Gjest Gamle Alex Skrevet 1. september 2005 #1 Skrevet 1. september 2005 Jeg har brukt KG i mange år litt til og fra. Tok meg en liten pause for en stund siden og kom tilbake for et par uker siden og må si jeg er veldig skuffet over det nye forumet. Det som ødelegger det for meg er dette nye " Supermedlem" opplegget hvor det koster for og få en spesiell status her inne. Før så holdt det og være en aktiv medlemm og det kom ann på hvor mange innlegg man skrev, nå må vi betale eller så får vi ikke de samme tilgangene som andre. Jeg skjønner at det koster og drive et forum men andre klarer seg på reklame, pop ups etc.. Hvorfor får ikke moderatorene betalt nå? Jeg er fullstendig klar over at jeg bare kan la være og bruke KG ( som jeg er sikker på at mange kommer og si)men jeg synes det er trist at et forum som har vært en så stor del av min hverdag nå ikke lenger føles som " hjemme"
Mrs. K Skrevet 1. september 2005 #2 Skrevet 1. september 2005 Det med en spesiell status er ikke viktig for meg. Jeg er supermedlem fordi jeg synes at det er fint å kunne legge inn bilder i dagboken min. Flere har sikkert også kjøpt seg supermedlemskap for å kunne blogge og ikke for å kunne bestemme status selv.
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. september 2005 #3 Skrevet 1. september 2005 Det med en spesiell status er ikke viktig for meg. Jeg er supermedlem fordi jeg synes at det er fint å kunne legge inn bilder i dagboken min. Flere har sikkert også kjøpt seg supermedlemskap for å kunne blogge og ikke for å kunne bestemme status selv. ← Poenger er vel heller at før kunne alle gjøre det samme uten at det kostet noe
Arkana Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 (endret) Poenger er vel heller at før kunne alle gjøre det samme uten at det kostet noe ← Jeg er helt enig med deg, synes ikke noe om å dele medlemmene opp på denne måten. Jeg synes gamle KG var mye bedre. Og alt var jo ikke i orden med en gang heller, fordeler som eget album ble jo plutselig endret fra at alle kunne ha det til bare supermedlemmer. De som hadde egne titler og ikke var supermedlemmer mistet dette osv Og supermedlemmer har eget forum, hva er poenget med det? Jeg føler litt at de prøver å gjøre vanlig medlemskap så lite attraktivt som mulig, for at flere skal betale. Det er ikke summen det kommer an på, alle har råd til supermedlemskap, det er selve tanken bak. Endret 1. september 2005 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #5 Skrevet 1. september 2005 Ikke bare har de eksklusive fordeler og eget forum.... KG har arrangert konkurranse der KUN supermedlemmer kunne være med ved å kjøpe medlemsskap i tolv måneder. Dessuten, med nye KG, er en haug særdeles praktiske funksjoner dessverre borte nå. Jeg er også utrolig skuffet over forandringene. Forandringer er som regel til det bedre, men ikke i dette tilfellet. Leyla, i.i
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #6 Skrevet 1. september 2005 Syns også det tok litt tid å bli vandt med det nye KG men etter en stund så er det helt greit. De tingene som ikke var på plass jobbes det jo fremdeles med etter som jeg har skjønt Og konkurransen om sydenturen for de som oppgraderte seg til Supermedlem er jo avlyst så den veldige store forskjellen er det vel ikke foruten dette med bilder og blogg. Selv ble jeg supermedlem for å støtte KG med noen kroner - ikke pga statusen
nessi Skrevet 1. september 2005 #7 Skrevet 1. september 2005 Selv ble jeg supermedlem for å støtte KG med noen kroner - ikke pga statusen ←
Arkana Skrevet 1. september 2005 #8 Skrevet 1. september 2005 Selv ble jeg supermedlem for å støtte KG med noen kroner - ikke pga statusen ← Da kunne man jo enkelt gjøre bidraget helt frivillig, oppfordre folk til å gi noen kroner til KG, men uten tvang eller lokke med ekstra fordeler, det finnes nettsteder som gjør det på den måten.
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. september 2005 #10 Skrevet 1. september 2005 Da kunne man jo enkelt gjøre bidraget helt frivillig, oppfordre folk til å gi noen kroner til KG, men uten tvang eller lokke med ekstra fordeler, det finnes nettsteder som gjør det på den måten. ← Helt enig Det er ikke statusen som plager meg, som du ser er jeg nybegynner og jeg har vært medlem i mange år, jeg blåser i antall innlegg etc , men det er det at de som betaler for andre mulighet en de som ikke gjør det. Uansett hvor lenge man har vært medlem
Gjest Homer Simpson Skrevet 1. september 2005 #11 Skrevet 1. september 2005 (endret) Betale for en reklamefri KG, hadde det vært mulig? Slik som nettavisen gjør det. Jada, jeg vet man kan fjerne det gratis, men for de som vil støtte. Endret 1. september 2005 av Homer Simpson
Gjest Emera Skrevet 1. september 2005 #12 Skrevet 1. september 2005 Jeg er heller ikke helt komfortabel med supermedlemsopplegget. Ikke at det er noe jeg direkte plages med, men jeg synes det er litt... ja... rart. Ser jo at noen ikke-supermedlemmer av og til glemmer seg og legger inn bilde eller lignende i signaturen sin, men da er moderator kjapt ute med å moderere, for det er jo ikke lov, må vite... Det blir bare for dumt, synes jeg. Og så dette egne forumet for supermedlemmer. Jeg var medlem av et annet nettforum en liten stund, synte det så hyggelig ut. Til jeg oppdaget at man måtte søke om å få komme inne i nesten alle forumene. Noen av forumene måtte man inviteres spesielt for å få tillatelse til å gå inn i... Det var omtrent som en slags frimurerlosje på nett... Da sluttet jeg raskt. Derfor ble jeg litt skuffet da jeg så det samme skje her på KG, om enn i mye mindre grad. Men som sagt, det plager meg ikke så voldsomt, jeg koser meg her fordet!
vilde Skrevet 1. september 2005 #13 Skrevet 1. september 2005 Det er vel meningen å kunne tjene litt penger dette også da:) Nå er det vel ikke snakk om så mange kronene dette koster, og såvidt som jeg har forstått er det snakk om å prøve ut konseptet, altså om folk er villige til å betale noen kroner for å få mer funksjonalitet osv. Det vil nok komme mer og mer betalingstjenester i en form som dette overalt på webben etterhvert. Men det som faktisk ALLTID skjer når et nettsted legger om struktur, innhold og konsept er at folk er misfornøyde med engang, og etterhvert går det seg til!
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2005 #14 Skrevet 1. september 2005 Jeg syns ikke det gjør noe å betale litt for å være supermedlem - jeg gjør det heller ikke for at jeg syns disse ekstra funksjonene er så viktige - men jeg hadde lyst til å prøve. Var heller ikke så veldig fornøyd med nye Kg når det først åpnet, men nå syns jeg det er helt greit. Har nesten glemt hvordan det var før allerede!
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #15 Skrevet 1. september 2005 Jeg som var så sur på nye forumet, hadde nok blitt sur, hadde det blitt byttet tilbake igjen :D Det går så bra atte, gamla!
Blomsterenka Skrevet 2. september 2005 #16 Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg kjenner meg heller ikke igjen her men har ikke fulgt med heller... Hva går den nye supermedlems-ordninga ut på? At man kun kan lage eget fotoalbum som supermedlem, eller holdes vi ikke-betalere utenfor andre rettigheter også??? Kanskje bytte forum... Endret 2. september 2005 av Olga
Gjest Madeline Skrevet 2. september 2005 #17 Skrevet 2. september 2005 Hva går den nye supermedlems-ordninga ut på? At man kun kan lage eget fotoalbum som supermedlem, eller holdes vi ikke-betalere utenfor andre rettigheter også??? Jeg har sakset dette fra rettighetene til supermedlemmene: Kan bestemme sin egen tittel (ta kontakt med Hege for å endre) kan legge bilder i innlegg (laste opp) kan legge bilder i signatur kan legge vedlegg i innlegg (laste opp) kan opprette eget album (offentlig eller privat) har 5000 kb til opplastning i galleriet, blogg og innlegg (normal 500) kan sende epostkort i galleriet kan laste opp inntil fem bilder samtidig i galleriet kan slette egne bilder i galleriet kan ha bilde i tillegg til avatar i profilen (200*200) 100 kb kan legge vedlegg ved pm kan sende epost til hverandre gjennom forumet (uten å få oppgitt epsotadressen) kan sende pm til 5 brukere samtidig kan lagre 300 pm, normalt 50 kan slette egne poster tilgang til eget forum kun for supermedlemmene kan opprette og redigere egen blogg (utvidet dagbok) med mange funksjoner. Du kan velge om andre skal kunne lese din blogg, hvilke innholdsbokser du vil ha, og om andre skal få kommentere i den. I bloggen kan du også legge inn bilder, egne linker mm. Du velger selv hvilke andre som skal få lese bloggen din. får spesielle tilbud med gode rabatter fra kvinnerettede nettbutikker i supermedlemmenes eget forum.
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #18 Skrevet 2. september 2005 Har vendt meg til forumet nå, merker nesten ikke forskjell.
LilleBille Skrevet 2. september 2005 #19 Skrevet 2. september 2005 Enig med GreenSky jeg - har begynt å venne meg til forumet. En del ting er bedre (som feks. hurtigsvar) - mens andre ting fortsatt henger etter (som mine innlegg) - og jeg synes fortsatt det er irriterende med store bilder i signatur - selv om jeg har vent meg mer til det. Jevnt over er jeg fornøyd jeg.
aline Skrevet 2. september 2005 #20 Skrevet 2. september 2005 jeg synes det nye forumet er bedre en det gamle, altså også for oss ikkesuperbrukere, og da er det igrunnen greit for meg. jeg synes sjarmen kom tilbake når vi lærte oss å legge inn personlige avatarer igjen og få evt skrift slik vi pleide og alt dette, før det så det veldig tamt ut. at supermedlemmene har ENDA FLER goder..... jaja, om jeg savner dem, så kan jeg jo bare bli supermedlem, men jeg ser egentlig ingen grunn til det. men det kan kanskje ha med å gjøre at jeg ikke finnes interessert verken i blogger, bilder rundtomkring over alt eller tilgang til forum der ingen av "mine" likevel er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå