AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Trenger far godkjennelse fra mor når han skal la nye kjæresten møte barna? Er det ikke far som bør avgjøre dette alene? Mor vil selvfølgelig ikke at barna skal møte nydama Anonymkode: 46403...a3f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Nei, men det kan være lurt å lytte til hverandre Anonymkode: d0e5d...e59 43
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Hvor mange nye damer har far allerede presenter for barna det siste året? For dette har noe å si. Det er enkelte som tror at det å bli kjærester er det samme som at barn skal involveres. Jeg tenker at når forholdet er så pass seriøst at vi snakker om å bo sammen - noe som for øvrig ikke bør skje med det aller første når man får barn - så kan man introdusere barna. Men det er også helt soleklart at far da kan informere barna om at neste gang de kommer kommer de til å treffe kjæresten. I min verden kan barn introduseres for fars venner på et tidlig stadium, mens det å presenteres for stemor er noe helt annet.
GammelKaktus Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 I teorien kan han gjøre hva han vil, i praksis så er det jo flott hvis han kan ta hensyn til barna sine behov og ikke bare sine egne. De aller fleste oppegående foreldre lar jo ikke barna treffe en ny kjæreste før det har gått minst et år. Regner jo med det er det som er greie her. Har en venninne som har en eks, de har vært skilt i 3-4 år og på de årene så har barna fått to nye halvsøsken, selvsagt to forskjellige forhold. Far har hatt like mange samboere som de har vært skilt og nå ser de ut til at siste samboer (nummer 3) og er gravid så dette blir tredje halvsøsken på disse årene. Så jeg kan godt forstå at man ikke ønsker at barna skal måtte forholde seg til slikt. Men dette er jo et ekstremtilfelle av idioti da. Håper ikke det er tilfelle her. Ellers så kjenner jeg en som bruker eksen som en god unnskyldning for å slippe å involvere seg mer enn nødvendig med sine "damer". Han sier det er for tidlig og at eksen kommer til å bli sint og sur. Eksen er godt gift på 5 året og har fått et nytt barn så, er ikke noe stress der altså. 😄 13
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): I teorien kan han gjøre hva han vil, i praksis så er det jo flott hvis han kan ta hensyn til barna sine behov og ikke bare sine egne. De aller fleste oppegående foreldre lar jo ikke barna treffe en ny kjæreste før det har gått minst et år. Regner jo med det er det som er greie her. Har en venninne som har en eks, de har vært skilt i 3-4 år og på de årene så har barna fått to nye halvsøsken, selvsagt to forskjellige forhold. Far har hatt like mange samboere som de har vært skilt og nå ser de ut til at siste samboer (nummer 3) og er gravid så dette blir tredje halvsøsken på disse årene. Så jeg kan godt forstå at man ikke ønsker at barna skal måtte forholde seg til slikt. Men dette er jo et ekstremtilfelle av idioti da. Håper ikke det er tilfelle her. Ellers så kjenner jeg en som bruker eksen som en god unnskyldning for å slippe å involvere seg mer enn nødvendig med sine "damer". Han sier det er for tidlig og at eksen kommer til å bli sint og sur. Eksen er godt gift på 5 året og har fått et nytt barn så, er ikke noe stress der altså. 😄 Vi planlegger å flytte sammen og bli gravid før året er omme, derfor tenker jeg kanskje det er greit for dem å møte meg før vi plutselig bor sammen og jeg er gravid? Anonymkode: 46403...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Blondie65 skrev (10 minutter siden): Hvor mange nye damer har far allerede presenter for barna det siste året? For dette har noe å si. Det er enkelte som tror at det å bli kjærester er det samme som at barn skal involveres. Jeg tenker at når forholdet er så pass seriøst at vi snakker om å bo sammen - noe som for øvrig ikke bør skje med det aller første når man får barn - så kan man introdusere barna. Men det er også helt soleklart at far da kan informere barna om at neste gang de kommer kommer de til å treffe kjæresten. I min verden kan barn introduseres for fars venner på et tidlig stadium, mens det å presenteres for stemor er noe helt annet. Ingen. Vi ble sammen med engang. Barna har visst om meg i flere mnd. Anonymkode: 46403...a3f
Brunello Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Når far har tenkt å gjøre en dame han ennå ikke bor sammen med gravid i løpet av året, hører vi på mor. Spesielt når den nye kjæresten bruker den ekstremt harry betegnelsen «nydama». 36
GammelKaktus Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi planlegger å flytte sammen og bli gravid før året er omme, derfor tenker jeg kanskje det er greit for dem å møte meg før vi plutselig bor sammen og jeg er gravid? Anonymkode: 46403...a3f I flere måneder, betyr det et halvt år eller 1 år? Men ja, enig i at barna må få treffe deg først. Skummelt at du selv ikke vil bo litt lenger sammen før du får barn med han da og at han selv er så lite kritisk til å starte på "ny" så raskt. 27
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 Hun kan ikke nekte far noe, men at du allerede nå tenker «slik» lover ikke bra for fremtidig samarbeid. Hva sier far selv? Har han og moren noen avtale seg imellom for hvordan de ønsker å gjøre det i forhold til barna og ny kjæreste? Om far er uenig, og moren mener man skal vente så og så lenge, så bestemmer jo far dette selv. Kommer jo helt an på forholdet de har og ønsker fremover, hvor gamle barna er osv. Mitt råd; la far og evt moren finne ut av dette selv. Ikke bland deg inn i, men støtt far i det han ønsker og tenker, uten å legg inn føringer utifra hva du mener. Anonymkode: 3b08b...b1f 4
Hr. Aktiv Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Troyamin skrev (33 minutter siden): Mor har ingen "makt" over far. Nei, men noen later til å tro akkurat det. De har også fri rettshjelp og da er det kort vei til en ny og ennda større konflikt. Så ofte er det beste at vi menn bare forsvinner slik at barna ikke blir ennda mere skadelidende oppi dette. De mister far, men slipper den konflikten. 1
Troyamin Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 Hr. Aktiv skrev (15 minutter siden): Nei, men noen later til å tro akkurat det. De har også fri rettshjelp og da er det kort vei til en ny og ennda større konflikt. Så ofte er det beste at vi menn bare forsvinner slik at barna ikke blir ennda mere skadelidende oppi dette. De mister far, men slipper den konflikten. Å bu, f@ens, hu for et surv! Jeg forstår du er bitter, men slutt å ta alle kvinner under én kam. 22
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 Og fri rettshjelp er ikke en rettighet som følger kjønn, men inntekt. Hvis flere kvinner får det, hva sier det om kvinners inntekt vs menns? Anonymkode: 0c5b7...66b 15
Hr. Aktiv Skrevet 24. april 2021 #15 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og fri rettshjelp er ikke en rettighet som følger kjønn, men inntekt. Hvis flere kvinner får det, hva sier det om kvinners inntekt vs menns? Anonymkode: 0c5b7...66b Det sier at de er late. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi planlegger å flytte sammen og bli gravid før året er omme, derfor tenker jeg kanskje det er greit for dem å møte meg før vi plutselig bor sammen og jeg er gravid? Anonymkode: 46403...a3f ER du virkelig så korka? Ja, det kan være greit for barna å treffe deg før dere «plutselig bor sammen og du er gravid». Hallo?? Anonymkode: 184b9...db3 19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Skrevet 24. april 2021 Hvor lenge har dere vært sammen? Siden dere planlegger barn før året er omme og dette med å flytte sammen. Hvorfor har du da enda ikke truffet barna? Herregud, kjenner jeg blir matt. Hvorfor i alle dager skal dere gjøre det så fort? Kan fort bli en katastrofe dette. Anonymkode: cb66b...e99 15
Gjest rabrabara Skrevet 24. april 2021 #19 Skrevet 24. april 2021 Nei, hun kan ikke nekte noe. Hun må stole på at far selv tar de riktige avgjørelsene, akkurat som han må stole på henne.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #20 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi planlegger å flytte sammen og bli gravid før året er omme, derfor tenker jeg kanskje det er greit for dem å møte meg før vi plutselig bor sammen og jeg er gravid? Anonymkode: 46403...a3f Dere bør bo sammen i minst et år, før dere planlegger barn. Spesielt siden han allerede har feilet en gang, du aner jo ikke hvordan han er som familiefar og hvorfor det ble slutt. Anonymkode: 8a044...261 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå