Gå til innhold

Fest. Fylleangst. Hvordan oppfører du deg på fest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sosial angst og er egentlig en stille og rolig person. Jeg må drikke når jeg er på fest. Jeg klarer ikke å drikke bare litt, når jeg drikker blir jeg en helt annen person og drikker alt for mye. Jeg flørter med alle, kliner og koser med alle. Og får alltid fylleangst dagen etter. Er ikke lenge til jeg skal i en bursdagsfest, kommer masse gutter da, de fleste holder på med noen, eller har kjæreste. Jeg klarer nesten alltid å ødelegge minst ett vennskap hver gang jeg drikker, eller at jeg sårer noen. Pluss drama. Er det noen som har noen råd for hva hvordan jeg kan slutte å oppføre meg slik? Er det flere som har det på denne måten? Jeg oppfører meg seriøst som om jeg var en paradise hotel deltager på fylla, og det er ikke bra.. Hvordan gjør dere andre det når dere klarer å drikke masse, men samtidig oppføre dere normalt? 

Anonymkode: f76fe...47d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å drikk....????? Er det mulig

Anonymkode: 48aac...f58

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En drink eller øl i timen, ha alltid et glass vann i nærheten. Spis mat før du begynner å drikke og slutt å drikk fra 24.00. 

Du burde skjerpe deg. Helt greit å ha angst, men å ødelegge sånn som du gjør er ikke greit. Ingen unnskyldning! 

Anonymkode: 5cce4...5c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkuratt som deg!

Jeg sjekket ut hvor mye alkohol faktisk inneholder (kalorier) 🙈 og innså hvor feit jeg ble av å drikke... så det hjalp litt

andre ting som hjelper er å møte opp edru. Ja det er jævlig, men da tar det jo litt lenger tid til du blir stup full. Senere på kvelden er også andre mer fulle også, som hjelper. Skikkelig kjipt å være den eneste som er dritings 

Andre ting er å KUN holde seg til cider. Dropp vin og sprit!! Bestem deg på forhånd hvor mange cider du skal drikke, og kjøpt med det et par lav alkohol cider (2 %). Når du har drukket opp de ciderene du har og bare har de dritt ciderne igjen, skal jeg love deg at du drikker de like vell pga den 2% alkoholen, siden man er full, har angst og er desperat på alkohol 😂

og ikke bli med på drikkeleker!!

Anonymkode: 2c059...08e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slutt å drikk....????? Er det mulig

Oj wow for et tips. Alle verdens problemer er løst 🤩 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj wow for et tips. Alle verdens problemer er løst 🤩 

Ja altså, hvis man sliter med vondt i hodet fordi man skaller det i veggen, så slutter man med det. Sliter man med at man blir et hespetre i fylla, ja så slutter man å drikke. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å drikk ja. Jeg får lett blackout når jeg drikker. Gjør ikke noe dumt som å kline og kose med folk (er i et forhold da), men synes det er ubehagelig nok med fylleangsten de neste dagene. Selv om de andre på festen sier i etterkant at jeg bare var morsom og i godt humør. Hater fylleangst 😬

Anonymkode: ab583...252

Skrevet

Hvis du oppfører deg som en drittsekk, sårer andre og ødelegger vennskap hver gang du drikker, er faktisk løsningen å slutte å drikke, eller i det minste begrense det kraftig og gå hjem tidlig. Eller slutte å gå på fest. Som tilnærmet avholds uten det store festengasjementet kan jeg forsikre om at begge deler funker helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vært sånn. Det er helt forferdelig.. Jeg sank så dypt at jeg ikke ante om jeg hadde hatt sex, eller med hvor mange. Så full ble jeg.. Og dagen etterpå var så jævlig at jeg holdt på å dø av skam. Mistet mange venner av å drive på sånn. 

Vær streng mot deg selv på forhånd og bestem deg for hvor mye du skal drikke før det er stopp. Ha med deg den drikka når du kommer, og så stopper du når de er tomme.

Men sånn helt ærlig.. MÅ du på denne festen? Hvis jeg var deg og hvis jeg kunne gjort om på fortiden min så hadde jeg tatt ansvar for meg selv og livet mitt og sluttet med festingen lenge før jeg gjorde det. Det viser de rundt deg at du vil skjerpe deg også. Jeg mistet ikke bare venner men jeg fikk stygge rykter etter meg som fremdeles forfølger meg. Har opplevd å bli kjent med helt nye mennesker som vet hvem jeg er etter at jeg har presentert meg med navnet mitt, fordi de har hørt ryktene. 

Jeg ville ikke dratt på den festen. 

Anonymkode: 2b681...b87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja altså, hvis man sliter med vondt i hodet fordi man skaller det i veggen, så slutter man med det. Sliter man med at man blir et hespetre i fylla, ja så slutter man å drikke. 

Du kan jo fortelle alle de som er i krig at de burde slutte med det også, slik at folk ikke dør eller blir tvunget til flukt. Eller så kan kanskje du selv slutte spise kjøtt, for det er mye forskning bak at det er ikke bra for planten vår. Men gjør du det? Neppe

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kan jo fortelle alle de som er i krig at de burde slutte med det også, slik at folk ikke dør eller blir tvunget til flukt. Eller så kan kanskje du selv slutte spise kjøtt, for det er mye forskning bak at det er ikke bra for planten vår. Men gjør du det? Neppe

Så TS skal ikke slutte å drikke alkohol, men jeg skal slutte å spise kjøtt? Hva slags logikk er dette? Kan jeg få noe av det du har røyka?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Usaklig.

Ts påfører seg selv angst pga sin oppførsel i fylla, da er faktisk det eneste som hjelper å drikke langt mindre enn hun gjør eller slutte å drikke hvis hun ikke klarer å redusere mengden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du sårer andre og ødelegger vennskap når du drikker, så slutter du rett og slett å drikke.

Hold deg edru. Dra på festen litt senere, slik at andre er godt brisne når du kommer. Da vil ikke den sosiale angsten være like sterk. Bruk kvelden på å observere hvor idiotisk fulle folk er/ser ut. Det vil hjelpe deg til å aldri plukke opp et glass igjen. 

Hold deg edru om du ikke kan oppføre deg snilt mot andre

Anonymkode: 3936e...6c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...