AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Ikke vi, men en tidligere nabo hevder overfor felles bekjente at de flyttet fra feltet her grunnet dårlig naboskap. At de opplevde seg fryst ut og kritisert, stakkar. Sannheten er faktisk at de var helt håpløse å samarbeide med. De skulle aldri bodd i hus uten vaktmester og gartner, rett og slett. Dette er et rekkehusfelt, og disse to møtte aldri på dugnader, klippet aldri plen, hekk eller stelte i hagen (og da mener jeg ALDRI, ikke en eneste gang på 6 år). Til tross for at dette er nedfelt i vedtektene som de visste om siden før de kjøpte. De kastet matrester i hagen, badetøy og tekstiler lå og råtnet. Ugraset stod bokstavelig talt meterhøyt, og med små sammenhengende hageflekker er det klart at det var til plage for oss som bodde vegg i vegg. Vi klippet et par ganger plenen deres så fort de dro vekk en helg, fordi vi andre skulle ha selskaper og rett og slett ikke taklet å ha det sånn. De ble selvfølgelig rasende, og vi repliserte at hvis de gadd å løfte en finger selv så skulle vi la være. De solgte noen måneder seinere, og bor nå i tomannsbolig der deres halvpart ser like ustelt ut som beskrevet over. Stakkars naboene deres, sier jeg. Anonymkode: 89e91...a0f 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke vi, men en tidligere nabo hevder overfor felles bekjente at de flyttet fra feltet her grunnet dårlig naboskap. At de opplevde seg fryst ut og kritisert, stakkar. Sannheten er faktisk at de var helt håpløse å samarbeide med. De skulle aldri bodd i hus uten vaktmester og gartner, rett og slett. Dette er et rekkehusfelt, og disse to møtte aldri på dugnader, klippet aldri plen, hekk eller stelte i hagen (og da mener jeg ALDRI, ikke en eneste gang på 6 år). Til tross for at dette er nedfelt i vedtektene som de visste om siden før de kjøpte. De kastet matrester i hagen, badetøy og tekstiler lå og råtnet. Ugraset stod bokstavelig talt meterhøyt, og med små sammenhengende hageflekker er det klart at det var til plage for oss som bodde vegg i vegg. Vi klippet et par ganger plenen deres så fort de dro vekk en helg, fordi vi andre skulle ha selskaper og rett og slett ikke taklet å ha det sånn. De ble selvfølgelig rasende, og vi repliserte at hvis de gadd å løfte en finger selv så skulle vi la være. De solgte noen måneder seinere, og bor nå i tomannsbolig der deres halvpart ser like ustelt ut som beskrevet over. Stakkars naboene deres, sier jeg. Anonymkode: 89e91...a0f Takk for svar! Jeg lurer på om man bør i så fall flytte eller ignorere hele greia. Naboer er jo ikke venner. Anonymkode: 0f87f...aec 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg lurer på om man bør i så fall flytte eller ignorere hele greia. Naboer er jo ikke venner. Anonymkode: 0f87f...aec Vel, det kommer vel an på. Naboer er ikke venner, og har man stor nok tomt og stort sett har sin krets utenfor lokalsamfunnet så kan man vel blåse i det. Men nabokonflikter er jo kjent for å kunne utgjøre en stressor. Vi har som sagt kun vært på den uskyldige siden av det, og tar det helt piano at vi nå på bygda beskyldes for å ha «drevet naboene til å flytte». Alle her omkring vet jo hvordan det egentlig forholdt seg, og vi har også sosialisert såpass med f.eks foreldre fra barnehagen/skolen til at mange har vært hjemme hos oss og med egne øyne sett hvordan det så ut hos naboen. Anonymkode: 89e91...a0f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, det kommer vel an på. Naboer er ikke venner, og har man stor nok tomt og stort sett har sin krets utenfor lokalsamfunnet så kan man vel blåse i det. Men nabokonflikter er jo kjent for å kunne utgjøre en stressor. Vi har som sagt kun vært på den uskyldige siden av det, og tar det helt piano at vi nå på bygda beskyldes for å ha «drevet naboene til å flytte». Alle her omkring vet jo hvordan det egentlig forholdt seg, og vi har også sosialisert såpass med f.eks foreldre fra barnehagen/skolen til at mange har vært hjemme hos oss og med egne øyne sett hvordan det så ut hos naboen. Anonymkode: 89e91...a0f Jeg mener at det er helt vanlig at noen naboer misliker oss eller baksnakker. Det er kanskje dumt flytte pga det. Hvis de «cross the line» og gjør noe dårlig, tar man det til politiet Anonymkode: 0f87f...aec 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Ja, flyttet pga naboer som mente de kunne ta seg til rette på tomta vår, og ei gneldrete nabokjerring som var helt blåst og oppførte seg som nabolagets selverklærte dronning Anonymkode: 863be...157 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, flyttet pga naboer som mente de kunne ta seg til rette på tomta vår, og ei gneldrete nabokjerring som var helt blåst og oppførte seg som nabolagets selverklærte dronning Anonymkode: 863be...157 Var det ikke mulig å klage? Anonymkode: 0f87f...aec
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Har flyttet fra et sted vi leide pga mistrivsel ja. Om vi eide ville vi solgt. Utleieren vår var nabo, og helt hinsides sprø - også ovenfor dem som eide i bygget. Pirket og surmuler på ALT. Mye uoppdagede irritasjoner i selve boligen (superkaldt, merkelig lukt på ene soverom++). Men hovedproblemet var naboen over, som gamet mye med surroundanlegg og høyttaler på gulvet uten demping. Lyden var sykt bærende, og han tok aldri våre anmodninger om å ta hensyn. Så akkurat det var hovedgrunnen. Anonymkode: 00ec4...ed0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, flyttet pga naboer som mente de kunne ta seg til rette på tomta vår, og ei gneldrete nabokjerring som var helt blåst og oppførte seg som nabolagets selverklærte dronning Anonymkode: 863be...157 Slo dere ikke plenen? Anonymkode: 89e91...a0f 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 I utgangspunktet flyttet jeg på grunn av plassmangel, men naboene var nok også er medvirkende faktor til at jeg solgte såpass fort (1,5 år etter kjøp). Naboen under var ufør og han mente det var hans rett å bråk MYE mellom 7 og 23. Han kunne finne på å klippe gresset 7 lørdags morgen fordi det var nemlig hans rett. Eller spille drithøy musikk samme tid - det var jo hans RETT. Naboen ved siden av var storrøyker og det stinket alltid røyk enten fra verandaen hennes eller ved felles svalgang. Jeg kunne såvidt lufte fordi det alltid stinket røyk. Glad jeg bor i enebolig nå i et litt mer normalt nabolag 😂 Anonymkode: 90113...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I utgangspunktet flyttet jeg på grunn av plassmangel, men naboene var nok også er medvirkende faktor til at jeg solgte såpass fort (1,5 år etter kjøp). Naboen under var ufør og han mente det var hans rett å bråk MYE mellom 7 og 23. Han kunne finne på å klippe gresset 7 lørdags morgen fordi det var nemlig hans rett. Eller spille drithøy musikk samme tid - det var jo hans RETT. Naboen ved siden av var storrøyker og det stinket alltid røyk enten fra verandaen hennes eller ved felles svalgang. Jeg kunne såvidt lufte fordi det alltid stinket røyk. Glad jeg bor i enebolig nå i et litt mer normalt nabolag 😂 Anonymkode: 90113...5d3 Var det ikke vanskelig å selge mtp. slike vanskelige naboer? Anonymkode: 0f87f...aec
Gjest loveli Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Ja. Bodde under en familie som faen aldri var stille. 5-6unger som fikk gjøre hva de ville hele døgnet. Det var sykt lytt generelt og jeg hørte også TVen til naboen vegg i vegg, kranglingen til naboene på skrått over og gamlingen som hadde på radioen så høyt at NRKnyhetene infiltrerte alle andre lyder. Det.var.helvete. (Jeg er introvert) Skal aldri ha noe annet enn øverste hjørneleilighet hvis jeg må flytte til blokk igjen... og jeg har skjønt det er et sjansespill uansett om blokka er 100 eller 1 år gammel, så får bare krysse fingrene og håpe på det beste hvis det blir aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 loveli skrev (8 minutter siden): Ja. Bodde under en familie som faen aldri var stille. 5-6unger som fikk gjøre hva de ville hele døgnet. Det var sykt lytt generelt og jeg hørte også TVen til naboen vegg i vegg, kranglingen til naboene på skrått over og gamlingen som hadde på radioen så høyt at NRKnyhetene infiltrerte alle andre lyder. Det.var.helvete. (Jeg er introvert) Skal aldri ha noe annet enn øverste hjørneleilighet hvis jeg må flytte til blokk igjen... og jeg har skjønt det er et sjansespill uansett om blokka er 100 eller 1 år gammel, så får bare krysse fingrene og håpe på det beste hvis det blir aktuelt. Var det vanskelig å selge? Anonymkode: 0f87f...aec
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 Jeg vurderer det nå. Har en utrolig slitsom nabo. Anonymkode: 739a8...90e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #15 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vurderer det nå. Har en utrolig slitsom nabo. Anonymkode: 739a8...90e Er man ikke «stuck» på en måte? Du trives ikke, men når du selger, må du jo oppgi info om at du har en vanskelig nabo eller hvis naboen er helt koko, kan h*n ødelegge visning Anonymkode: 0f87f...aec
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Skrevet 24. april 2021 Ja, på en måte. Huset ble for lite og det var mange løsninger og slikt som begynte å irritere mer og mer. Kostet alt for mye å gjøre noe med det. (Ville ha en etasje til, og bygge ut for å få noen rom ekstra som vi mangler. Feks vaskerom). Nabolaget var helt greit, men var mange førstegangskjøpere som kjøpte og solgte. Så mye utskiftning. Anonymkode: e1e1a...e29
Gjest loveli Skrevet 24. april 2021 #17 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var det vanskelig å selge? Anonymkode: 0f87f...aec Nei. Man er ikke pålagt å opplyse om slikt, så da går det jo bra å selge. Satte rekord i borettslaget, så null problem. Man må tåle litt bråk i blokk har jeg skjønt i ettertid (hva venner driver med I egne leiligheter og hva de hører fra andre og hva jeg leser på KG). Men det folk flest mener er "litt" er livsødleggende for meg. Så aldri mer med mindre jeg må.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Skrevet 24. april 2021 Jeg har rolige naboer selv om det er lytt. Men jeg liker ikke at det er en del utskiftninger i et lite borettslag. Kjenner jeg etter mange år på flyttefot har et helt enormt behov for stabilitet. Ellers elsker jeg leiligheten og beliggenheten. Anonymkode: 36d1c...9e0
Trolltunge Skrevet 24. april 2021 #19 Skrevet 24. april 2021 Ja jeg har flyttet på grunn av mistrivsel. Visste selvfølgelig ikke da jeg kjøpte et eldre rekkehus at flere av naboene hadde hatt en flere tiårs nabofeide på gang, krevde at man valgte side, ble pottesure om man ikke gjorde det, samt hadde utviklet sterk naboparanoia, sikkert på grunn av situasjonen. En situasjon som ikke ble bedre av at ene naboen trolig begynte å bli dement, og ikke husket fra ene dagen til andre at det hun beskyldte andre for allerede var bevist feil. Merkelig nok glemte hun aldri det hun mente at andre hadde gjort. Hun glemte bare at det beviselig ikke stemte. Jeg begynte å bli nervøs for å gå ut døra, begynte å få naboparanoia jeg også, og det var bare å flytte fortest mulig. Har truffet eneste nornale naboen der noen ganger senere, og det er minst like ille fremdeles sier han. Bosatt på hjørnet slipper han heldigvis å forholde seg stort til det. Jeg som bodde i midten slapp absolutt ikke unna. Grusom plass å bo! Herregud så glad jeg er for at jeg aldri skal være der en eneste dag til.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #20 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har som sagt kun vært på den uskyldige siden av det, og tar det helt piano at vi nå på bygda beskyldes for å ha «drevet naboene til å flytte». Alle her omkring vet jo hvordan det egentlig forholdt seg, og vi har også sosialisert såpass med f.eks foreldre fra barnehagen/skolen til at mange har vært hjemme hos oss og med egne øyne sett hvordan det så ut hos naboen. Anonymkode: 89e91...a0f Jeg forstår ærlig talt ikke hva du mener. Tenker du at dere er uskyldige når dere tydeligvis blandet dere så mye opp i hvordan naboen hadde det, med baksnakking, klipping av plenen deres, trakassering? Anonymkode: 99409...6ba 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå