Gå til innhold

Hva er grunnen til at du har fått ung ufør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken psykisk sykdom har du? Mange sier at dere snylter på staten.

Anonymkode: 7314b...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke raskt  nok, takler  stress dårlig- og enkel ting er jeg ikke så flink til heller , men jobber litt da ^^

AnonymBruker
Skrevet

Hjerneskade 

Anonymkode: 50143...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte opp på mitt lokale NAV-kontor og sa, "hei, jeg vil nave", så fikk jeg ung ufør, som så mange andre. Lykken er å nave.

Anonymkode: d29fd...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var for lat til å jobbe.

Anonymkode: eed49...17f

Skrevet

Har ikke lyst til å gå inn på mine spesifikke diagnoser, men jeg har nedsatt funsjonsevne både fysisk og psykisk og har ikke god nok arbeidsevne til at NAV anså det som realistisk at jeg kunne fungere i arbeidslivet. 
Jeg måtte anke vedtaket for å få ung ufør-tillegget på AAP, og det tok over ti år med diagnostisering, arbeidsutprøving og byråkrati før jeg fikk varig ufør. Om jeg blir friskere eller finner noe jeg kan klare å forsørge meg med enten helt eller delvis, vil jeg selvfølgelig velge jobb i stedet for trygd.

Hva andre mener om hvorvidt jeg snylter eller ei kunne ikke brydd meg mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for syk til å jobbe. Det er grunnen. Det er ikke én diagnose, men et sammensatt problem, hvor summen av alt er; jeg er for syk til å jobbe. 

Anonymkode: 57a5d...c75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sa bare til NAV at jeg vil heller henge på kvinneguiden og motta hets og drit enn å jobbe. Easy peasy - gikk gjennom på et par uker og nå svømmer jeg i penger. 🤪

Anonymkode: ddaa1...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alvorlige traumer fra at mine foreldre gjentatte ganger sa "Nei!" til meg i oppveksten. Har ikke kontakt med dem i dag.

Anonymkode: b5bd8...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Lider av orker ikke, gidder ikke, hakke, bøkke, takke, tøkke. 

Legen sa at det må man søke om ufør for. Så gjorde jeg det. Og så spurte nav om jeg hadde lyst på ung ufør og en is. Så sa jeg ja. Og nå lever jeg livet i Spania. 

Anonymkode: 41c50...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...