privatbruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Skal ha skoleeksamen om 1 uke og er stressa. Det er første gang jeg skal ha skriftlig skoleeksamen på høysskolen, lurer bare på det med kildehenvisning. kan man oppgi kilder på slutten av teksten? og trenger man å oppgi kilde underveis? har dere noen råd og tips på hvordan kan man svare på oppgaven så utfyllende så mulig på så kort tid.
privatbruker Skrevet 24. april 2021 Forfatter #2 Skrevet 24. april 2021 jeg vet at man skal unngå å sitere fra boka
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Har dere ikke får eksamensinformasjon? Der skal jo alt stå, om det skal henvises til kilder, om dere får bruke hjelpemidler etc (kildehenvisning funker åpenbart ikke uten bøkene). Anonymkode: c723b...e26
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere ikke FÅTT eksamensinformasjon? Der skal jo alt stå, om det skal henvises til kilder, om dere får bruke hjelpemidler etc (kildehenvisning funker åpenbart ikke uten bøkene). Anonymkode: c723b...e26 Rettet Anonymkode: c723b...e26
privatbruker Skrevet 24. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2021 ja å henvise til kilder på slutten, men tenker underveis da jeg skriver... må jeg henvise til kilder da også?
Zooey Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Det kommer an på hvilket referansesystem du bruker. Sjekk med administrasjonen om hvilke system de godkjenner. Hvilke har du brukt når du har skrevet oppgaver tidligere? Lurt å fortsette med de samme. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 På skoleeksamen som møter opp fysisk så trenger man vel ikke å være så opptatt med kildehenvisning. Jeg har aldri skrevet ned kilde på skoleeksamen og fått toppkarakterer. Anonymkode: 79f41...5ee 2
Den Sagnomsuste Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På skoleeksamen som møter opp fysisk så trenger man vel ikke å være så opptatt med kildehenvisning. Jeg har aldri skrevet ned kilde på skoleeksamen og fått toppkarakterer. Anonymkode: 79f41...5ee Dette stemmer! All eksaminasjon som foregår under oppsyn er som tommelfingerregel fritatt fra krav til kildehenvisninger.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Bruker du kilder, så må du vise det, men har aldri gjort det på en slik eksamen du skal ha. Hvordan du skal referere til kilder varierer etter kildestil, APA er stort sett godkjent. Sjekk med veileder eller noen andre ved skolen, finn gjerne ut hvilken stil som er godtatt eller påkrevd til bacheloroppgave, så du lærer deg å bruke den. Anonymkode: ca062...4f2
privatbruker Skrevet 25. april 2021 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2021 men å ikke henvise til kilder, blir sett på som juks. sensur vil se hvor man har fått kunnskapen ifra
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Jeg har aldri ført opp kilder på en skoleeksamen. Jeg har kun ført opp kilder ved hjemmeeksamen eller andre former for innlevering. Er det hjemmebasert skoleeksamen pga korona? Uansett, eksamen er ikke tidspunktet å gjøre noe nytt på. Så gjør som du alltid har gjort dette semesteret, så går det nok helt fint. Anonymkode: 72a18...dc0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 privatbruker skrev (8 minutter siden): men å ikke henvise til kilder, blir sett på som juks. sensur vil se hvor man har fått kunnskapen ifra Hvis det er skoleeksamen med fysisk oppmøte så må man ikke henvise til kilder. Jeg har aldri gjort det på bachelornivå eller på masternivå. Jeg har derimot refert til kilder i teksten og satt opp en litteraturliste hvis det har vært hjemmeeksamen eller skoleeksamen hjemme (tar et årsstudium i ledelse nå). Anonymkode: 79f41...5ee
privatbruker Skrevet 25. april 2021 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2021 (endret) ja Endret 25. april 2021 av privatbruker
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 Det beste å gjøre dersom man er usikker på hva som gjelder på eksamen er å spørre sin egen fagansvarlig. 35 minutter siden, privatbruker said: ja, lurer på hvordan det blir nå som vi er i denne pandemien, om det blir hjemme eller på skolen Du skal ikke trenge å lure på om det blir hjemmeeksamen eller skoleeksamen, nå når det bare er én uke igjen. Send en mail til fagansvarlig med spørsmålene dine. Hadde dere ikke en oppsummeringsforelesning der dette ble diskutert? Anonymkode: b8a9b...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå