Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på begge deler og klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal sette på første plass. Synes bioingeniørstudiet virker utrolig interessant, og at jobben virker spennende. Litt rutinemessig, men ok likevel. Lærer virker mer naturlig for meg, jeg er sosial og flink med mennesker, kommunikasjon osv. Synes det virker gøy å undervise. Gikk til karriereveileder som mente lærer var et naturlig valg for min personlighet/evner. Bioingeniør har jeg funnet ut av selv. Jeg liker praktisk putlearbeid og er ganske flink med hendene sånn sett. Så er det det at at jeg egentlig vil ha en dagjobb, men tenker at hvis jobben er spennende nok så vil det gå greit å jobbe litt helg, kvelder osv. 
Hva ville dere ha valgt og hvorfor? Er ikke veldig sterk i realfag, men får det som regel til når jeg legger i en innsats. Er litt redd for at jeg vil kjede meg som bioingeniør? Kan man ha studenter og lære opp andre folk i det yrket og, eller bli en slags lærer?

Anonymkode: 45b86...37d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hva du vil hverdagen sin skal være! Trives du best med selvstendig arbeid/samarbeid eller å lære opp andre? Hverdagen består i å lære bort det samme år inn og år ut - eller forske videre/utvikle nye ting med stadig nye prosjekter.. Finn ut hva du vil.

Anonymkode: db184...c56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må finne ut hva du vil hverdagen sin skal være! Trives du best med selvstendig arbeid/samarbeid eller å lære opp andre? Hverdagen består i å lære bort det samme år inn og år ut - eller forske videre/utvikle nye ting med stadig nye prosjekter.. Finn ut hva du vil.

Anonymkode: db184...c56

Tror ikke utvikling av nye prosjekter og forskning er de vanligste oppgavene for en bioingeniør. Jeg jobber sammen med mange bioingeniører. Det er mye rutinearbeid - det samme hver dag. For noen er det topp, mens andre liker mer variasjon.

Anonymkode: 272f8...69c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...