ungen min er avskåret fra å få (selv om jeg skjønner grunnen). 

Anonymkode: 3ba7a...d7a

Skrevet

Jeg er minst like glad i datteren min nå som hun er 15 som da hun var liten! 

Jeg har tre stebarn som alle er over 20, eldste var 6 da jeg ble kjent med dem. Jeg er på INGEN måte mindre glad i dem nå enn da de var små. Vil nesten heller si motsatt. De er flotte, unge mennesker jeg er utrolig glad i. Kjærligheten endrer seg jo fra de er små til de er voksne og selvstendige, men mindre glad i? Definitivt ikke! 

• Liker 2
Skrevet

Mer glad i 18 åringen min enn meg selv, kjærligheten er like intens som da han var liten. Har en slags dyp sorg fordi vi ikke er like nær lenger som da, og at han løsriver seg. Naturlig, jeg vet,  men like fullt veldig sårt at han ikke "trenger oss" like mye. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...