Gå til innhold

Vondt fremme i venstre hofte/lyske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bruker å gjøre litt knebøy og utfall hjemme, for å "få i gang kroppen." Blir ikke så mye trening ellers for tiden. Men for et par dager siden da jeg gjorde utfall, kjente jeg at det skjedde noe fremme i vendte hofteleddsbøyer/lyske. Og etter det har det vært litt vondt der når jeg beveger meg. Akkurat som det var en strekk eller noe. Jeg er veldig stiv i hofter og korsrygg, og bruker å tøye en del for å løse opp. Vet at man skal varme opp før trening, men utfall er jo i seg selv en oppvarmingsøvelse? Bruker ikke vekter. Ser noen mener man skal tøye, noen mener man skal styrke opp andre deler av kroppen. Blir litt forvirret av alt man kan finne hvis man googler. Skulle gjerne vært til fysioterapeut pga dette og stiv kropp, men har ikke råd nå. Noen som vet noe mer om dette, kunne det vært en strekk? Og hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: d9285...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan ha vært en strekk, men jeg får ofte en nerve i klem på samme sted. Begge deler går over med litt ro og lett bevegelse. Knebøy og utfall er ikke oppvarming forresten, du bør finne en oppvarmingsrutine. 

Anonymkode: bd801...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det kan ha vært en strekk, men jeg får ofte en nerve i klem på samme sted. Begge deler går over med litt ro og lett bevegelse. Knebøy og utfall er ikke oppvarming forresten, du bør finne en oppvarmingsrutine. 

Anonymkode: bd801...4f3

Jeg har lest at utfall kan fungere som dynamisk oppvarming, men det fungerer nok ikke like bra for alle. Har du eksempel på en oppvarminsrutine? :)

Anonymkode: d9285...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...