AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Del Skrevet 24. april 2021 Jeg vet at for en del år siden var de kombinerte vaskemaskin/tørketrommel ikke spesielt gode. Vet ikke om de vasket bra, men tørketrommel funksjonen var vel ikke all verden. Jeg lurer på om noen har erfaring med nyere modeller? På grunn av ny leilighet og plassmangel hadde en kombinert maskin vært ideelt. Enpersonshusholdning. Og om noen har tips til konkrete maskiner hadde jeg blitt kjempeglad. Anonymkode: dabfb...6d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Del Skrevet 24. april 2021 Veldig fornøyd. Jeg tromler lite da, bare sengetøy og håndkler, og undertøy og sokker. Vasker jeg klær så kjører jeg normal maskin, tar ut det jeg vil henge opp, og lar resten ligge i og setter på trommel. Vasker jeg sengetøy og håndkler (og vaskefiller) setter jeg på vask og tørk med en gang, og alt kommer ut ferdig Vi ga ca 10.000 for vår i fjor, tror du bør opp i den prisklassen. Vår vasker 10 kg og tørker 6 kg. Anonymkode: e0e6a...964 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig fornøyd. Jeg tromler lite da, bare sengetøy og håndkler, og undertøy og sokker. Vasker jeg klær så kjører jeg normal maskin, tar ut det jeg vil henge opp, og lar resten ligge i og setter på trommel. Vasker jeg sengetøy og håndkler (og vaskefiller) setter jeg på vask og tørk med en gang, og alt kommer ut ferdig Vi ga ca 10.000 for vår i fjor, tror du bør opp i den prisklassen. Vår vasker 10 kg og tørker 6 kg. Anonymkode: e0e6a...964 Høres bra ut 😊 Hvilken type og modell har du? ts Anonymkode: dabfb...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 24. april 2021 #4 Del Skrevet 24. april 2021 Jeg er ikke fornøyd. Problemet er at det tar så lang tid fra du starter vasken til maskinen er ferdig, gjenre 7-8 timer. Deretter er det alltid mye lo og støv igjen i trommelen etter en tørking at det blir mye lo på klærne i neste vask. Og det er etter at jeg har vasket trommelen godt og gjerne kjørt trommelvask i tillegg. Blir aldri å kjøpe det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Del Skrevet 24. april 2021 Vi har en fra Bosch, og er veldig fornøyd med den. Tørker som regel bare sengetøy, håndklær og undertøy + sokker. Har «speed» mulighet og da tar det 3.5-4 timer for vask og tørk - og da blir det ordentlig tørt 🙌🏻 Anonymkode: 66389...f4f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Del Skrevet 24. april 2021 Veldig fornøyd. Det tar litt tid hvis du kjører full vask og tørk, men det hadde det jo også vært hvis du kjørte to maskiner etter hverandre. Og den håndterer mindre til tørk enn den gjør til vask. (Hvis ikke tar det lengere tid eller blir ikke helt tørt.) Vi har en Bosch og har hatt den i 2 år. Hadde ikke tørketrommel før, men valgte å kjøpe kombi når vi uansett måtte ha ny vaskemaskin. Synes den fungerer helt supert som vaskemaskin, og også kjekt med tørketrommel til sengetøy, håndklær og store klær. Anonymkode: a3206...24f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har en fra Bosch, og er veldig fornøyd med den. Tørker som regel bare sengetøy, håndklær og undertøy + sokker. Har «speed» mulighet og da tar det 3.5-4 timer for vask og tørk - og da blir det ordentlig tørt 🙌🏻 Anonymkode: 66389...f4f Takk for tips 😊 Kan jeg spørre om type/modell? ts Anonymkode: dabfb...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig fornøyd. Det tar litt tid hvis du kjører full vask og tørk, men det hadde det jo også vært hvis du kjørte to maskiner etter hverandre. Og den håndterer mindre til tørk enn den gjør til vask. (Hvis ikke tar det lengere tid eller blir ikke helt tørt.) Vi har en Bosch og har hatt den i 2 år. Hadde ikke tørketrommel før, men valgte å kjøpe kombi når vi uansett måtte ha ny vaskemaskin. Synes den fungerer helt supert som vaskemaskin, og også kjekt med tørketrommel til sengetøy, håndklær og store klær. Anonymkode: a3206...24f Takk for tips 😊 Kan jeg spørre om type/modell? ts Anonymkode: dabfb...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 24. april 2021 #9 Del Skrevet 24. april 2021 Ulempen er vel at hvis enten vask eller tørk ryker, så ryker begge deler. Dvs du kan ikke skifte ut bare en. For de av oss som har levd en stund vet man at slike maskiner ikke ryker samtidig. Tørketrommel har som regel vesentlig lenger levetid enn en vaskemaskin fordi det er en langt enklere maskin. Pr teoretisk definisjon blir kombinasjonen dermed inntil tre ganger så dyr fordi ingen av maskinene lever hele sitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for tips 😊 Kan jeg spørre om type/modell? ts Anonymkode: dabfb...6d2 Finner ikke hele nummeret, men WDU28...SN står det på bruksanvisningen. Serie 6, 10kg vask og 6kg tørk 😊 Anonymkode: 66389...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finner ikke hele nummeret, men WDU28...SN står det på bruksanvisningen. Serie 6, 10kg vask og 6kg tørk 😊 Anonymkode: 66389...f4f Takk 😊 ts Anonymkode: dabfb...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Del Skrevet 24. april 2021 Vår er veldig gammel da, ca 7 år, men den er elendig. Brukes kun til vask, når vi tørker tar det opptil fire, fem timer, med x- antall «tørkeballer» og tøyet er fortsatt fuktig når det kommer ut. Uansett om modellene har blitt bedre vil jeg aldri kjøpe kombinasjon igjen, med mindre jeg kan prøve den og se beviselig at klærne faktisk blir tørr etter en runde i tørken. Min mor har ordinær tørketrommel, alt tørt innafor en times tid. Kommer definitivt til å gå for noe slikt ved neste kjøp. Anonymkode: 26cac...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #13 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finner ikke hele nummeret, men WDU28...SN står det på bruksanvisningen. Serie 6, 10kg vask og 6kg tørk 😊 Anonymkode: 66389...f4f https://www.bosch-home.no/produktliste/WDU285L9SN Tror det er denne 😊 Anonymkode: 66389...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #14 Del Skrevet 24. april 2021 Jeg har en fra LG som jeg for så vidt er fornøyd med. Den er 3 år gammel. Men jeg var litt interessert i om det har kommet noe bedre de siste årene jeg også. Tørkefunksjonen føles annerledes enn i vanlig tørketrommel, føler nesten som klærne blitt litt mer brent enn varmluftet. Og så er det noen ganger lo, støv og hår på klærne, selv om jeg vasker den etter bruk. Det virker som det bare skjer på noen stofftyper. Jeg synes det funker veldig fint for en enpersons-husholdning da, jeg tromler jo bare undertøy, og jeg har virkelig nytte og glede av hylleplassen som ble frigjort av å bare ha en maskin. Så hadde gjort det samme om igjen. Men erfaringsmessig så er en vanlig tørketrommel vesentlig bedre, og når denne ryker eller jeg flytter til større leilighet, så blir det tilbake til tørketrommel. Men altså.. tørt blir det jo! Ikke så farlig om sokkene lukter litt svidd med en gang Mulig den bruker lengre tid en vanlig tørketrommel, men det er sjelden jeg har hastverk, jeg har nok av sokker haha. Anonymkode: 279e9...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #15 Del Skrevet 24. april 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Ulempen er vel at hvis enten vask eller tørk ryker, så ryker begge deler. Dvs du kan ikke skifte ut bare en. For de av oss som har levd en stund vet man at slike maskiner ikke ryker samtidig. Tørketrommel har som regel vesentlig lenger levetid enn en vaskemaskin fordi det er en langt enklere maskin. Pr teoretisk definisjon blir kombinasjonen dermed inntil tre ganger så dyr fordi ingen av maskinene lever hele sitt liv. For vår del så ble det et "ikke problem" hvis du tenker at maskinen er kjøpt som vaskemaskin med tørk som tilleggsfunksjon. Ryker vaskemaskinen, så bytter vi hele. Ryker tørketrommelen, så fortsetter vi å bruke den som vaskemaskin. Vi vurderte det også dit at vi heller kjøper en litt billigere som antagelig lever litt kortere enn "det slitesterke dyre merket" men at vi da kan ha litt nye, moderne funksjoner, og så bytte dobbelt så ofte for å ha litt nye, hjelpsomme funksjoner ettersom teknologien utvikles. Har også en opplevelse av at alle dagens hvite og brunevarer har en levetid på ca 10 år, og da ryker alt, uansett hva det er. Anonymkode: a3206...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.bosch-home.no/produktliste/WDU285L9SN Tror det er denne 😊 Anonymkode: 66389...f4f Ser ut som om den er samme som vår. Anonymkode: a3206...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #17 Del Skrevet 24. april 2021 Da jeg og samboeren bodde i en leilighet, og bare vi to. var vi superfornøyde med vår kombinert vaskemaskin/tørketrommel fra Indesit. Det som var spesielt med vår maskin, og det jeg vet ikke alle kombinerte har, er at det gikk an å sette på tørk som selvstendig program. Eller, stoppe mellom vask og tørk. Vi tørket stortsett bare sengetøy og håndklær og det funket som bare det. Tror vi hadde den i 5 år. men 3-4 måneder etter at vi fikk baby, kjøpte vi separate vaskemaskin og tørketrommel, da ble det så mye vask. 🙈 Anonymkode: 96886...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Del Skrevet 24. april 2021 https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/184066/electrolux-perfectcare-800-torketrommel-ew8h868b4 Dette er min første tørketrommel (kombi). Det er som noen nevner at det kan komme lo på andre klær, ikke kjør finvask etter håndkle tørking. Ellers er jeg kjempefornøyd! Jeg kjøpte den av samme grunn som deg, plassmangel, pluss at det var litt for fuktig i leiligheten. Leiligheten har blitt mindre fuktig med tørketrommel og det er veldig praktisk jeg tromler nesten alt så jeg slipper å ha tørkestativ stående i stua til enhver tid. Denne er også en god vaskemaskin, stillegående, bra volum og nok omdreininger. Anonymkode: 4c7be...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #19 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/184066/electrolux-perfectcare-800-torketrommel-ew8h868b4 Dette er min første tørketrommel (kombi). Det er som noen nevner at det kan komme lo på andre klær, ikke kjør finvask etter håndkle tørking. Ellers er jeg kjempefornøyd! Jeg kjøpte den av samme grunn som deg, plassmangel, pluss at det var litt for fuktig i leiligheten. Leiligheten har blitt mindre fuktig med tørketrommel og det er veldig praktisk jeg tromler nesten alt så jeg slipper å ha tørkestativ stående i stua til enhver tid. Denne er også en god vaskemaskin, stillegående, bra volum og nok omdreininger. Anonymkode: 4c7be...71a Sorry feil link. Det er Elektrolux perfect care 800 vash & dry 10/6 kg jeg har. Anonymkode: 4c7be...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulling Skrevet 24. april 2021 #20 Del Skrevet 24. april 2021 Har en bosch som er litt over ett år gammel. Syns ikke den bruker voldsomt mye lengre tid. MEN! Den har IKKE lofilter ! den spyr ut alt sammen med vannet. Har dyr, så det vil over tid uansett komme med en del hår. Må åpne luka med noen måneders mellomrom for å fjerne ansamling av hår. Ikke spesielt bra for avløp heller.... Første og siste gang med tørk uten lofilter. Hvis man har kort hår selv, og ingen dyr i huset er de sikkert like bra som vanlig. Hvis det er noe rart med tørkingen, er det sannsynligvis fordi det er hår/lo som må fjernes manuelt ved å åpne luka. Har vasket dunejaker, ull, osv med spesialprogrammene, veldig fornøyd sånsett. Bare ekstremt irriterende vedlikehold når man først må åpne driten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå