Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prata med ei i parfymeriet jeg bruker, hu advarte meg mot å bestille her ifra for at det kunne være piratkopier... og det var ikke for at hun skulle ha meg til å handle av henne, hun har det ikke og vet at jeg kun er intr i denne varen ikke noe som ligner...

hva er garantien???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
prata med ei i parfymeriet jeg bruker, hu advarte meg mot å bestille her ifra for at det kunne være piratkopier... og det var ikke for at hun skulle ha meg til å handle av henne, hun har det ikke og vet at jeg kun er intr i denne varen ikke noe som ligner...

hva er garantien???

Piratkopier av flere hundre merker med tilsammen tusenvis av produkter? Som ser ut som og lukter som de ekte produktene både i innpakning og innhold? Forestill deg hvor dyrt og tidkrevende dette ville vært å få til! Nei, det er rett og slett helt ulogisk. Når det gjelder klær og andre varer er det jo mye enklere å produsere piratkopier. Har handlet fra Strawberrynet i 4 år nå, og det er ekte vare ja. Kjøper kun produkter jeg har testet ut først via prøver o.l. fra parfymerier/hudpleiere her hjemme og tror nok man ville ha merket det om det var noe som ikke stemte. Selv reagerer jeg på mye og kjøper derfor kun merker som Decleor, Dermalogica o.l. Hadde jeg fått en billig kopi av et slikt produkt hadde sjansen vært stor for at huden min hadde reagert negativt. Men som sagt, hovedgrunnen til at jeg føler meg sikker på ektheten er rett og slett at det er billigere for et selskap og kjøpe inn store kvanta av ekta kosmetikk og så selge det litt billigere enn andre, enn å bruke massevis av penger på å utvikle tusenvis av produkter som skal være så likt som mulig originalen både i konsistens, lukt og utseende. Dessuten ville selvsagt disse store merkene fått dette stoppet etter kort tid hvis det var piratkopier av deres ekte varer, det ville jo ødelagt salget deres! Og Strawberrynet sender til hele verden.

Skrevet

Det hadde garantert kommet frem dersom det hadde vært kopier. (Hvordan kopierer du en concealer egentlig??). Neida det er er ekte vare. Strawberrynet er et av verdens største parfymeri og de sender varer over hele kloden så om det hadde vært noe tull så hadde det garantert dukket opp info.

Skrevet

Hehe...så mistenkelig. En parfymeri-ansatt som sprer negative ting om strawberrynet. Jeg lurer på hvorfor ;)

Det er ikke moms på sminke i Hong Kong, derfor er det så billig.

Skrevet

Piratkopierte leppestifter. Jo,jo.

Selvfølgelig sa parfymeridama det for å få deg til å handle hos henne i stedet. Lukter de et salg så er det utrolig hva de kan skaffe.

Skrevet

Selv om hun ikke hadde den spesifikke varen, vil hun så klart ha deg til å komme tilbake dit neste gang, derfor er det i hennes interesse at du tror at produktene er falske.

Som andre her har sagt: tror du ikke noen ville ha hørt noe om dette var sant? En og annen artikkel i The Sun eller Dagbladet? Se på artikkelen om slankepiller i dagbladet i dag. Sånne ting kommer frem. Spesielt når et firma sender til hele verden, reklamer på internasjonale sider osv.

Skrevet

:frustrert: Jeg bestillte en rouge med tre nyanser fra CD der, fikk snart mistanke om at det var noe muffins med denne.... Den smuldret opp, drøss og var veldig porrøs.

Ittriterende, for de jeg har kjøpt her hjemme var helt annerledes. Så man kan si jeg tapte på kjøpet, istedet for å spare. :sur:

Skrevet
:frustrert:  Jeg bestillte en rouge med tre nyanser fra CD der, fikk snart mistanke om at det var noe muffins med denne....  Den smuldret opp, drøss og var veldig porrøs.

Ittriterende, for de jeg har kjøpt her hjemme var helt annerledes. Så man kan si jeg tapte på kjøpet, istedet for å spare.  :sur:

Den var sannsynligvis gammel, ikke fake. SN har haugevis med utrangerte varer fra tidligere kolleksjoner.

Jeg ville vært mer bekymret for evt. fake kopier på Ebay, men det er meg...

Skrevet
:frustrert:  Jeg bestillte en rouge med tre nyanser fra CD der, fikk snart mistanke om at det var noe muffins med denne....  Den smuldret opp, drøss og var veldig porrøs.

Ittriterende, for de jeg har kjøpt her hjemme var helt annerledes. Så man kan si jeg tapte på kjøpet, istedet for å spare.  :sur:

Har du klaget til Strawberrynet da? De ønsker jo fornøyde kunder så hadde nok vært lurt å reklamere i stedet for å klage her og insinuere at det er noe "muffens" :roll: ! Har vært uheldig og fått gamle produkter her hjemme også jeg. Butikken man handlet i bør jo få anledning til å ordne opp før man klager alle andre steder enn til dem.

Skrevet
Piratkopierte leppestifter. Jo,jo.

Selvfølgelig sa parfymeridama det for å få deg til å handle hos henne i stedet. Lukter de et salg så er det utrolig hva de kan skaffe.

det var ikke derfor... den aktuelle varen er ikke i salg i norge lenger!!!

Skrevet
det var ikke derfor... den aktuelle varen er ikke i salg i norge lenger!!!

Ser du virkelig ikke hvilken fordel parfymerier får hvis strawberrynet får et dårlig rykte? Du kjøper jo ting etter at du finner din aktuelle vare også..

Eneste man bør passe litt på er å ikke kjøpe gamle varer. Selv om frakt ikke nødvendigvis er så bra for presset pudder heller.

Skrevet

Eneste man bør passe litt på er å ikke kjøpe gamle varer

Hvordan ser man det da? Eller tenker du på å unngå som man vet kom ut i en eller annen kolleksjon for to år siden?

Skrevet
Hehe...så mistenkelig. En parfymeri-ansatt som sprer negative ting om strawberrynet. Jeg lurer på hvorfor ;)

Kjenner til endel frisører som har fått beskjed om å si til kundene sine at varene fra Lookfantastic er fake. :ler:

Skrevet
Hvordan ser man det da? Eller tenker du på å unngå som man vet kom ut i en eller annen kolleksjon for to år siden?

Unngå gamle kolleksjoner ja. Har bestilt mascara derfra, den var helt ny

Skrevet

Tjaa. Ikke vet jeg. På en eller annen måte ser jeg ikke for meg at markedet for fake Chanel leppestift eller Dior øyenskygge er det helt store. Utvalget i makeup er jo så enormt at om man ikke vil slenge ut 400 på en øyenskygge så kan man gjerne finne så og si den samme farga i et helt annet merke.

Vesker og klær kan jeg forstå da det tydeligvis er visse merker som gir status og mannen i gata stort sett ikke har mulighet til å bruke flere tusen på ei veske, men hvem kjøper en leppestift for å gå rundt å brife med merket?

Men som Swan sier, det meste kopieres i dag, så det er ikke godt å vite. Nå skal det imidlertid sies at jeg tror det ville ha kommet fram i media dersom et av verdens største parfymeri solgte uekte produkter.

Skrevet

Hvis vi nå later som alt fra SN er fake, men at det har samme egenskaper og kvalitet som de ekte varene, si f.eks. en krem fra Dermalogica. Den lukter likt, gjør det samme for huden, og ser lik ut.

Om samme "jobben" blir gjort, spiller det da noen rolle om den er fake?

Og at "kopiene" er like bra finnes det jo mange eksempler på bare her på KG, for jeg har aldri hørt om noen som har bestilt kremer f.eks. derfra, og så sagt at det sikkert var fake, for de "virket ikke"....

Så om det er ekte eller bare helt fantastisk bra kopier er vel knekkende likegyldig? Så lenge det er like bra, og mye billigere????

Bare lurer jeg, altså.... Jeg har i hvert fall ingen betenkeligheter med å bestille fra SN.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...