Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det noen som vet om det blir en egen post på kontoutskrift når man tar ut penger i butikk? 

F. eks om jeg handler mat for 500 kroner og ber om å ta ut 200: blir dette da en "post" på 700kr, eller to ulike (en på 500 og en på 700)? 

Handler litt for en gammel dame, og trenger at de er to ulike poster, men hadde vært kjekt å ta ut ved handling da minibank er lenger unna :)

Anonymkode: dc782...742

Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Det blir en post på kr. 700,-.

Du kan se uttaket på kassalappen.

Endret av Føsleguri
AnonymBruker
Skrevet

Det var dumt, da blir det minibank :)

Takk for raskt svar! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Er det noen som vet om det blir en egen post på kontoutskrift når man tar ut penger i butikk? 

F. eks om jeg handler mat for 500 kroner og ber om å ta ut 200: blir dette da en "post" på 700kr, eller to ulike (en på 500 og en på 700)? 

Handler litt for en gammel dame, og trenger at de er to ulike poster, men hadde vært kjekt å ta ut ved handling da minibank er lenger unna :)

Du kan ta det som to transaksjoner. 

Først handle mat, betale, og så ta ut penger, eller motsatt. Da får du to kvitteringer.

Men så lenge uttaket er spesifisert på kvitteringen har det ingen praktisk betydning når det kommer til utgiftsføring/bokføring.

Anonymkode: 67a1f...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ta det som to transaksjoner. 

Først handle mat, betale, og så ta ut penger, eller motsatt. Da får du to kvitteringer.

Men så lenge uttaket er spesifisert på kvitteringen har det ingen praktisk betydning når det kommer til utgiftsføring/bokføring.

I butikk må man også handle noe for å ta ut penger. For eksempel en pose. Det var i alle fall slik da jeg jobbet i butikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja de går selvfølgelig ann, å spørre om å gjøre det som to ulike transaksjoner. 

Er flere ulike som handler for henne, og ho vil gjerne ha oversikt selv, og ofte vil ha kontanter, samtidig som ho som holder oversikt over økonomien hennes ikke er av de enkleste menneskene å kommunisere med og er veldig pirkete, mener ho ikke trenger kontanter etc. Er derfor veldig opptatt av at alt skal synes og stemme for dem begge to så jeg slipper noen diskusjoner/problemer 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sheik skrev (6 minutter siden):

I butikk må man også handle noe for å ta ut penger. For eksempel en pose. Det var i alle fall slik da jeg jobbet i butikk. 

Slik var det da jeg jobbet i butikk på 90-talket også, men i alle fall på Meny er det ingen problemer med å ta ut kontanter uten kjøp.

Jeg gjør det hver 3.uke.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja de går selvfølgelig ann, å spørre om å gjøre det som to ulike transaksjoner. 

Er flere ulike som handler for henne, og ho vil gjerne ha oversikt selv, og ofte vil ha kontanter, samtidig som ho som holder oversikt over økonomien hennes ikke er av de enkleste menneskene å kommunisere med og er veldig pirkete, mener ho ikke trenger kontanter etc. Er derfor veldig opptatt av at alt skal synes og stemme for dem begge to så jeg slipper noen diskusjoner/problemer 😅

Jeg vet at det kan være flere grunner til at det er kjekt med to kvitteringer 😊

Skrevet

Nå har mange butikker begynt med kontat i butikk(KIB),det er en egen transaksjon,du kan ta ut inntil 10000,og sette inn 20000kr🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...