Gå til innhold

2 katter, 2 kattedoer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke sikkert du merket problemet heller. 

Anonymkode: b3cf2...255

Tro meg man merket om det er noe problem med dyrene sine.

Anonymkode: 8951a...5d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tro meg man merket om det er noe problem med dyrene sine.

Nei det er faktisk ikke alle som gjør det. Det er ganske mange som feiltolker signaler fra kattene sine og ikke har nok kunnskap om de. Katten kan vise tegn via kroppsspråk og atferd som eieren tror er normalt eller ikke oppfatter. 
Det kan være ganske mange subtile tegn da katter er flink til å skjule om de er stresset. Det er en grunn for at det finnes så mange atferdsterapauter for katter, for mange eiere vet ikke alt om katten sin. Så er det mange som opplever at katten gjør sånn og sånn så sier de «jeg aaaaner ikke hva som er galt» så er det sånne småting som det med kattedo som har utslag. Det kan være så lite som at halen er mer ned en vanlig, katten sleiker seg mer enn før, derfor er det mange som overser at katten faktisk ikke har det helt optimalt.  Det er ikke så enkelt som at om katten er misfornøyd med dosituasjonen så tisser den på gulvet istedenfor, ja det er den mest vanlige måten katten sier ifra om det på men det kan vise seg på andre måter også. 

Jeg sier ikke at det er tilfelle med deg, kan være kattene dine ikke bryr seg om å ha kun en kattedo, alle katter er jo ikke lik. Jeg bare sier at det er en mulighet at du ikke har merket at kattene er misfornøyd med det.

AnonymBruker
Skrevet

Men har du tre katter og kun en do må du tømme dokassen mer enn en gang for dagen eller at kattene er utekatter og går mest ute. Ellers kan jeg garantere at en eller flere av kattene ikke trives med det. Når forskning og flere kattespesialister sier at man skal ha hvertfall en til hver katt, helst en ekstra også, så er det jo ingen grunn for å absolutt skulle ha bare en.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei det er faktisk ikke alle som gjør det. Det er ganske mange som feiltolker signaler fra kattene sine og ikke har nok kunnskap om de. Katten kan vise tegn via kroppsspråk og atferd som eieren tror er normalt eller ikke oppfatter. 
Det kan være ganske mange subtile tegn da katter er flink til å skjule om de er stresset. Det er en grunn for at det finnes så mange atferdsterapauter for katter, for mange eiere vet ikke alt om katten sin. Så er det mange som opplever at katten gjør sånn og sånn så sier de «jeg aaaaner ikke hva som er galt» så er det sånne småting som det med kattedo som har utslag. Det kan være så lite som at halen er mer ned en vanlig, katten sleiker seg mer enn før, derfor er det mange som overser at katten faktisk ikke har det helt optimalt.  Det er ikke så enkelt som at om katten er misfornøyd med dosituasjonen så tisser den på gulvet istedenfor, ja det er den mest vanlige måten katten sier ifra om det på men det kan vise seg på andre måter også. 

Jeg sier ikke at det er tilfelle med deg, kan være kattene dine ikke bryr seg om å ha kun en kattedo, alle katter er jo ikke lik. Jeg bare sier at det er en mulighet at du ikke har merket at kattene er misfornøyd med det.

Våres familie hadde god kunnskap om katter så trenger ikke en lang tale om kattenes kroppsspråk,signaler og adferd! Så med andre ord hadde alle sammen merket om det var misnøye. Og nettopp ingen katter et like,så derfor blir det helt feil at folk er så bastante på hva som er rett og galt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Våres familie hadde god kunnskap om katter så trenger ikke en lang tale om kattenes kroppsspråk,signaler og adferd! Så med andre ord hadde alle sammen merket om det var misnøye. Og nettopp ingen katter et like,så derfor blir det helt feil at folk er så bastante på hva som er rett og galt 

Det kan ikke jeg vite, og dette er ikke bare en samtale mellom meg og deg, det jeg skriver er ment for å opplyse om det er flere som leser. Jeg skrev jo at det ikke er sikkert at det gjelder dere og at katter er forskjellige så hvordan du får det til å være bastant vet ikke jeg, nå er jo dette en tråd der en lurer på det med kattedoer og da er jo det greit å opplyse om nettopp det at de færreste katter trives med å bare ha en kattedo på deling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde to doer til to katter. Ville ikke brydd meg med å ha tre med mindre det oppstod et problem med renslighet.

Vi kjøpte et skap vi likte, installerte en av de helt enkleste kattelukene i den ene kortsiden og satt kattedoen inni skapet.

Har prøvd det meste av kattesand, men synes egentlig ikke at det er noe som slår Peewee-system. Ikke noe støv å puste i verken for katten som bruker doen eller for menneskene som må håndtere det. Mindre strø utover gulvet, miljøvennlig og praktisk med dobbel bunn, billigere på sikt, mindre lukt.

Anonymkode: a4119...25e

AnonymBruker
Skrevet

Skal man fortsatt ha 3 kattedoer til 2 katter om man bor i en leilighet på 50 kvadrat på en etasje? Føler det blir litt overkill å ha den tredje kattedoen kun 3 meter unna de 2 andre 😅

Anonymkode: ac542...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...